Co to jest DPF w dieslu?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

DPF, a raczej filtr cząstek stałych, jest to element, który „zadomowił” się już na stałe w układzie wydechowym pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, a jego zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych z cząstek PM, bo w ich skład wchodzą węgiel w formie sadzy, siarczany, węglowodory, woda oraz tlenki metali i z pewnością nie wpływają one pozytywnie na nasze środowisko. Jak się okazało, ten element stał się zmorą większości kierowców, ponieważ większość porusza się pojazdem wyłącznie po mieście i nie przejeżdża na tyle, aby móc porządnie rozgrzać silnik. Filtr DPF można znaleźć w większości pojazdów z wyjątkami, ponieważ są też auta, w których umieszczono filtr FAP, czyli mokrą wersję DPF (Citroen, Renault, Peugeot). Warunkiem do tego, aby filtr cząstek stałych mógł spełniać swoją funkcję, nie przysparzając problemów innym elementom, jest jego stan, ponieważ z racji tego, że się zapycha, musi być czyszczony z zalegających w nim osadów.

DPF w dieslu

Filtr cząstek stałych - dlaczego się zatyka, czy można się go pozbyć i jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany?

W filtrze cząstek stałych podczas filtracji spalin odkładają się cząstki sadzy, które w pewnym momencie tak mocno zapchają wnętrze podzespołu, że kierowca może otrzymać sygnał o zbyt dużym poziomie zatkania i konieczności przeprowadzenia procedury wypalania DPF. Poza tym wskutek wypalania sadzy powstanie popiół, który jest trudny do usunięcia, a gdy on się nazbiera wewnątrz DPF, będzie trzeba umówić się na wizytę do serwisu na fachowe oczyszczanie tego podzespołu. Rozpoznanie zapchanego filtra cząstek stałych jest bardzo proste, ponieważ w trakcie jazdy zauważysz, że pogorszyła się moc pracy silnika, auto będzie kopcić, mogą wystąpić kontrolki, problem z turbosprężarką i tak dalej. Zaznaczamy, że jeśli wystąpią jakiekolwiek niepokojące objawy, powinieneś je jak najszybciej zdiagnozować w ASO.

Co niszczy filtr DPF w dieslach i czy można jeździć z zapchanym filtrem DPF?

Nieodpowiednia eksploatacja przyczynia się do uszkodzenia filtra cząstek stałych, zwłaszcza gdy nie jest przez Ciebie czyszczony i nie robisz nic w tym kierunku, aby nie doprowadzić do jego awarii. Jazda z zapchanym DPF jest ryzykowna i w zasadzie nieodpowiedzialna, bo o ile chcesz wypalić sadzę, to poruszanie się autem jest zrozumiałe, o tyle bezcelowa jazda może jeszcze pogorszyć sytuację i w pewnym momencie pojazd zatrzyma się na ulicy.

DPF tylko w dieslu i DPF: w jakich samochodach jest obecny?

Od kilku lat jest też skonstruowana trzecia wersja filtra cząstek stałych i jest to GPF montowany w silnikach benzynowych i jego zadanie kompletnie nie różni się niczym od działania DPF oraz FAP. DPF znajduje się w każdym samochodzie z wykluczeniem aut należących do koncernu PSA.

Zdemontowany filtr DPF

Usunięcie filtrów DPF w silnikach Diesla oraz filtr DPF – cena

Usunięcie filtra cząstek stałych jest nielegalne i prędzej czy później ktoś zauważy jego brak i poniesiesz tego poważne konsekwencje. Poza tym pozbycie się tego podzespołu jest wbrew pozorom nieopłacalne pod względem finansowym, bo nie dość, że zapłacisz około 1500 złotych za samo usunięcie, zmianę oprogramowania i robociznę, to w późniejszym czasie istnieje duże prawdopodobieństwo, że zapłacisz mandat i będziesz miał nakaz ponownego zakupu filtra DPF, a jego cena może być naprawdę wysoka.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Feliks
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (ang. diesel particulate filter) to filtr cząstek stałych, który jest zwykle zamontowany w układzie wydechowym diesla. Jego celem jest usuwanie cząstek sadzy, które powstają podczas spalania oleju napędowego. DPF skutecznie redukuje emisję cząstek stałych (tzw. pyłów), które są szkodliwe dla zdrowia i środowiska. DPF jest wymagany w silnikach diesla w celu spełnienia norm emisyjnych Euro 4 i późniejszych.
hihihi234
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli ktoś nie wie jeszcze co to jest DPF i jak działa, to naprawdę warto zaznajomić się z tematem. Polecam!
Marianka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie miałam zbyt dużej wiedzy co to jest ten dpf, warto jednak tutaj zaglądać i czytać tak ciekawe informacje.
Bryku
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lepiej wiedzieć, jak nie zapchać DPF zbyt szybko. Niestety nieumiejętna jazda Dieslem, może się skończyć między innymi właśnie na zapchanym DPF.
Janinka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto coś więcej dowiedzieć się o DPF, dlatego polecam przeczytać ten artykuł :)

Popularne wpisy

3 października 2022

Co daje wyłączenie AdBlue?

Zaletami wyłączenia AdBlue są: brak usterek w układzie SCR, dzięki czemu silnik nie straci na swojej wydajności, właściciel pojazdu zaoszczędzi, ponieważ nie będzie musiał pamiętać o tankowaniu płynu, a także ...

12 kwietnia 2021

Filtr DPF 93059

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. ...