Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zastąpienie starego filtra cząstek stałych nowym. Podzespół ten jest bardzo ważnym elementem w samochodzie, ponieważ ma on za zadanie zredukować ilość szkodliwych związków chemicznych, znajdujących się w spalinach. Wszelkie próby pozostawienia pustej puszki po DPF-ie w układzie wydechowym, montażu strumienicy, tłumika czy emulatora jest niezgodne z prawem. Poza tym, gdyby wydało się, że w Twoim aucie nie ma prawdziwego filtra DPF, to mógłbyś otrzymać mandat, stracić dowód rejestracyjny, a także nie dostałbyś pieczątki, potwierdzającej pozytywne przejście badania kontrolnego. Tak więc, podsumowując, jeśli masz problem z filtrem cząstek stałych, to oddaj go na regenerację i nie wycinaj go.
Filtr cząstek stałych – usunąć, zastąpić czy wymienić? - Pusta puszka po DPF
Filtr cząstek stałych może przysporzyć użytkownikom swoich diesli nieco problemów, jednak zazwyczaj wynika to z tego, że nie jest on odpowiednio zadbany. DPF może być wydajny naprawdę przez długi czas, a jeśli się go zaniedba, to utraci swoje właściwości bardzo szybko i niezbędna będzie jego regeneracja. Czasami filtr DPF może zostać mechanicznie uszkodzony i w takiej sytuacji regeneracja się nie sprawdzi, tylko wymiana. Pamiętaj, że nie powinieneś się całkowicie pozbywać tego podzespołu z samochodu, ponieważ jest to nielegalne i możesz mieć z tego tytułu kłopoty. Zostawienie pustej puszki bez wkładu DPF jako atrapę też nie jest dobrym pomysłem. Jeśli praca filtra DPF straciła na wydajności, to zgłoś się do serwisu na weryfikację jego stanu.
1. Nowoczesny diesel - czy i jak usunąć z niego filtr DPF? - Emulator DPF
Zacznijmy od tego, że filtra cząstek stałych nie wolno się pozbywać, jednakże jeśli już do tego dojdzie, to musisz pamiętać o wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu sterownika jednostki napędowej, a także możesz umieścić emulator DPF, który ma na celu zastąpić prawdziwe działanie filtra cząstek stałych. Oczywiście to także jest nielegalne, natomiast silnik nie będzie próbować inicjować wypalania filtra DPF.
2. Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Katalizator zamiast DPF
Od lat mówi się o ekologii i o tym, że samochody emitują bardzo duża ilość spalin, w których są trujące związki chemiczne, dlatego wprowadzono nakaz montowania filtra cząstek stałych do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Zabronione jest więc pozbywanie się tego elementu układu wydechowego z pojazdu, a mimo to nadal takie przypadki się trafiają. W zasadzie nie ma problemu, aby znaleźć miejsce, w którym wykonuje się usługę usuwania DPF, dlatego jest to tak popularne. O wiele lepszym rozwiązaniem jest jednak czyszczenie DPF w serwisie niż jego wycinanie. Wiedz także, że katalizator nie jest filtrem DPF, więc nie będzie pracować za niego.
Komentarze