Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Poprawnie działający filtr cząstek stałych w żadnym stopniu nie ogranicza mocy silnika. Jeśli dbasz o utrzymanie filtra we właściwym stanie, nie odczujesz żadnych niekorzystnych zmian w samochodzie. Prawdą jest też to, że zapchany filtr cząstek stałych rzeczywiście może zmniejszać moc silnika, który zaczyna pracować w tzw. trybie awaryjnym. Jednak odpowiedzialnością za taki stan rzeczy można obarczać tylko siebie. Obowiązkiem kierowcy jest kontrolowanie i systematyczne regenerowanie filtra.
Jakie objawy daje zapchany DPF?
Jednym z objawów zapchanego DPF jest zaświecenie się kontrolki, która sygnalizuje znaczne zanieczyszczenie. Dostając taki sygnał, powinieneś dość szybko przystąpić do regeneracji DPF. Zauważysz również spadek mocy silnika oraz wzrost zużycia paliwa. Jeśli przeciągniesz stan, w jakim znajduje się twój samochód, możesz doprowadzić nawet do zatarcia silnika. Zapchany DPF – a odpalanie? Niestety, jeśli filtr DPF jest zapchany, najprawdopodobniej wystąpienie kłopotów z rozruchem silnika jest tylko kwestią czasu. Przyjęło się, że aby utrzymać filtr cząstek stałych w dobrym stanie powinno przeprowadzać się wypalanie DPF co 300 – 700 km.
Czy wycięcie DPF zwiększa moc silnika?
Wycięcie DPF nie zwiększa mocy silnika. Często po wycięciu filtra kierowcy mają wrażenie, że moc silnika się zwiększyła, jednak nie jest to prawda. Dzieje się tak dlatego, że przed wycięciem jeździł samochodem z zapchanym DPF. Skutkowało to obniżoną mocą silnika, co jest całkowicie normalne przy zanieczyszczonym filtrze. Usunięcie DPF nie przynosi żadnych korzyści ani technicznych, ani finansowych. Prowadzi do uszkodzenia różnych podzespołów w samochodzie, co przekłada się na spadek wartości auta. Dodatkowo poruszanie się pojazdem pozbawionym filtra cząstek stałych jest nielegalne i zagrożone karą pieniężną oraz zabraniem dowodu rejestracyjnego.
Co grozi za usunięcie filtra DPF?
Za usunięcie filtra cząstek stałych grozi przede wszystkim mandat w wysokości 1500 – 5000 złotych. Jednak to nie koniec kosztów. Po stwierdzeniu braku filtra w twoim samochodzie, oprócz mandatu musisz zapłacić również za holowanie, nowy filtr DPF oraz jego montaż. Może zostać ci odebrany dowód rejestracyjny. Tak więc chcąc zapewne oszczędzić, wpędzasz się w nieporównywalnie większe koszty. Na usunięciu filtra DPF ucierpieć może nie tylko twoja kieszeń, ale też auto. Przez brak DPF komputer w samochodzie otrzymuje błędne sygnały, co z kolei może przełożyć się na poważne usterki. Kolejnym skutkiem wycięcia DPF jest brak możliwości przejścia pozytywnie badania technicznego. Dodatkowo poruszając się samochodem pozbawionym filtra, przyczyniasz się do zanieczyszczania środowiska
Komentarze