Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przerwany proces wypalania postojowego sadzy z DPF może doprowadzić do uszkodzenia podzespołu oraz do wzrostu oleju silnikowego w silniku. Jest to spowodowane tym, że niespalona dodatkowa dawka paliwa spływa do skrzyni korbowej i trafia do oleju, z którym się miesza i tym samym rozcieńcza. Utrata właściwości ochronnych stanie się przyczyną zatarcia jednostki napędowej. Jeżeli dowiesz się, że w Twoim aucie, który posiada DPF, doszło do wzrostu wspomnianego już wcześniej oleju silnikowego, należy niezwłocznie wymienić filtr wraz z olejem.
Do czego nakłania nas pojawiająca się kontrolka wypalania DPF?
Otóż jak sama nazwa wskazuje kontrolka wypalania DPF, wyświetla się w momencie, gdy w naszym filtrze nagromadziło się zbyt dużo zanieczyszczeń i jest to najlepszy czas na ich usunięcie. Zatem powinieneś zainicjować procedurę wypalania i kontynuować ją, dopóki sadza całkowicie nie zostanie usunięta z jego wnętrza. NIE wszystkie pojazdy są wyposażone w taką kontrolkę, więc wtedy kierowcy mają trochę utrudnione zadanie, dlatego nakłaniamy do obserwacji swojego samochodu.
Wypalanie DPF komputerem – jak wygląda?
Wypalanie w serwisie polega na podłączeniu komputera do sterownika silnika i do zainicjowania wypalania osadów. Jest to sztuczny sposób oczyszczania filtra cząstek stałych z zalegających zanieczyszczeń i po nim, trzeba pamiętać o wymianie filtra oleju wraz z olejem silnikowym.
Wypalanie DPF podczas jazdy, czyli regeneracja pasywna.
Podczas wykonywania regeneracji pasywnej, musisz pamiętać o kilku ważnych krokach, aby wypalić sadzę skutecznie i bez żadnych problemów. Kluczowe jest dobór odpowiedniego miejsce na drodze, żeby uniknąć nieprzyjaznych korków. Dzięki podwyższonej prędkości i zwiększonych obrotów spaliny podnoszą swoją temperaturę, co pozwoli łatwo usunąć sadzę. Jest to naturalny sposób regeneracji filtra cząstek stałych i polecamy go praktykować.
Odpowiadamy, ile trwa wypalanie DPF na postoju i podczas jazdy
Nie można podać konkretnego czasu trwania procedury regeneracji filtra cząstek stałych, ponieważ zależy to od stopnia zanieczyszczenia filtra i rodzaju. Teoretycznie czynność ta utrzymuje się od 15 do 30 minut. Należy także pamiętać o nie przerywaniu tego procesu, gdyż może przynieść to fatalne skutki. Dodatkowo jeśli dostrzeżesz jakieś nieprawidłowości w pracy filtra cząstek stałych pomimo przeprowadzonej regeneracji, zgłoś się do serwisu. Być może złogi popiołu zatykają kanaliki i trzeba pozbyć się ich bardziej inwazyjną metodą oczyszczania.
Komentarze