Regeneracja DPF wpływa na redukcję emisji spalin poprzez skuteczne usuwanie zgromadzonych cząstek stałych (takich jak sadza) z filtru. Proces ten przyczynia się do utrzymania efektywności filtra, który pełni kluczową rolę w redukcji szkodliwych emisji spalin. Oto, jak dokładnie regeneracja DPF wpływa na ten proces:
DPF działa jako mechaniczny filtr, zatrzymując cząstki stałe obecne w gazach spalinowych. To obejmuje mikroskopijne cząstki sadzy i innych substancji, które mogą być szkodliwe dla zdrowia człowieka i środowiska. W miarę eksploatacji pojazdu cząstki stałe zaczynają gromadzić się w filtrze DPF. Z czasem ilość zgromadzonych cząstek może być na tyle duża, że konieczne staje się przeprowadzenie regeneracji. Podczas regeneracji, temperatura wewnątrz filtra DPF jest podnoszona do poziomu wystarczającego do spalania zgromadzonych cząstek stałych. Wartości te mogą sięgać nawet kilku setek stopni Celsiusza. Wzrost temperatury powoduje spalanie zgromadzonych cząstek stałych, przekształcając je w gazy. Proces ten, zwany regeneracją termiczną, odbywa się w kontrolowany sposób, aby uniknąć uszkodzenia filtra. Gazy powstałe w wyniku spalania cząstek stałych są bezpiecznie usuwane z układu wydechowego pojazdu. W ten sposób cząstki stałe są przekształcane w mniej szkodliwe substancje gazowe.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?
Trudno precyzyjnie określić, ile kilometrów można spodziewać się zregenerowaniu DPF, ponieważ wiele czynników wpływa na trwałość tego komponentu układu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, po regeneracji DPF można przebyć kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Jednak w przypadku częstych krótkich przejazdów miejskich lub korzystania z paliwa o wysokiej zawartości siarki, konieczność kolejnej regeneracji może pojawić się już po kilku tysiącach kilometrów. Żywotność zregenerowanego DPF zależy od wielu czynników, takich jak poprawność i sposób przeprowadzenia samej regeneracji, styl jazdy, regularne konserwacje oraz ogólny stan techniczny pojazdu.
Czy po regeneracji DPF trzeba wymienić olej?
Tak, po przeprowadzeniu regeneracji DPF zalecana jest wymiana oleju silnikowego. W trakcie tego procesu może dojść do przedostania się niespalonego oleju napędowego do oleju silnikowego, co może spowodować jego rozcieńczenie. Rozcieńczony olej traci swoje właściwości smarne, co potencjalnie prowadzi do uszkodzenia silnika. Dodatkowo jeśli regeneracja DPF jest często wymagana, zwłaszcza z powodu specyficznych warunków eksploatacji, może to wpływać na stan oleju silnikowego. Częste regeneracje mogą prowadzić do szybszego zużywania się oleju.
Czy jakość paliwa ma wpływ na DPF?
Jakość paliwa ma wpływ na ilość zanieczyszczeń, które dostają się do filtra. W przypadku paliwa o podniesionej zawartości siarki obserwujemy wzrost ilości powstającej sadzy podczas procesu spalania. Siarka jest jednym z kluczowych składników sadzy, a jej zwiększona obecność w paliwie może przyspieszać proces zatykania filtra. Poza zawartością siarki, na kondycję DPF wpływają również inne zanieczyszczenia zawarte w paliwie, takie jak popiół, metale ciężkie czy woda. Natomiast paliwo o obniżonej zawartości siarki skutkuje redukcją ilości sadzy, która powstaje w trakcie spalania. Mniejsza ilość siarki w paliwie oznacza, że do filtra przedostaje się mniej sadzy, co przekłada się na wydłużenie jego żywotności.
Komentarze