DPF - od którego roku?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów
Badanie spalinowe

Filtr cząstek stałych był już znany w latach 90-tych, natomiast dopiero rok 2006 okazał się przełomowy, zaraz po wprowadzeniu normy emisji spalin EURO 4. Mamy dwa rodzaje filtrów cząstek stałych: DPF i FAP z tym, że ten drugi umieszczany jest w autach, które wchodzą w skład koncernu samochodowego PSA. Jest pomiędzy nimi różnica, która polega na tym, że posiadając FAP w samochodzie, musisz pamiętać o uzupełnianiu dodatkowego płynu katalitycznego obniżającego temperaturę samozapłonu sadzy, a znów przy DPF nie jest nic wymagane. Oba jednak mają zadanie dość ciężkie, ponieważ są w obowiązku ochrony powietrza przed emitowaniem nadmiernej ilości spalin i walczą z tymi trującymi substancjami z pomocą metali szlachetnych, znajdujących się na ściankach wkładu filtra cząstek stałych. Z biegiem czasu w ich wnętrzu gromadzą się te zanieczyszczenia, które zatykają kanaliki filtrujące i trzeba się ich całkowicie pozbyć. Pomocna w tym okaże się regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie, dzięki której odzyska swoje parametry. Ani filtr DPF, ani filtr FAP nie mogą zostać usunięte z układu wydechowego, ponieważ jest to karalne.

Czy Twoje auto ma filtr DPF? A może ktoś go wyciął i nawet o tym nie wiesz? - Bez DPF

Nie czekaj dłużej i sprawdź samodzielnie końcówkę rury wydechowej. Jeżeli zauważysz zbyt duże nagromadzenie się sadzy, powinna Ci się zapalić czerwona lampka i jak najszybciej zwrócić się o pomoc do serwisu w celu dokładnej analizy tego podzespołu w aucie. Mechanik może za pomocą wprowadzenia numeru VIN zweryfikować obecność / brak tego podzespołu. Jest to niestety bardzo ważne, aby wiedzieć, czy faktycznie DPF jest w pojeździe, gdyż podczas rutynowej kontroli Policji możesz mieć problem i otrzymasz mandat za zły skład spalin. Zatem bez DPF daleko nie pojedziesz, ponieważ grozi Ci także zabranie dowodu rejestracyjnego auta i dopóki go nie zamontujesz, nie będziesz mógł jeździć.

1. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF? - Lista aut bez DPF (wymieniamy)

W Internecie jest dostępna do wglądu pełna lista 10 samochodów, które fabrycznie nie zostały wyposażone w filtr cząstek stałych i wcale użytkownicy tych pojazdów na nie nie narzekają. Takimi autami są np.: 1.3 MultiJet Fiat, 1.4 HDI PSA czy 1.6 CRDi Kia i Hyundai. Odnośnie sprawdzania filtra cząstek stałych, czy jest on w stanie nienaruszonym w układzie wydechowym, to tak jak napisaliśmy wyżej, możesz udać się do ASO albo samodzielnie przez zdiagnozowanie czystości rury wydechowej. Jeśli Twoje auto potrzebuje oleju silnikowego typu LOW SAPS, to również można zakładać, że ten filtr jest.

2. Najlepsze silniki Diesla bez filtra DPF - 1.6 HDI bez DPF

Najlepsze silniki nieposiadające DPF pochodzą:
- z koncernu PSA: 1.4 HDI, 1.6 HDI, 1.6 CRDi w Kii i Hyundaia, 1.7 CDTI od Opla;
- od samochodów marki TOYOTA: 1.4 D-4D, 2.0 D-4D, 1.9 TDI od VW i 2.4 D5 Volvo.
Mimo obowiązku posiadania filtra cząstek stałych w pojazdach, udało się niektórym producentom marek samochodowych ominąć ten nakaz i samochody te swobodnie poruszają się po ulicach bez niego.

 Najlepsze silniki Diesla bez filtra DPF - 1.6 HDI bez DPF

3. Filtr cząstek stałych DPF - czym jest i od kiedy obowiązkowy? - Auto z DPF, czy bez i dlaczego?

Filtr cząstek stałych zaliczany jest do jednego z trudnych podzespołów, które znalazły się w ostatnim czasie w pojeździe, a jest on obowiązkowy dokładnie od 2006 roku. Kierowcy często bagatelizują potrzebę wypalania sadzy i wolą się go pozbyć, co jest nielegalne. Aby filtr DPF poprawnie pracował, musisz pamiętać o prawidłowej eksploatacji, aby nie doprowadzić do uszkodzenia samego filtra i na przykład silnika. Jeśli kupisz auto bez fabrycznie wbudowanego DPF, nie będziesz mieć problemów z prawem, natomiast, gdy zakupisz pojazd bez filtr DPF, bo został on wcześniej wycięty, to radzimy Ci jak najszybciej zamontować go z powrotem, aby uniknąć nieprzyjemności, czy podczas kontroli Policji, czy na badaniu technicznym.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Romek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mam Peugeota Partnera 1,6 hdi 75KM rok prod. 2008. Nie miał jeszcze fabrycznie montowanego tego filtra (więc zalicza się do wymienionych wyjątków). Przyznam się, że kupując ten samochód w salonie, nawet nie wiedziałem że istnieje coś takiego jak filtr DPF. Zakup Partnera był strzałem w dziesiątkę. Na dość solidnej akcji wysprzedażowej zorganizowanej przez salony Peugeota kosztował tyle co Fiat Panda benzyniak lub Dacia Logan. Bardzo pojemny, wygodny, pali tyle co kot napłakał. Mimo tylko 75 KM dość żwawy. Ponad 200tys. przebiegu. Jedynie turbina wymagała regeneracji (przypadłość tych silników)
Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) zaczął być montowany w silnikach diesla od momentu wprowadzenia przez Unię Europejską normy emisji spalin Euro 4 w 2006 roku. Wymóg ten dotyczył tylko pojazdów nowych, a stopniowo obejmował coraz starsze modele pojazdów, więc niektóre starsze pojazdy mogły nie mieć filtra DPF. Jednak z powodu rosnącej świadomości środowiskowej i ciągle rosnących restrykcyjnych wymagań dotyczących emisji spalin, wiele producentów samochodów już wcześniej zaczęło montować filtry DPF w swoich silnikach diesla, aby spełnić wymagania dotyczące emisji spalin.
pistacjowa06
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nawet nigdy nie interesowałam się tym od którego roku wprowadzono filtr, także warto było przeczytać :) bardzo ważne elementy w samochodach, więc dobrze, że pisze się o nich tak ciekawie.
Maniulka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bez tego Dpf-a ile by tych szkodliwych spalin dostawało się do środowiska...
Alka-12
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To już kupę czasu ten DPF gości w naszych dieslach...
Bruno
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz DPF są chyba obowiązkowym wyposażeniem samochodu, z racji na odpowiednie normy emisji spalin. Teraz dbanie o ekologie stało się bardzo modne i nawet w motoryzacji zwraca się na to ogromną uwagę.

Popularne wpisy