Czy po usunięciu DPF auto ma więcej mocy? - wielu popełnia poważny błąd
Usunięcie DPF nie zwiększa mocy silnika, ponieważ filtr nie ogranicza przepływu spalin. Wręcz przeciwnie, usunięcie filtra może zmniejszyć przepływ spalin, co może ograniczyć moc silnika.
Zgodnie z przepisami ochrony środowiska, usunięcie DPF jest nielegalne. Filtr cząstek stałych jest wymagany, aby samochody spełniały normy emisji spalin. Usunięcie DPF może zwiększyć emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Filtr cząstek stałych wyłapuje sadzę ze spalin, która jest szkodliwym zanieczyszczeniem. Usunięcie filtra może spowodować, że sadza będzie trafiać do atmosfery, gdzie może przyczyniać się do powstawania smogu.
DPF pełni również funkcję ochronną dla silnika, redukując ilość cząstek stałych, które docierają do jego wnętrza. Usunięcie DPF może zwiększyć ryzyko uszkodzenia silnika ze względu na zwiększone osadzanie się cząstek w układzie smarowania.

Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
1-2 dni robocze
- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Czy zapchany DPF zmniejsza moc silnika?
Tak, zapchany filtr cząstek stałych (DPF) może wpływać na moc silnika. DPF, będący częścią układu wydechowego, ma za zadanie redukować emisję cząstek stałych z wydechu silnika. Gdy filtr cząstek stałych staje się zapchany, ogranicza przepływ spalin, co może prowadzić do kilku negatywnych skutków dla wydajności silnika:
1. Spadek ciśnienia spalin: Zatkanie DPF skutkuje zwiększonym oporem przepływu spalin przez filtr, co może wpłynąć na wydajność całego silnika.
2. Zatkanie DPF powoduje ograniczenie przepustowości filtra, co utrudnia efektywne usuwanie cząstek stałych z wydzielających się spalin. To ograniczenie przepustowości wpływa na wydajność całego układu wydechowego.
3. Zatkanie DPF może wpływać na efektywność spalania paliwa, co skutkuje jego zwiększonym zużyciem.
Co ile kilometrów wypala się DPF?
Częstotliwość wypalania DPF zależy od stanu filtra - filtr, który jest już mocno zanieczyszczony, może wymagać częstszych regeneracji. Kolejny czynnik to sposób eksploatacji samochodu- częste i krótkie jazdy utrudniają regenerację filtra. Dodatkowo stosowanie paliwa i oleju niskiej jakości może przyspieszyć zapchanie filtra.
W przypadku prawidłowo eksploatowanego samochodu DPF powinien wypalać się co ok. 600-800 km. Jednak, jeśli samochód używany jest tylko do jazdy po mieście lub na krótkich dystansach, może być konieczne wypalanie filtra częściej, nawet co 200-300 km.

Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?
Tak, skład paliwa wpływa na efektywność DPF. Paliwo niskiej jakości może posiadać wyższą zawartość siarki, co przekłada się na generowanie sadzy w filtrze cząstek stałych. Sadza stanowi szkodliwe zanieczyszczenie, przyczyniające się do formowania smogu.
Paliwo o niższej jakości może również zwiększać ilość zgromadzonych cząstek stałych w DPF, co z kolei może wpływać na częstotliwość i skuteczność procesów regeneracji.
Komentarze