Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Uszkodzony lub zużyty wtrysk skutkował będzie zapchaniem filtra cząstek stałych. Wadliwy wtryskiwacz w nieodpowiedni sposób rozpyla paliwo w komorach spalania, co skutkuje silnym dymieniem w kolorze czarnym oraz sporą ilością sadzy, która nagromadzając się, doprowadza do niedrożności, czyli zapchania drobnych kanalików filtra DPF. W sytuacji, kiedy mamy do czynienia z uszkodzonym wtryskiem, warto zareagować jak najszybciej na oznaki awarii, ponieważ uchroni nas to przed zapchaniem filtra oraz powstaniem kolejnych uszkodzeń. Ponadto trzeba wiedzieć, że uszkodzony wtrysk może uszkodzić silnik, co wygeneruje duże koszty związane z naprawą. Dobrym rozwiązaniem jest regularne serwisowanie auta, w celu kontrolowania stanu poszczególnych części.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Głównymi objawami, po których możemy rozpoznać zapchany filtra cząstek stałych są:
• dające się odczuć skoki obrotów,
• ociężała praca i spadek osiągów,
• przechodzenie silnika pojazdu w tryb awaryjny,
• zapalenie się kontrolki filtra DPF na desce rozdzielczej auta.
Zapchany filtr DPF daje wystarczająco łatwo rozpoznawalne oznaki, dlatego możliwa jest szybka reakcja. Jest ona w stanie uchronić nas przed wystąpieniem poważniejszych usterek związanych z uszkodzeniem jednostki napędowej czy jej podzespołów, co wiązać się będzie oczywiście ze sporymi kosztami napraw. Warto jest wiec dbać o filtr DPF i co jakiś czas kontrolować jego stan.
Po czym poznać, że DPF się wypala?
Nie ma jednoznacznych oznak wskazujących na zachodzący proces wypalania filtra DPF, jedynie obserwacja pojazdu może pozwolić dostrzec odbywający się proces. Cechą charakterystyczną jest chwilowy wzrost zużycia paliwa, włączenie się wentylatorów jednostki napędowej oraz pojawienie się siwoszarego dymu wydostającego się w rury wydechowej. Wypalanie filtra cząstek stałych to proces oczyszczania go z zalegających wewnątrz zanieczyszczeń jak sadza, poprawiający wydajność jego pracy. Najczęściej o konieczności przeprowadzenia wypalania DPF informuje nas zapalona kontrolka na desce rozdzielczej pojazdu.
Czy EGR może zapchać DPF?
W samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych awaria EGR jest w stanie doprowadzić do zapchania filtra DPF, a niekiedy do jego całkowitego uszkodzenia. Najczęściej awaria wynikająca z zacięcia EGR-a w układzie otwartym powoduje, że pojazd zachowuje się tak, jak podczas awarii w układzie dolotowym. Pojazd intensywnie kopci, jednostka kontrolna silnika przechodzi w awaryjny tryb pracy, a w rzadkich przypadkach nie można uruchomić jednostki napędowej lub gaśnie zaraz po próbie odpalenia. Tak samo, jak w przypadku filtra DPF, zawór EGR dużo szybciej ulega awarii w pojazdach eksploatowanych tylko w miejskim trybie i na krótkich dystansach.
Komentarze