Filtr cząstek stałych należy regenerować tak często, ile jest to konieczne, i jak bardzo pozwala na to stan techniczny podzespołu. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne wkładu filtra DPF są przeszkodą w wykonaniu skutecznego oczyszczania. DPF / FAP czyści się metodą hydrodynamiczną, ultradźwiękową, pneumatyczną, a także za pomocą środków chemicznych. Jednym z niebezpiecznych sposobów regeneracji filtra cząstek stałych jest jego wypalanie w piecu. Zbyt wysoka temperatura może doprowadzić do trwałego i nieodwracalnego zniszczenia podzespołu. Czy warto czyścić DPF? Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca, ponieważ specjalistyczna regeneracja filtra cząstek stałych pozwoli przywrócić jego pierwotne parametry i to w cenie kilkukrotnie niższej w porównaniu z zakupem nowego komponentu. Pamiętaj więc, że problem z DPF można w łatwy i szybki sposób zażegnać w zaufanym serwisie, który przeprowadzi diagnostykę oraz wybierze odpowiednią metodę regeneracji.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co ile kilometrów powinien wypalać się DPF?
Filtr cząstek stałych w samochodach z silnikami wysokoprężnymi zazwyczaj wymaga regeneracji co około 300-800 kilometrów w zależności od stylu jazdy, warunków drogowych i modelu pojazdu. Jest to proces, w którym cząstki zbierające się w filtrze są spalane przy wyższej temperaturze, usuwając zanieczyszczenia i przywracając jego prawidłową pracę. Warto jednak pamiętać, że wypalanie filtra cząstek stałych jest niezwykle ważne dla utrzymania podzespołu w jak najdłuższej sprawności. W razie, gdyby dochodziło do ciągłego przerywania samooczyszczania DPF, może to grozić uszkodzeniem tego elementu, jak również silnika, wtrysków i turbosprężarki.
Jak rozpoznać, że DPF jest zapchany?
Oto kilka objawów, które mogą wskazywać na zanieczyszczony filtr DPF:
1. Wzrost zużycia paliwa - zatkany DPF może zmusić silnik do pracy w trybie awaryjnym, przez co będzie większe zapotrzebowanie na paliwo.
2. Spadek mocy – brudny filtr DPF może ograniczyć przepływ gazów wydechowych, co może prowadzić do spadku mocy silnika.
3. Wyskakujące komunikaty o błędach - w nowszych pojazdach komputery pokładowe są w stanie wykryć problemy z DPF i wyświetlić odpowiedni komunikat na desce rozdzielczej.
4. Problemy z samoregeneracją – filtr DPF regularnie przeprowadza proces regeneracji, który polega na spalaniu nagromadzonej sadzy. Jeśli DPF jest zatkany, proces regeneracji może być nieudany lub wyjątkowo często musi być uruchamiany.
Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?
Zalecenia dotyczące wymiany filtra DPF sugerują, że typowo powinno się to robić co 120 000 kilometrów, ale to nie jest absolutna reguła. Przy właściwej eksploatacji podzespoły te mogą wytrzymać nawet do 250 000 kilometrów bez konieczności przedwczesnej wymiany. Wsparciem dla ich działania są specjalne preparaty, które pomagają w usuwaniu nagromadzonej sadzy oraz regularna wymiana oleju, co jest kluczowe dla ich dłuższej sprawności. W przypadku niepewności co do stanu filtra, najlepszym krokiem jest przeprowadzenie diagnostyki komputerowej. Jeśli chodzi o to, ile wytrzymuje DPF po regeneracji, to kilometraż jest bardzo podobny, jak w przypadku nowych filtrów cząstek stałych.
Komentarze