Czy można jechać z zapchanym DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Dlaczego nie warto jeździć z zapchanym filtrem DPF.

Pytanie o to, czy można jechać z zapchanym filtrem DPF, pojawia się regularnie w naszej warsztatowej praktyce, a gdy mówimy, że to nie jest dobry pomysł i najlepiej jak najszybciej wyczyścić filtr, niejednokrotnie spotyka się to z niezrozumieniem ze strony kierowców. Pierwszym sygnałem mówiącym o zapełnionym filtrze jest kontrolka DPF, jednak my zaczniemy od tego, że taki przepełniony zanieczyszczeniami filtr, znacząco wpływa na pracę silnika. Mocno go obciążają, gdyż spaliny natrafiają na opór w swobodnym przepływie, jednocześnie także stając w opozycji do wypychającego je tłoka, a to przyspiesza zużycie całej grupy elementów związanych z układem korbowo-tłokowym. Dodatkowo oszaleje sterownik silnika i chcąc samodzielnie wypalić nagromadzone cząstki stałe, będzie wtryskiwał dodatkową dawkę paliwa, które w nadmiernej ilości może doprowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego olejem napędowym, co w efekcie może doprowadzić do utraty właściwości smarnych tego pierwszego i zatarcia silnika. Choć w zachowaniu takim, jak jazda na zapchanym DPF forum internetowe może nie widzieć żadnego zagrożenia, warto zdawać sobie sprawę z możliwych konsekwencji i odpowiedzi na pytanie: czy można jechać z zapchanym DPF nie szukać wśród szemranych fachowców.

Zanieczyszczony filtr cząstek stałych

Pierwsze objawy zapchanego DPF

Pojawiające się pierwsze objawy zapchanego DPF są widoczne i odczuwalne dla kierowcy, od razu widać, że coś niedobrego dzieje się z samochodem. Oprócz wspomnianego wyżej charakterystycznego światełka na desce rozdzielczej mogą pojawić się także zwiększenie zużycia paliwa przy wyraźnym spadku mocy czy częste przechodzenie silnika w tryb awaryjny. W takich okolicznościach zastanawianie się jak wypalić DPF nie pomoże, gdyż na takie działanie jest zdecydowanie za późno. Taka sytuacja wymaga zdecydowanych kroków, jakim jest na przykład czyszczenie DPF, cena takiego zabiegu nie przekroczy kosztu wymiany silnika, gdy użytkownik pojazdu zdecyduje się przeczekać pierwsze objawy zapchanego DPF.

Wkłady DPF - jeden zabrudzony, drugi po czyszczeniu.
Co o tym myślisz?

Komentarze

Dorian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda z zapchanym filtrem cząstek stałych (DPF) jest niezalecana, ponieważ może to prowadzić do poważnych problemów z silnikiem. DPF jest odpowiedzialny za usuwanie cząstek stałych z wydechu, które powstają podczas spalania paliw. Jeśli jest zapchany, silnik może pracować nieprawidłowo, a nawet ulec uszkodzeniu.
Stefek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda z zapchanym DPF jest nieodpowiedzialna, bo można uszkodzić sobie silnik tym sposobem. Jak coś nie działa, to trzeba naprawić i problem z głowy.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak ktoś się decyduje na jazdę samochodem z zatkanym filtrem cząstek stałych, to już chyba na własną odpowiedzialność. Radziłbym go wyczyścić, a dopiero później jeździć :D
Kochanski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Móc chyba można jechać, bo i tak trzeba ten zapchany DPF wypalić, jeśli oczywiście da się to zrobić. Jeśli jest już za późno to jednak zalecam jazdę, ale prosto do serwisu :)
Xawier
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może i można pojeździć na zapchanym dpf-e tylko jak długo i czym taka jazda się może skończyć. Ja bym nie ryzykował jazdy z zapchanym dpf-em, lepiej go wyczyścić.
Domin
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już sam fakt, ze zapchany dpf stanowi powazny problem, a dodatkowo lekcewazenie tego i jazda z zapchanym DPF jest dla mnie niezrozumiala. Już pierwsze objawy zapchanego dpf, jakie pojawily sie w pojedzie powinny nas zmusic do dzialania i wykonania dobrej regeneracji!
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pierwsze objawy zapchanego DPF to przede wszystkim znaczny spadek mocy i do tego na przykład zwiększone spalanie.

Popularne wpisy