Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli chodzi o Polskę, kwestia filtra cząstek stałych pozostaje bez zmian, natomiast rząd w Australii chce wprowadzić zmiany i dopuścić do ruchu drogowego samochody z wyłączonym systemem AdBlue i wyciąć DPF. Jak do tej pory posiadanie filtra DPF jest obowiązkowe i użytkownicy swoich diesli nie powinni się go pozbywać w żaden sposób. Działanie filtra cząstek stałych jest ściśle określone – ma on wyłapywać szkodliwe cząstki PM i dopalać je, aby nie wydostawały się w zbyt dużej ilości do atmosfery. Posiadając filtr DPF, kierowcy muszą pamiętać, że przed właściwą procedurą wypalania, spaliny muszą osiągnąć naprawdę wysoką temperaturę, co bardzo utrudnia użytkownikom eksploatacje pojazdu z tym typem filtra. Pomimo tego, jeżeli będziesz przestrzegać wskazówki od producenta, DPF nie przysporzy Ci przedwcześnie kłopotów.
Od 1 stycznia nowe przepisy! Kierowcy Diesli będą mogli legalnie wyciąć DPF i całkowicie wyłączyć AdBlue - Auto fabrycznie bez DPF-a a przegląd
Okazuje się, że zdobycie AdBlue jest teraz bardzo ubogie, dlatego australijski rząd chce odejść od tego i nie narzucać właścicielom diesli posiadania AdBlue, bo przecież można dbać o nasze środowisko na inne sposoby. Skoro pojawił się problem z dostawą AdBlue, to na ten czas, dopóki sytuacja nie zostanie opanowana, zdecydują się na sztuczne ograniczenie pracy silnika, bo jak wszystkim wiadomo – silnik bez AdBlue nie będzie mógł dobrze pracować. Jeśli chodzi o pojazdy, które nie zostały fabrycznie wyposażone w filtr DPF, to ich kierowcy nie muszą się martwić, że auto nie przejdzie przeglądu technicznego.
1. Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią? - Brak DPF a przegląd techniczny 2022
Prawda jest taka, że w Polsce nie ma odpowiedniego sprzętu na stacjach kontrolnych, który pomógłby w zlokalizowaniu filtra cząstek stałych albo jego braku. Są dostępne tak zwane dymomierze laboratoryjne, ale to też nie jest takie proste, zwłaszcza że nie ma odpowiednich dopuszczeń przepisowych, umożliwiających posiadanie takiego sprzętu, a po drugie: wiązałoby się to z dużymi kosztami, a nikt nie wie, czy wzrosną opłaty za badanie techniczne. Na podstawie badania jakości spalin nie zawsze diagnosta będzie w stanie rozpoznać oszustwo. W tym roku również za zauważenie braku DPF nie przejdziesz badania okresowego.
2. Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Wycięcie DPF 2022
Proponujemy najpierw oddać zapchany filtr cząstek stałych na czyszczenie do serwisu i dopiero po uzyskanych efektach tej regeneracji zastanowić się, czy faktycznie warto wycinać DPF. Patrząc na problemy, jakie są z tym związane, nie opłaca się decydować na wycinanie tego podzespołu. Konsekwencje się nie zmieniły, w dalszym ciągu możesz otrzymać mandat, stracić dowód rejestracyjny i zapłacić masę pieniędzy za nowy filtr cząstek stałych i jego montaż.
3. Wycięcie filtra DPF w 2021 roku, czy jest legalne? - Wycięcie DPF konsekwencje 2021
Wycinanie filtra cząstek stałych z pojazdu jest nielegalne, ponieważ auto nie spełniałoby obowiązującej aktualnie normy emisji spalin, co wiązałoby się z zatruwaniem środowiska szkodliwymi związkami chemicznymi, które znajdują się w spalinach. Konsekwencje nieposiadania filtra DPF zostały wypisane we wcześniejszym akapicie i można brać je pod uwagę i w tym roku.
Komentarze