Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja filtra cząstek stałych jest skuteczna, o ile przeprowadzi się ją we właściwy sposób, odpowiednimi preparatami oraz przez właściwe ręce. Z racji tego, że powłoka katalityczna filtra jest delikatna, nie możesz jej potraktować żrącymi substancjami, jak Kret czy Domestos, bo nieświadomie ją zniszczysz. Tak samo dotyczy oferowanych przez serwisy metod oczyszczania z sadzy DPF-a. Mamy tu na myśli np. wypalanie w piecu. Zbyt wysoka temperatura w piecu indukcyjnym możesz stopić wkład, a dodatkowo nie usunie ona złogów popiołu. Podobnie zresztą jak czyszczenie ultradźwiękowe, pneumatyczne oraz czyszczenie bez demontażu, dlatego, jeśli masz w planach odświeżenie stanu podzespołu, zgłoś się na oczyszczanie filtra za pomocą wody pod ciśnieniem.
Mycie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych w serwisie
Mycie filtra DPF w specjalistycznej maszynie pod odpowiednio dostosowanym ciśnieniem, pozwoli mu odzyskać swoje właściwości oraz dzięki temu zacznie pracować bez zarzutów. Parametry zregenerowanego podzespołu są zbliżone do oryginalnego, a płacisz kilkakrotnie mniejszą sumę niż za kupno nowego podzespołu. Po procesie oczyszczania filtr jest suszony, po czym przeprowadza się test przepustowości i jeśli wszystko jest w porządku, to podzespół jest gotowy do wmontowania do układu wydechowego, a jeżeli nie, to wprowadza się go ponownie do maszyny i powtarza się procedurę regeneracji. Każdy klient otrzymuje przy odbiorze pojazdu wydruk parametrów i gwarancję. Podsumowując, takie mechaniczne czyszczenie DPF jest bardzo efektywne, więc warto skorzystać.
Podpowiadamy, kiedy regenerować DPF
Jeżeli zauważysz w Twoim samochodzie problem podczas jazdy, czyli spadek mocy, kłopoty z przyspieszaniem, zwiększony pobór paliwa, czy też często występujące kontrolki DPF i check engine, to główne znaki, że filtr jest mocno zapchany sadzą i należy jak najszybciej się jej pozbyć. Im dłużej będziesz zwlekać, tym większe ryzyko, że zapchany DPF uszkodzi także turbosprężarkę i silnik, a wtedy poruszanie się takim pojazdem będzie skrajnie niebezpieczne.
Regeneracja DPF, na ile starcza i jak przedłużyć jej działanie?
Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, gdyż istnieje mnóstwo czynników, które o tym decydują.
Po pierwsze: zapoznaj się z zaleceniami producenta do swojego auta, po drugie: weź pod uwagę rodzaj i model filtra znajdującego się w układzie wydechowym. Dodatkowo zadbaj o środki, które dodajesz do paliwa, oleje, paliwo, czy przypadkiem nie tankujesz ze stacji nieznanego pochodzenia, a także zwróć szczególną uwagę na styl jazdy oraz na to, czy nie lekceważysz napraw zweryfikowanych usterek.
DPF - regeneracja i cena
Koszt regeneracji nie powinien przekraczać około 500 złotych. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę indywidualny cennik każdego serwisu, jednak mimo wszystko regeneracja filtra cząstek stałych nie jest wysoko kosztowna, więc Twój portfel nie zostanie bardzo mocno obciążony.
Komentarze