Czy FAP jest lepszy od DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie z uwagi na to, że zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają swoje plusy i minusy. Uważa się, że to właśnie filtr FAP najlepiej nadaje się do miasta i jest odporniejszy na zapychanie niż jego brat. No nie możemy się z tym zgodzić, gdyż zarówno jeden, jak i drugi się zapycha i należy je regenerować. Zaletą filtrów FAP jest jednak to, że mogą się wypalić w krótszym czasie niż DPF, ponieważ samooczyszczanie tego elementu zachodzi w temperaturze, wynoszącej około 400 stopni C. W teorii więc nabycie auta z mokrą odmianą filtra cząstek stałych może się okazać dla Ciebie korzystniejsze.

Filtr cząstek stałych. Wszystko o DPF, FAP oraz GPF - Mokry DPF - w jakich samochodach?

Zarówno filtr cząstek stałych DPF, FAP, jak i GPF mają takie samo zadanie, jednak różni się ich sposób eksploatacji. DPF jest suchą odmianą filtra cząstek stałych i żeby mógł się wypalić, potrzebuje do tego wysokiej temperatury, którą da się osiągnąć wyłącznie poprzez jazdę na dłuższych odcinkach. Filtr FAP zaś wymaga dodatkowego płynu katalitycznego Eolys, który obniża samozapłon sadzy. Trzeba pamiętać o jego uzupełnianiu, ponieważ w przeciwnym razie filtr nie będzie działać poprawnie i uszkodzisz silnik. Jeśli chodzi o GPF, to jego znajdziesz w autach zasilanych benzynową jednostką napędową. Na ten moment nie stanowi on większego problemu, a może dlatego, że jest stosunkowo nowym elementem na rynku motoryzacyjnym. Wypala się go o wiele łatwiej niż DPF i FAP, a co więcej, procesy te są praktycznie niezauważalne dla kierowcy. Mokry filtr cząstek stałych FAP jest umieszczony w samochodach z koncernu PSA.

Filtr DPF/FAP w samochodzie

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Co ile km wypala się FAP?

Filtr cząstek stałych w samochodzie odgrywa bardzo istotną rolę, ponieważ dzięki niemu pojazdy nie zanieczyszczają środowiska. Warunkiem jest jednak odpowiednia eksploatacja auta, aby nie zaszkodzić pracy podzespołowi. Twoim zadaniem jest wypalić zawartość DPF i to najlepiej na autostradzie albo na innej drodze szybkiego ruchu, bo wtedy może się on nagrzać do wymaganej temperatury (około 600 stopni C). Jeżeli filtr DPF nie będzie mógł się swobodnie oczyścić, to utraci swoje parametry i przy okazji zaszkodzi silnikowi. Filtry DPF i FAP nie powinny wypalać się częściej niż co 400-800 kilometrów.

Serwis pojazdu

Czym jest filtr FAP? Alternatywa dla filtrów DPF - Jak dbać o FAP?

Aby utrzymać filtr cząstek stałych FAP, należy go tak samo dobrze eksploatować, co DPF oraz GPF. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że jest to element układu wydechowego, który nie działa bez płynu katalitycznego. Eolys jest odpowiedzialny za obniżenie temperatury samozapłonu sadzy, więc oznacza to też, że kierowcy uda się szybciej doprowadzić do skutecznego dopalenia zanieczyszczeń. Dużo mówi się o tym, że mokry FAP jest alternatywą dla filtrów DPF i że lepiej się sprawdzi w mieście. Nie do końca tak jest, ponieważ na jego żywotność ma wpływ po prostu sposób użytkowania pojazdu, który posiada ten podzespół. Tak więc, jeśli będziesz dbać o DPF i FAP, to oba uda Ci się utrzymać przez długi czas w jak najlepszej kondycji.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
FAP i DPF to skróty odpowiednio oznaczające filtr cząstek stałych (ang. Diesel Particulate Filter) i filtr cząstek stałych katalityczny (ang. Catalytic Diesel Particulate Filter). Są to elementy układu wydechowego samochodów z silnikami Diesla, które służą do redukcji emisji szkodliwych zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu (NOx) i pyły. Nie można jednoznacznie stwierdzić, który z tych filtrów jest lepszy, ponieważ oba są skuteczne w redukcji emisji zanieczyszczeń i stosuje się je w zależności od potrzeb i preferencji producenta samochodu. Ważne jest, aby utrzymywać filtr DPF lub FAP w dobrym stanie i regularnie oczyszczać lub wymieniać, zgodnie z zaleceniami producenta lub specjalisty.

Popularne wpisy

28 października 2020

Jak wykonać czyszczenie DPF? YouTube

W kwestii tego, jak wykonać czyszczenie DPF YouTube jest uważany za jedno z najlepszych źródeł informacji. Czy wiedza, którą tam znajdziemy, jest bezpieczna do wykorzystania jej w praktyce? To kwestia bardzo dyskusyjna, ponieważ na tej platformie przeważają filmiki amatorskie, często dotyczące tego, jak n ...