Czy warto inwestować w regenerację DPF, aby zachować pełną wydajność pojazdu?

Inwestowanie w regenerację filtra cząstek stałych jest potrzebne dla zachowania pełnej wydajności pojazdu. Należy on do układów wydechowych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i ma na celu oczyszczać spaliny z toksycznych substancji pochodzących ze spalin. Niestety długotrwała eksploatacja auta powoduje, że DPF się stopniowo zapycha i wypala nagromadzone zanieczyszczenia. Wskutek tego powstaje popiół, którego można się pozbyć jedynie metodą hydrodynamiczną w specjalistycznej maszynie. Dzięki czystemu filtrowi DPF nasze środowisko jest czystsze, a samochód spełnia warunki homologacji. Podsumowując, regeneracja filtra cząstek stałych jest doskonałą alternatywą dla nowego podzespołu. Mimo że można nieco zaoszczędzić, kupując regenerowany filtr DPF, to fachowe oczyszczanie podzespołu w serwisie będzie tańsze.

Filtr cząstek stałych DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regenerujący filtry cząstek stałych

Czy regeneracja DPF jest skuteczna i bezpieczna?

Regeneracja filtra cząstek stałych jest bezpieczna oraz skuteczna, jeśli zostanie wykonana przez specjalistę i odpowiednią metodą. Dlatego naszą radą jest umówić się do zaufanego serwisu samochodowego niż podejmować się prób samodzielnego oczyszczania DPF, nie mając żadnego doświadczenia i narzędzi. W naszej ocenie to czyszczenie hydrodynamiczne jest najlepszym sposobem udrożnienia zatkanego podzespołu. Cena regeneracji / czyszczenia DPF w ASO wynosi kilkaset złotych, natomiast może się ona różnić, w zależności od rodzaju samochodu.

DPF a żywotność silnika

Kontrolka check engine na desce rozdzielczej

Ogólnie rzecz biorąc, filtr cząstek stałych nie ma żadnego wpływu na jednostkę napędową, o ile jest on całkowicie sprawny. W przeciwnym razie zanieczyszczony DPF doprowadzi do znaczącego spadku mocy i osiągów jednostki napędowej, jak również wzrostu spalania oleju napędowego. Aby tego uniknąć, należy na bieżąco wypalać filtr cząstek stałych zarówno w trasie, jak i na postoju. Co więcej, już po wystąpieniu pierwszych, niepokojących objawów powinieneś sprawdzić stan podzespołów swojego pojazdu w celu odnalezienia przyczyny problemu.

Kilka wskazówek, jak zapobiec zapchaniu się DPF?

Zasada jest prosta – użytkownicy pojazdów z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi powinni się stosować do konkretnych zaleceń producentów marek pojazdów. Poniżej wypiszemy kilka kluczowych zasad prawidłowej eksploatacji auta z filtrem cząstek stałych:

1. Regularnie wykonuj przeglądy pojazdu, aby upewnić się, że wszystkie elementy są sprawne.
2. Nie poruszaj się tylko po mieście, ponieważ DPF nie będzie miał warunków do swobodnego wypalenia.
3. Uzupełniaj bak wysokiej jakości olejem napędowym.
4. Kupuj i aplikuj dodatki do paliwa o dobrym składzie.
5. Wypalaj filtr DPF i regeneruj go także w serwisie.

Właściwa eksploatacja samochodu pozwoli wydłużyć działanie filtra cząstek stałych, jak i katalizatora. Pamiętaj, że oba te podzespoły są integralną częścią układów wydechowych i nie wolno się ich pozbywać.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

28 stycznia 2022

Jak wyłączyć AdBlue?

Jeśli chcesz wyłączyć AdBlue, to tym samym uniemożliwisz dalszą i poprawną pracę układu selektywnej redukcji katalitycznej, a wystarczy, że za sprawą specjalnego programu zostanie po prostu dezaktywowany ze sterownika silnika ...