Co z DPF od stycznia?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Co z DPF od stycznia?
Co z DPF od stycznia?

Jeśli chodzi o Polskę, kwestia filtra cząstek stałych pozostaje bez zmian, natomiast rząd w Australii chce wprowadzić zmiany i dopuścić do ruchu drogowego samochody z wyłączonym systemem AdBlue i wyciąć DPF. Jak do tej pory posiadanie filtra DPF jest obowiązkowe i użytkownicy swoich diesli nie powinni się go pozbywać w żaden sposób. Działanie filtra cząstek stałych jest ściśle określone – ma on wyłapywać szkodliwe cząstki PM i dopalać je, aby nie wydostawały się w zbyt dużej ilości do atmosfery. Posiadając filtr DPF, kierowcy muszą pamiętać, że przed właściwą procedurą wypalania, spaliny muszą osiągnąć naprawdę wysoką temperaturę, co bardzo utrudnia użytkownikom eksploatacje pojazdu z tym typem filtra. Pomimo tego, jeżeli będziesz przestrzegać wskazówki od producenta, DPF nie przysporzy Ci przedwcześnie kłopotów.

Od 1 stycznia nowe przepisy! Kierowcy Diesli będą mogli legalnie wyciąć DPF i całkowicie wyłączyć AdBlue - Auto fabrycznie bez DPF-a a przegląd

Okazuje się, że zdobycie AdBlue jest teraz bardzo ubogie, dlatego australijski rząd chce odejść od tego i nie narzucać właścicielom diesli posiadania AdBlue, bo przecież można dbać o nasze środowisko na inne sposoby. Skoro pojawił się problem z dostawą AdBlue, to na ten czas, dopóki sytuacja nie zostanie opanowana, zdecydują się na sztuczne ograniczenie pracy silnika, bo jak wszystkim wiadomo – silnik bez AdBlue nie będzie mógł dobrze pracować. Jeśli chodzi o pojazdy, które nie zostały fabrycznie wyposażone w filtr DPF, to ich kierowcy nie muszą się martwić, że auto nie przejdzie przeglądu technicznego.

1. Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią? - Brak DPF a przegląd techniczny 2022

Prawda jest taka, że w Polsce nie ma odpowiedniego sprzętu na stacjach kontrolnych, który pomógłby w zlokalizowaniu filtra cząstek stałych albo jego braku. Są dostępne tak zwane dymomierze laboratoryjne, ale to też nie jest takie proste, zwłaszcza że nie ma odpowiednich dopuszczeń przepisowych, umożliwiających posiadanie takiego sprzętu, a po drugie: wiązałoby się to z dużymi kosztami, a nikt nie wie, czy wzrosną opłaty za badanie techniczne. Na podstawie badania jakości spalin nie zawsze diagnosta będzie w stanie rozpoznać oszustwo. W tym roku również za zauważenie braku DPF nie przejdziesz badania okresowego.

2. Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF 2022

Proponujemy najpierw oddać zapchany filtr cząstek stałych na czyszczenie do serwisu i dopiero po uzyskanych efektach tej regeneracji zastanowić się, czy faktycznie warto wycinać DPF. Patrząc na problemy, jakie są z tym związane, nie opłaca się decydować na wycinanie tego podzespołu. Konsekwencje się nie zmieniły, w dalszym ciągu możesz otrzymać mandat, stracić dowód rejestracyjny i zapłacić masę pieniędzy za nowy filtr cząstek stałych i jego montaż.

Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF 2022
Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF 2022

3. Wycięcie filtra DPF w 2021 roku, czy jest legalne? - Wycięcie DPF konsekwencje 2021

Wycinanie filtra cząstek stałych z pojazdu jest nielegalne, ponieważ auto nie spełniałoby obowiązującej aktualnie normy emisji spalin, co wiązałoby się z zatruwaniem środowiska szkodliwymi związkami chemicznymi, które znajdują się w spalinach. Konsekwencje nieposiadania filtra DPF zostały wypisane we wcześniejszym akapicie i można brać je pod uwagę i w tym roku.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Tomek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli chodzi o samochody spełniające normę EURO 6, filtr DPF jest obowiązkowym elementem wyposażenia i musi być zainstalowany w samochodzie, aby spełniać wymagania dotyczące emisji spalin. Jego obecność lub brak nie ma bezpośredniego wpływu na stan silnika samochodu, chyba że filtr jest zatkany lub nie działa prawidłowo, co może prowadzić do zmniejszenia mocy silnika lub nawet jego uszkodzenia. Ważne jest, aby utrzymywać filtr DPF w czystości i sprawności, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika.
Kaj_pagórski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie polecam usuwania DPF.. dostałem tydzień temu mandat i mam do zapłacenia kilka tys. porażka...
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dla mnie Dpf powinien być nadal obowiązkowy w dieslach, nie wiem po co go ktoś usuwa. Warto go na pewno zregenerować.
Bartek_77
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z tego co wiem, to mandat za brak DPF jest o wiele wyższy niż kiedyś, dlatego ja uważam, że usuwanie DPF jest głupotą

Popularne wpisy

7 lutego 2022

Czy DPF wypali się na postoju?

Sadza z filtra cząstek stałych z powodzeniem wypali się na postoju, o ile nie przerwiesz procedury dopalania. Dopóki zanieczyszczenia się w całości nie wydostaną z układu wydechowego, Ty nie możesz tego procesu ukończyć, ponieważ zaszkodzisz nie tylko filtrowi, ale także jednostce napędowej ...