Czy Twoje auto potrzebuje DPF? Wszystko, co musisz wiedzieć o filtrach cząstek stałych.


Filtr cząstek stałych (DPF) to element montowany w układzie wydechowym silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu.
Filtr DPF działa na zasadzie zatrzymywania cząstek stałych na porowatych ściankach lub włóknach wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych lub specjalnego papieru. Cząstki sadzy osiadają na ściankach filtra, a czyste gazy spalinowe są odprowadzane do atmosfery. Filtry DPF są montowane w samochodach z silnikami wysokoprężnymi, a ich celem jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków chemicznych do atmosfery.
Czy Twoje auto potrzebuje DPF?
Odpowiedź na to pytanie jest zależna od kilku elementów, w tym:
Standardy emisji, jakie spełnia pojazd. Od 2011 roku wszystkie nowe samochody z silnikiem Diesla muszą spełniać normę Euro 5, która wymaga montażu DPF. Od 2015 roku obowiązuje norma Euro 6, która jeszcze bardziej zaostrza wymagania dotyczące emisji PM.
Roku produkcji samochodu. Większość samochodów z silnikiem Diesla wyprodukowanych po 2011 roku jest wyposażona w DPF.
Marki i modelu samochodu. Nie wszystkie modele samochodów z silnikiem Diesla są wyposażone w DPF. Na przykład, niektóre modele samochodów typu SUV lub terenowe nie mają DPF, ponieważ ich silniki są zaprojektowane do pracy w trudnych warunkach drogowych.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
diagnostyka samochodowa

Od czego zapycha się filtr cząstek stałych?

Filtry DPF mogą zapychać się głównie z kilku powodów- krótkie, częste podróże są jednym z głównych winowajców. W tych okolicznościach silnik nie osiąga wymaganej temperatury, co jest niezbędne do prawidłowego oczyszczania filtra. Używanie paliwa niskiej jakości to kolejny czynnik. Paliwo takie może zawierać więcej zanieczyszczeń, które przyczyniają się do zatykania filtra. Dodatkowo, problemy z czujnikami monitorującymi stan filtra lub nieprawidłowa praca systemu wtryskowego paliwa również mogą prowadzić do nieskutecznej regeneracji filtra.

Ile razy można regenerować DPF?

Automatic Transmission

Określenie liczby regeneracji filtrów DPF zazwyczaj nie jest dokładnie ustalone i zależy od wielu czynników. Te obejmują m.in. model i markę pojazdu, warunki jazdy, styl prowadzenia, jakość paliwa oraz ogólny stan techniczny filtra. W nowoczesnych pojazdach często stosowane są systemy automatycznej regeneracji, które monitorują stopień zanieczyszczenia filtra i uruchamiają proces regeneracji, kiedy jest to konieczne. Przy odpowiedniej eksploatacji i regularnym czyszczeniu filtra DPF istnieje możliwość przeprowadzenia wielu cykli regeneracji, co sprzyja jego efektywnemu działaniu.

Jak często wymienia się DPF?

Cykliczność wymiany filtrów cząstek stałych (DPF) zwykle zależy od różnych czynników, takich jak rodzaj pojazdu, warunki jazdy, jakość paliwa i skuteczność konserwacji. W większości przypadków filtry DPF nie podlegają rutynowej wymianie, lecz raczej są regenerowane lub czyszczone, aby przywrócić ich efektywność. Niemniej jednak, w skrajnych sytuacjach, gdy filtry są nadmiernie zatłoczone lub uszkodzone, może zajść konieczność ich wymiany.
Producenci samochodów zazwyczaj wskazują w instrukcjach obsługi okres, po którym należy rozważyć wymianę filtru DPF. Ten okres może mieć zakres od 120 do 250 tysięcy kilometrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

13 września 2022

Czy AdBlue niszczy lakier?

Niestety rozlanie wiąże się z uszkodzeniem lakieru samochodowego, tapicerki oraz ubrań. Uważaj, jeśli sam podejmujesz się uzupełniania płynu, ponieważ nie możesz go przelać ...