Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Producenci zapewniają, że filtr cząstek stałych powinien wytrzymać do 250 tysięcy kilometrów przy dostosowywaniu się do zasad odpowiedniej eksploatacji, jednakże w praktyce okazuje się, że konieczność wymiany DPF zachodzi po 120 do 160 tysięcy km. Zdarzają się przypadki, że nawet po przejechaniu zaledwie kilku tysięcy kilometrów pojawiają się już pierwsze problemy z podzespołem. Kluczem do wydłużenia jego sprawności jest przeprowadzanie procedury samooczyszczania filtra cząstek stałych oraz regeneracji w serwisie, ponieważ jako właściciel pojazdu z silnikiem wysokoprężnym, jesteś w obowiązku pilnowania, aby Twoje auto nie zanieczyszczało środowiska złą jakością spalin, zatem, jeżeli chcesz jeździć, pojazd musi spełniać normy emisji spalin.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Co ile km wypala się DPF?
Poprawnie pracujący filtr cząstek stałych może się zacząć samodzielnie oczyszczać dopiero po około 500 przejechanych kilometrach, a jeśli w Twoim aucie występuje to o wiele wcześniej, radzilibyśmy skontaktować się z serwisem, który dobrze ten podzespół sprawdzi. Jeżeli będziesz odpowiednio użytkować samochód, wymiana filtra cząstek stałych znacznie się opóźni, natomiast w przypadku całkowitego jego zniszczenia tej wymiany nie ominiesz. Przede wszystkim wyrusz od czasu do czasu na dłuższą przejażdżkę w miejscu dozwolonym na rozpędzenie się i bez musowego zatrzymywania się. Ponadto oddaj DPF raz na jakiś czas do serwisu na dokładniejsze czyszczenie z sadzy i popiołu. Jeśli jesteś ciekaw, ile można przejechać kilometrów z nowym filtrem DPF, to średnio około 200 - 250 tys. km.
1. Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Wypalanie DPF w piecu
Wypalanie DPF w piecu jest o tyle niebezpieczne, że chwila nieuwagi i ustawienie wyższej temperatury niż zalecana, może doprowadzić do przetopienia kanalików filtrujących i uszkodzenia powłoki katalitycznej, co jest pierwszym głównym powodem do wymiany podzespołu. Nie polecamy tej formy regeneracji, ponieważ za dużą jest jej wad i skuteczność też jest wątpliwa. Poza tym, jeśli zaobserwuje się inne mechaniczne uszkodzenia lub w przypadku, gdy utracił on całkowicie swoje właściwości i nie da się ich przywrócić, to będzie wymagana wymiana elementu.
2. Filtr cząstek stałych - wymiana, naprawa, usunięcie? - Wymiana filtra cząstek stałych - cena
Sam proces wymiany filtra cząstek stałych nie jest drogi, jednak najdroższy jest zakup podzespołu, ponieważ może wynieść nawet kilka tysięcy zł. Naprawa uszkodzonego filtra DPF raczej nie jest możliwa, chociaż znajdą się serwisy, które faktycznie się tego podejmują, jednakże zazwyczaj kończy się to niepowodzeniem i tak czy inaczej, użytkownik auta jest zmuszony do drogiego zakupu. Usuwanie tego elementu jest stanowczo zabronione, więc najlepiej o tym zapomnieć. Problemy z filtrem DPF kiedyś na pewno się pojawią, ale w Twoim interesie jest opóźnić ich wystąpienie, dlatego pamiętaj o najważniejszym – o regeneracji tego podzespołu!
3. Ile kosztuje wypalanie sadzy i czyszczenie filtra DPF? - Czy regeneracja DPF jest skuteczna?
Regeneracja filtra cząstek stałych jest bardzo skuteczna, ponieważ z jej pomocą podzespół może odzyskać do 100% parametrów i właściwości, o ile oczywiście zostanie wykonana dobrze i bezproblemowo. Koszt zarówno wypalania w trybie serwisowym, jak i czyszczenia w maszynie wynosi od około 300 do 500 złotych (samochody osobowe), tak więc nie jest to droga usługa, porównując ceny nowych filtrów cząstek stałych.
Komentarze