Czy istnieją metody przedłużania żywotności filtra DPF w samochodach? - 3 praktyczne sposoby

1. Unikaj jazdy na krótkich odcinkach - filtr DPF wymaga regularnego wypalania, aby pozbyć się sadzy. Wypalanie DPF może się odbyć w sposób naturalny, podczas jazdy z prędkością co najmniej 60 km/h przez co najmniej 15 minut. Jeśli jednak samochód jest użytkowany głównie w mieście, gdzie rzadko osiąga się takie prędkości, filtr może nie mieć szansy na regenerację. W konsekwencji sadza będzie się gromadzić, a filtr może ulec uszkodzeniu.
2. Stosuj odpowiedni olej silnikowy – niewłaściwe oleje silnikowe mogą doprowadzić do szybszego nagromadzenia się osadów w filtrze DPF. W związku z tym warto stosować oleje z oznaczeniami LowSAPS, ponieważ nie zaszkodzą filtrowi cząstek stałych.
3. Regularnie sprawdzaj stan filtra DPF - ważne jest, aby regularnie kontrolować stan filtra DPF. W tym celu można użyć diagnostyki komputerowej lub skorzystać z usług warsztatu. Jeśli podzespół jest zabrudzony, należy doprowadzić do skutecznej regeneracji filtra cząstek stałych.

Podsumowując, jeżeli zależy Ci na długiej żywotności filtra DPF / FAP, musisz zadbać o prawidłową eksploatację pojazdu i pamiętać o regeneracji tego podzespołu.

Filtr cząstek stałych z samochodu osobowego

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Weryfikacja wnętrza podzespołu kamerką endoskopową

Jak wymusić wypalanie DPF bez komputera?

Ze względów bezpieczeństwa, zaleca się przeprowadzanie procesu wypalania filtra DPF podczas jazdy. W trakcie podróży, gdy nadejdzie moment konieczny do wypalania, zaleca się zwiększenie obrotów silnika w zakresie od 2500 do 3500 obrotów na minutę. Utrzymuj te wartości przez co najmniej dwadzieścia minut, jednocześnie korzystając z hamowania silnikiem i rzadko zmieniając biegi. W przypadku nieprzeprowadzenia tego procesu podczas jazdy można zastosować mniej preferowane rozwiązanie - wypalanie DPF na postoju. W takim przypadku należy utrzymywać obroty silnika w zakresie 2500-3500 obr./min przez pewien czas, aby zainicjować proces wypalania. Ważne jest, aby unikać wykonywania tego zadania w zamkniętych przestrzeniach ze względów bezpieczeństwa.

Dlaczego DPF wypala się co 100 km?

Deska rozdzielcza pojazdu

Najczęstszym powodem nadmiernego wypalania filtra cząstek stałych jest problem z układem wtryskowym, zwłaszcza w przypadku wycieków z wtryskiwaczy. W takiej sytuacji nadmierna ilość paliwa prowadzi do zwiększonego gromadzenia się sadzy w filtrze cząstek stałych, co skutkuje potrzebą częstszego jego czyszczenia poprzez proces wypalania. Dodatkowo warto przyjrzeć się działaniu innych podzespołów. Jeżeli jednak powodem częstego wypalania filtra są uszkodzenia mechaniczne, które wykluczają przeprowadzenie czyszczenia DPF, to konieczna będzie wymiana podzespołu na nowy.

Czy można legalnie usunąć filtr DPF?

W wielu krajach, w tym w Polsce, usuwanie filtrów cząstek stałych (DPF) z układu wydechowego samochodu jest nielegalne. Taki proceder może prowadzić do utraty homologacji pojazdu, co skutkuje brakiem możliwości legalnego użytkowania na drogach publicznych. Ponadto usuwanie DPF zwiększa emisję szkodliwych substancji do atmosfery, co jest sprzeczne z normami dotyczącymi ochrony środowiska. Próby omijania tych przepisów będą skutkowały karą finansową oraz utratą uprawnień do korzystania z pojazdu na drogach publicznych.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy