Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jazda z uszkodzonym czujnikiem temperatury spalin jest niezalecana, ponieważ możesz doprowadzić do całkowitego zniszczenia filtra cząstek stałych oraz innych elementów pracujących z tym podzespołem. Czujnik temperatury spalin umieszczony jest przed filtrem cząstek stałych i ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa oraz chwilową emisję szkodliwych związków ze spalin podczas oczyszczania filtra przez jednostkę napędową. Pobór danych z czujnika temperatury spalin (w silnikach benzynowych) pozwala kontrolować temperaturę katalizatora i nie dopuszcza do przegrzania także turbosprężarki. Czujnik ten znajdziesz zarówno w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym.
1. Objawy zepsutego czujnika temperatury spalin – wypisujemy
• Kontrolka informująca o problemie z pracą jednostki napędowej, co powoduje występowanie kodów błędów;
• przez złe dane napięcia następuje zbyt duże zużycie, a także regeneracja trwa o wiele dłużej;
• zły odczyt poziomu spalin podczas badania;
• zaburzona praca układu EGR;
• wysoka temperatura spalin.
Jeżeli dochodzi do awarii i czujnik temperatury spalin nie działa jak należy, to w większości przypadków wymagana jest regeneracja filtra cząstek stałych, ponieważ za duża ilość spalin znajduje się w układzie wydechowym pojazdu. Pamiętaj też, że uszkodzony czujnik temperatury spalin trzeba wymienić!
2. Za co odpowiada czujnik temperatury spalin – w skrócie EGT?
Czujnik temperatury spalin mierzy temperaturę spalin – po prostu. Informacje trafiają do komputera ECU w celu odpowiedniego sterowania pracą silnika. W przypadku wystąpienia awarii EGT zagrożona jest właściwa praca filtra cząstek stałych wynikająca z jego zapchania i tym samym z konieczności przeprowadzenia regeneracji DPF.
Adaptacja czujnika temperatury spalin jest obowiązkowa
Każdy element, który uległ wymianie bądź regeneracji, musi zostać ponownie zaadaptowany, aby wykasować stare błędne dane, dlatego pamiętaj, że nowe oprogramowanie pozwoli odczytywać aktualne informacje i dzięki temu nie zaburzymy pracy danego podzespołu.
Komentarze