Po czym poznać, że katalizator jest uszkodzony? - Sekrety, które odkrywamy!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Objawy uszkodzonego / zużytego katalizatora nie do końca są jednoznaczne, jednak często sugerują potrzebę diagnostyki:

- kierowca w trakcie jazdy samochodem słyszy grzechotanie, dobiegające z układu wydechowego,

- na komputerze pokładowym pojawia się kontrolka „check engine”,

- odczuwa się znaczny spadek mocy jednostki napędowej,

- sterownik jednostki napędowej wyrzuca błąd PO420,

- nagle wzrasta spalanie oleju napędowego,

- podnosi się temperatura układu wydechowego.

Po rozpoznaniu symptomów należy szybko zareagować i udać się do serwisu. Pojazd nie może być pozbawiony tego podzespołu, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Gdyby diagnostyka wykazała, że reaktor katalityczny stracił swoje właściwości i nadaje się wyłącznie na złom, to obowiązkiem właściciela samochodu jest zakupienie nowego elementu. Niestety oryginalne katalizatory są dość drogie, więc warto zainteresować się również wariantem regenerowanym.

Jakie są objawy uszkodzenia katalizator?

Niewłaściwe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej może prowadzić do zatkania konwertera katalitycznego, a ma to związek z eksploatacją pojazdu na krótkich dystansach. Poniżej więc wymienimy kilka charakterystycznych objawów zapchanego katalizatora:

- niewątpliwie wzrost zużycia paliwa,

- wyraźne trudności w uruchomieniu samochodu,

- problemy z utrzymaniem równych obrotów na biegu jałowym.

Aby potwierdzić uszkodzenie lub zapchanie reaktora katalitycznego, należy wykonać dokładny pomiar przepływu spalin, a będzie to możliwe w serwisie, do którego powinieneś się zgłosić jak najszybciej. Wcześniej możesz zakupić preparat czyszczący i zaaplikować go na włączonym silniku zgodnie z instrukcją.

Co się dzieje jak jest zatkany katalizator?

Katalizator z samochodu osobowego

Jeżeli katalizator w samochodzie jest niesprawny, to wyraźnie spadnie komfort Twojej jazdy. Jeśli nie zadbasz więc o poprawną eksploatację pojazdu, bardzo szybko wystąpią problemy zarówno z reaktorem katalitycznym, jak i filtrem cząstek stałych. Jak przepalić katalizator? Nie wolno przepalać reaktora katalitycznego, ponieważ wypalony katalizator straci swoje właściwości i prawdopodobnie będzie konieczna jego wymiana na nowy / regenerowany. Podzespół ten oczyszcza się samodzielnie (oczywiście przy odpowiednich warunkach). Zapchany katalizator a sonda lambda – jak to się ze sobą łączy? Sonda lambda jest odpowiedzialna pomiar zawartości tlenu w spalinach i to na tej podstawie komputer za dobranie idealnej proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Zatem, jeżeli konwerter katalityczny będzie zatkany, pomiar będzie niemiarodajny, a komputer nie będzie w stanie dobrać odpowiedniej proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej.

Czym grozi jazda z uszkodzonym katalizatorem?

Jazda samochodem z uszkodzonym konwerterem katalitycznym może prowadzić do szeregu problemów. Głównie wpłynie to na prawidłowe działanie jednostki napędowej, dlatego nie zwlekaj z jego naprawą. Umów się więc na diagnostykę. Ponadto poruszanie się autem z niesprawnym katalizatorem jest także ryzykowne przez wzgląd na prawo.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

8 lutego 2021

EURO 4 bez DPF

Bez wątpienia moment wejścia w życie rygorystycznej normy emisji spalin kilkanaście lat temu, odmienił całkowicie oblicze Diesla, a wówczas pytania o EURO 4 bez DPF zaczęły padać coraz częściej. Nic w tym dziwnego, filtr cząstek stałych ...