Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że diagnosta sprawdzi układ wydechowy, w którym powinien znajdować się katalizator. Jeżeli po badaniu spalin okaże się, że tego elementu brakuje, to nie przejdziesz pozytywnie badania technicznego. Reaktor katalityczny podobnie jak filtr cząstek stałych jest od wielu, wielu lat obowiązkowym podzespołem w pojeździe, którego nie można się pozbywać. Ponadto za jego wycięcie grozi również utrata możliwości prowadzenia auta, a także mandat. Aby katalizator nie przysparzał właścicielom samochodów problemów, to należy go prawidłowo użytkować. Jeśli nie będzie on sprawny, to odczujesz bardzo niepokojące objawy, które także wpłyną na pogorszenie działania jednostki napędowej. W takiej sytuacji powinieneś oddać go do diagnostyki i na regenerację, jeśli zajdzie taka konieczność. Gdyby okazało się, że ten podzespół ma zauważalne ślady mechanicznych uszkodzeń, to jesteś zobowiązany wymienić go na nowy.
Brak katalizatora i przegląd techniczny - Koszt katalizatora
Według prawa auto, które jest pozbawione reaktora katalitycznego, jest po prostu niesprawne. Zatem, jeśli diagnosta faktycznie zainteresuje się jakością emitowanych przez silnik spalin i rozpozna brak tego podzespołu w układzie wydechowym, to bez zastanowienia powinien skonfiskować dowód rejestracyjny i wysłać pojazd na naprawę. Rozwiązania tej sytuacji wyglądają następująco: albo kupujesz nowy katalizator, albo ryzykujesz i umieszczasz strumienicę, albo decydujesz się na montaż sportowego katalizatora, zachowując odpowiednią normę EURO.
Na co diagności kładą nacisk podczas kontroli pojazdu na przeglądzie? - Brak katalizatora a przegląd 2022
Diagności sprawdzają pojazd pod kątem sprawności podzespołów, czy nie wpływają negatywnie na bezpieczeństwo jazdy kierowcy, pasażerów, jak i pozostałych uczestników ruchu. Jeżeli chodzi o katalizator, to nie od dziś wiadomo, że jest to element układu wydechowego, którego zadaniem jest oczyszczać gazy spalinowe z silnika. Niestety duża część nagminnie pozbywa się go z samochodu, a dopiero później zastanawia się, czy jego auto przejdzie przegląd techniczny. Tak więc, jeśli trafisz na osobę, która dokładnie skontroluje układ wydechowy i zbada spaliny, to możesz tego badania nie przejść pozytywnie. Odradzamy usuwania tego podzespołu, jak i filtra cząstek stałych, bo trudno będzie Ci oszukać diagnostów.
Od kiedy katalizator jest obowiązkowy? - Jak przejść przegląd bez katalizatora?
Katalizatory jako pierwsze montowane były w silnikach benzynowych od 1995 roku. Nieco później zaczęto także umieszczać je w układach wydechowych samochodów z silnikami Diesla. Od tamtej pory zabrania się ingerowania w ten podzespół, ponieważ jego brak jest równoznaczny z utratą możliwości prowadzenia auta. Jeżeli mimo wszystko zastanawiasz się, jak przejść przegląd bez katalizatora, to albo licz na cud, albo zamontuj strumienicę.
Komentarze