Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
DPF, a raczej filtr cząstek stałych, jest to element, który „zadomowił” się już na stałe w układzie wydechowym pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, a jego zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych z cząstek PM, bo w ich skład wchodzą węgiel w formie sadzy, siarczany, węglowodory, woda oraz tlenki metali i z pewnością nie wpływają one pozytywnie na nasze środowisko. Jak się okazało, ten element stał się zmorą większości kierowców, ponieważ większość porusza się pojazdem wyłącznie po mieście i nie przejeżdża na tyle, aby móc porządnie rozgrzać silnik. Filtr DPF można znaleźć w większości pojazdów z wyjątkami, ponieważ są też auta, w których umieszczono filtr FAP, czyli mokrą wersję DPF (Citroen, Renault, Peugeot). Warunkiem do tego, aby filtr cząstek stałych mógł spełniać swoją funkcję, nie przysparzając problemów innym elementom, jest jego stan, ponieważ z racji tego, że się zapycha, musi być czyszczony z zalegających w nim osadów.
Filtr cząstek stałych - dlaczego się zatyka, czy można się go pozbyć i jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany?
W filtrze cząstek stałych podczas filtracji spalin odkładają się cząstki sadzy, które w pewnym momencie tak mocno zapchają wnętrze podzespołu, że kierowca może otrzymać sygnał o zbyt dużym poziomie zatkania i konieczności przeprowadzenia procedury wypalania DPF. Poza tym wskutek wypalania sadzy powstanie popiół, który jest trudny do usunięcia, a gdy on się nazbiera wewnątrz DPF, będzie trzeba umówić się na wizytę do serwisu na fachowe oczyszczanie tego podzespołu. Rozpoznanie zapchanego filtra cząstek stałych jest bardzo proste, ponieważ w trakcie jazdy zauważysz, że pogorszyła się moc pracy silnika, auto będzie kopcić, mogą wystąpić kontrolki, problem z turbosprężarką i tak dalej. Zaznaczamy, że jeśli wystąpią jakiekolwiek niepokojące objawy, powinieneś je jak najszybciej zdiagnozować w ASO.
Co niszczy filtr DPF w dieslach i czy można jeździć z zapchanym filtrem DPF?
Nieodpowiednia eksploatacja przyczynia się do uszkodzenia filtra cząstek stałych, zwłaszcza gdy nie jest przez Ciebie czyszczony i nie robisz nic w tym kierunku, aby nie doprowadzić do jego awarii. Jazda z zapchanym DPF jest ryzykowna i w zasadzie nieodpowiedzialna, bo o ile chcesz wypalić sadzę, to poruszanie się autem jest zrozumiałe, o tyle bezcelowa jazda może jeszcze pogorszyć sytuację i w pewnym momencie pojazd zatrzyma się na ulicy.
DPF tylko w dieslu i DPF: w jakich samochodach jest obecny?
Od kilku lat jest też skonstruowana trzecia wersja filtra cząstek stałych i jest to GPF montowany w silnikach benzynowych i jego zadanie kompletnie nie różni się niczym od działania DPF oraz FAP. DPF znajduje się w każdym samochodzie z wykluczeniem aut należących do koncernu PSA.
Usunięcie filtrów DPF w silnikach Diesla oraz filtr DPF – cena
Usunięcie filtra cząstek stałych jest nielegalne i prędzej czy później ktoś zauważy jego brak i poniesiesz tego poważne konsekwencje. Poza tym pozbycie się tego podzespołu jest wbrew pozorom nieopłacalne pod względem finansowym, bo nie dość, że zapłacisz około 1500 złotych za samo usunięcie, zmianę oprogramowania i robociznę, to w późniejszym czasie istnieje duże prawdopodobieństwo, że zapłacisz mandat i będziesz miał nakaz ponownego zakupu filtra DPF, a jego cena może być naprawdę wysoka.
Komentarze