Subpage photo

Czy można jechać z zapchanym DPF? Sporo ryzykujesz

Oceń: / Aktualna ocena: 4.00


Jeżeli filtr cząstek stałych (DPF) w Twoim pojeździe jest zapchany, nie jest zalecane kontynuowanie jazdy bez podjęcia działań naprawczych. Jeżdżenie z zapchanym DPF może prowadzić do różnych problemów, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska. Poniżej znajduje się kilka punktów, które warto rozważyć:
1. Zablokowany DPF ogranicza przepływ gazów spalinowych, co może prowadzić do zmniejszenia efektywności silnika. Może się to objawiać utratą mocy, zwiększonym zużyciem paliwa oraz ogólnym obniżeniem osiągów pojazdu.
2. Zapchany DPF może wpływać na pracę turbosprężarki. Ograniczony przepływ spalin może prowadzić do wzrostu ciśnienia, co z kolei może negatywnie wpływać na turbosprężarkę i prowadzić do jej uszkodzenia.
3. Jeżeli DPF jest zapchany, proces regeneracji może być nieskuteczny. To z kolei może prowadzić do dalszego gromadzenia się cząstek stałych i nasilania problemu.
4. Współczesne pojazdy wyposażone są w systemy monitorujące pracę silnika, w tym DPF. Jeżeli filtr jest zapchany, komputer samochodowy może generować kody błędów, a w skrajnych przypadkach, może to prowadzić do awarii całego systemu.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
kamerka diagnostyczna FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak sprawdzić DPF?

Sprawdzenie DPF można przeprowadzić na dwa sposoby:
1. Wizualna kontrola
Najprostszym sposobem sprawdzenia DPF jest wizualna kontrola. W tym celu należy zlokalizować filtr w układzie wydechowym samochodu, który jest zwykle umieszczony w pobliżu silnika. Jeśli filtr jest zabrudzony sadzami, można to stwierdzić po czarnym nalotu na jego powierzchni. W tej sytuacji zaleca się bezzwłoczne skonsultowanie się z fachowcem, aby przeprowadzić regenerację DPF.
2. Diagnostyka komputerowa
Dokładniejszym sposobem sprawdzenia DPF jest diagnostyka komputerowa. W tym celu należy udać się do mechanika, który podłączy samochód do komputera diagnostycznego, który może odczytać kody błędów związane z filtrem cząstek stałych.

Czy zapchany DPF zmniejsza moc?

Tak, zapchany DPF zmniejsza moc silnika. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr utrudnia przepływ spalin, co może prowadzić do spadku mocy silnika, a nawet jego zablokowania. W normalnych warunkach pracy DPF ulega samooczyszczaniu, czyli spalaniu sadzy, która się w nim gromadzi. Proces ten wymaga wysokiej temperatury, która może zostać osiągnięta podczas jazdy na długich dystansach. Jeśli samochód jest użytkowany głównie na krótkich dystansach, DPF nie ma możliwości samooczyszczania, co może prowadzić do jego zapchania.

Filtr cząstek stałych

Czy DPF może pęknąć?

Tak, DPF może pęknąć. Dzieje się tak, gdy filtr jest narażony na zbyt wysoką temperaturę lub uszkodzenia mechaniczne:

Zbyt częste wypalanie DPF- proces ten wymaga wysokiej temperatury, która może doprowadzić do przegrzania filtra.
Uszkodzenia mechaniczne- DPF jest wykonany z delikatnych materiałów, które mogą zostać uszkodzone przez uderzenia, ścieranie lub korozję.
Nieprawidłowe użytkowanie samochodu- jazda na krótkich dystansach nie pozwala na osiągnięcie przez DPF odpowiedniej temperatury, co może prowadzić do jego przegrzania.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.