Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych był już znany w latach 90-tych, natomiast dopiero rok 2006 okazał się przełomowy, zaraz po wprowadzeniu normy emisji spalin EURO 4. Mamy dwa rodzaje filtrów cząstek stałych: DPF i FAP z tym, że ten drugi umieszczany jest w autach, które wchodzą w skład koncernu samochodowego PSA. Jest pomiędzy nimi różnica, która polega na tym, że posiadając FAP w samochodzie, musisz pamiętać o uzupełnianiu dodatkowego płynu katalitycznego obniżającego temperaturę samozapłonu sadzy, a znów przy DPF nie jest nic wymagane. Oba jednak mają zadanie dość ciężkie, ponieważ są w obowiązku ochrony powietrza przed emitowaniem nadmiernej ilości spalin i walczą z tymi trującymi substancjami z pomocą metali szlachetnych, znajdujących się na ściankach wkładu filtra cząstek stałych. Z biegiem czasu w ich wnętrzu gromadzą się te zanieczyszczenia, które zatykają kanaliki filtrujące i trzeba się ich całkowicie pozbyć. Pomocna w tym okaże się regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie, dzięki której odzyska swoje parametry. Ani filtr DPF, ani filtr FAP nie mogą zostać usunięte z układu wydechowego, ponieważ jest to karalne.
Czy Twoje auto ma filtr DPF? A może ktoś go wyciął i nawet o tym nie wiesz? - Bez DPF
Nie czekaj dłużej i sprawdź samodzielnie końcówkę rury wydechowej. Jeżeli zauważysz zbyt duże nagromadzenie się sadzy, powinna Ci się zapalić czerwona lampka i jak najszybciej zwrócić się o pomoc do serwisu w celu dokładnej analizy tego podzespołu w aucie. Mechanik może za pomocą wprowadzenia numeru VIN zweryfikować obecność / brak tego podzespołu. Jest to niestety bardzo ważne, aby wiedzieć, czy faktycznie DPF jest w pojeździe, gdyż podczas rutynowej kontroli Policji możesz mieć problem i otrzymasz mandat za zły skład spalin. Zatem bez DPF daleko nie pojedziesz, ponieważ grozi Ci także zabranie dowodu rejestracyjnego auta i dopóki go nie zamontujesz, nie będziesz mógł jeździć.
1. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF? - Lista aut bez DPF (wymieniamy)
W Internecie jest dostępna do wglądu pełna lista 10 samochodów, które fabrycznie nie zostały wyposażone w filtr cząstek stałych i wcale użytkownicy tych pojazdów na nie nie narzekają. Takimi autami są np.: 1.3 MultiJet Fiat, 1.4 HDI PSA czy 1.6 CRDi Kia i Hyundai. Odnośnie sprawdzania filtra cząstek stałych, czy jest on w stanie nienaruszonym w układzie wydechowym, to tak jak napisaliśmy wyżej, możesz udać się do ASO albo samodzielnie przez zdiagnozowanie czystości rury wydechowej. Jeśli Twoje auto potrzebuje oleju silnikowego typu LOW SAPS, to również można zakładać, że ten filtr jest.
2. Najlepsze silniki Diesla bez filtra DPF - 1.6 HDI bez DPF
Najlepsze silniki nieposiadające DPF pochodzą:
- z koncernu PSA: 1.4 HDI, 1.6 HDI, 1.6 CRDi w Kii i Hyundaia, 1.7 CDTI od Opla;
- od samochodów marki TOYOTA: 1.4 D-4D, 2.0 D-4D, 1.9 TDI od VW i 2.4 D5 Volvo.
Mimo obowiązku posiadania filtra cząstek stałych w pojazdach, udało się niektórym producentom marek samochodowych ominąć ten nakaz i samochody te swobodnie poruszają się po ulicach bez niego.
3. Filtr cząstek stałych DPF - czym jest i od kiedy obowiązkowy? - Auto z DPF, czy bez i dlaczego?
Filtr cząstek stałych zaliczany jest do jednego z trudnych podzespołów, które znalazły się w ostatnim czasie w pojeździe, a jest on obowiązkowy dokładnie od 2006 roku. Kierowcy często bagatelizują potrzebę wypalania sadzy i wolą się go pozbyć, co jest nielegalne. Aby filtr DPF poprawnie pracował, musisz pamiętać o prawidłowej eksploatacji, aby nie doprowadzić do uszkodzenia samego filtra i na przykład silnika. Jeśli kupisz auto bez fabrycznie wbudowanego DPF, nie będziesz mieć problemów z prawem, natomiast, gdy zakupisz pojazd bez filtr DPF, bo został on wcześniej wycięty, to radzimy Ci jak najszybciej zamontować go z powrotem, aby uniknąć nieprzyjemności, czy podczas kontroli Policji, czy na badaniu technicznym.
Komentarze