Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie z uwagi na to, że zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają swoje plusy i minusy. Uważa się, że to właśnie filtr FAP najlepiej nadaje się do miasta i jest odporniejszy na zapychanie niż jego brat. No nie możemy się z tym zgodzić, gdyż zarówno jeden, jak i drugi się zapycha i należy je regenerować. Zaletą filtrów FAP jest jednak to, że mogą się wypalić w krótszym czasie niż DPF, ponieważ samooczyszczanie tego elementu zachodzi w temperaturze, wynoszącej około 400 stopni C. W teorii więc nabycie auta z mokrą odmianą filtra cząstek stałych może się okazać dla Ciebie korzystniejsze.
Filtr cząstek stałych. Wszystko o DPF, FAP oraz GPF - Mokry DPF - w jakich samochodach?
Zarówno filtr cząstek stałych DPF, FAP, jak i GPF mają takie samo zadanie, jednak różni się ich sposób eksploatacji. DPF jest suchą odmianą filtra cząstek stałych i żeby mógł się wypalić, potrzebuje do tego wysokiej temperatury, którą da się osiągnąć wyłącznie poprzez jazdę na dłuższych odcinkach. Filtr FAP zaś wymaga dodatkowego płynu katalitycznego Eolys, który obniża samozapłon sadzy. Trzeba pamiętać o jego uzupełnianiu, ponieważ w przeciwnym razie filtr nie będzie działać poprawnie i uszkodzisz silnik. Jeśli chodzi o GPF, to jego znajdziesz w autach zasilanych benzynową jednostką napędową. Na ten moment nie stanowi on większego problemu, a może dlatego, że jest stosunkowo nowym elementem na rynku motoryzacyjnym. Wypala się go o wiele łatwiej niż DPF i FAP, a co więcej, procesy te są praktycznie niezauważalne dla kierowcy. Mokry filtr cząstek stałych FAP jest umieszczony w samochodach z koncernu PSA.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Co ile km wypala się FAP?
Filtr cząstek stałych w samochodzie odgrywa bardzo istotną rolę, ponieważ dzięki niemu pojazdy nie zanieczyszczają środowiska. Warunkiem jest jednak odpowiednia eksploatacja auta, aby nie zaszkodzić pracy podzespołowi. Twoim zadaniem jest wypalić zawartość DPF i to najlepiej na autostradzie albo na innej drodze szybkiego ruchu, bo wtedy może się on nagrzać do wymaganej temperatury (około 600 stopni C). Jeżeli filtr DPF nie będzie mógł się swobodnie oczyścić, to utraci swoje parametry i przy okazji zaszkodzi silnikowi. Filtry DPF i FAP nie powinny wypalać się częściej niż co 400-800 kilometrów.
Czym jest filtr FAP? Alternatywa dla filtrów DPF - Jak dbać o FAP?
Aby utrzymać filtr cząstek stałych FAP, należy go tak samo dobrze eksploatować, co DPF oraz GPF. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że jest to element układu wydechowego, który nie działa bez płynu katalitycznego. Eolys jest odpowiedzialny za obniżenie temperatury samozapłonu sadzy, więc oznacza to też, że kierowcy uda się szybciej doprowadzić do skutecznego dopalenia zanieczyszczeń. Dużo mówi się o tym, że mokry FAP jest alternatywą dla filtrów DPF i że lepiej się sprawdzi w mieście. Nie do końca tak jest, ponieważ na jego żywotność ma wpływ po prostu sposób użytkowania pojazdu, który posiada ten podzespół. Tak więc, jeśli będziesz dbać o DPF i FAP, to oba uda Ci się utrzymać przez długi czas w jak najlepszej kondycji.
Komentarze