Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Chcąc odpowiedzieć na pytanie dotyczące kwestii takich, jak czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów - DAF, postanowiliśmy stworzyć artykuł wyjaśniający te kwestie. Użytkując autobusy wyposażone w podzespół taki, jak DPF, SCR, czy katalizator, warto pamiętać, że jest możliwość ich regeneracji w stopniu przywracającymi im fabryczne właściwości. Wbrew temu, co często można znaleźć na forach internetowych, gdy podzespoły te zostaną maksymalnie wypełnione zanieczyszczeniami, wymiana ich na nowe nie jest konieczna, a wręcz niezalecana, gdy filtr/katalizator/SCR nie jest w żaden sposób uszkodzony.
Tak naprawdę tylko poważna usterka elementu jest w stanie zdyskwalifikować daną część do dalszego użytku, dopóki więc jest to możliwe, warto poddawać je profesjonalnej regeneracji w specjalistycznej pracowni.
Czyszczenie katalizatora DAF
Wspomniany serwis specjalizujący się w usłudze, jaką jest czyszczenie katalizatora DAF, ale też filtra DPF czy SCR, posiada odpowiednie narzędzia pozwalające na bezpieczne i efektywne działanie. Wysokospecjalistyczna maszyna pozwala na wypłukanie ze zdemontowanego elementu zgromadzonych popiołów powstałych na skutek samoczynnego wypalania. Taki zapchany katalizator DAF nie będzie funkcjonował jak należy, zatem proces katalizy nie nastąpi, co spowoduje podniesienie się poziomu emisji spalin, a taki fakt może zostać ukarany mandatem w przypadku rutynowej kontroli drogowej Policji.
Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne profesjonalne sposoby, warto podkreślić, że jedynie metoda wodna nie jest zagrożeniem dla powłoki katalitycznej złożonej z metali szlachetnych, podczas gdy samodzielne eksperymenty, tudzież nawet wypalanie katalizatora w piecu indukcyjnym może ją uszkodzić, co doprowadzi tego, że podzespół nie będzie spełniał nadanej mu funkcji.
DAF - wypalanie DPF
Choć niejednokrotnie można przeczytać, że w autokarach marki DAF - wypalanie DPF pozwala na zupełne oczyszczenie się podzespołu i jeśli to prawda, jest to świetna wiadomość, która potwierdza, że ten element może być bezobsługowy. Dodatkowo zaleca się wymianę podzespołu na nowy, gdy ten przestanie spełniać zadane funkcje.
Jednak zanim właściciel pojazdu zdecyduje się na kupno nowego filtra cząstek stałych, powinien wiedzieć, że warto najpierw spróbować go wyczyścić w specjalistycznej pracowni, gdyż istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ta kilkukrotnie tańsza od nowego elementu usługa, sprawi, że podzespół będzie jak nowy, a taki zregenerowany filtr cząstek stałych DAF Euro 6, czyli ostatnio wprowadzoną normę czystości spalin już będzie spełniał. Jako, że o samoczynne wypalanie filtra w autobusach nie jest trudno, warto zdawać sobie sprawę, że tego procesu nie należy przerywać, a pozwolić mu na niezakłócony przebieg utrzymując silnik na podwyższonych obrotach przez dłuższy czas.
W tej materii warto zwracać uwagę na długość i częstotliwość, jaką ma wypalanie DPF DAF lub w autobusie każdej innej marki. Jeśli jest wyjątkowo krótkie, wydarza się szczególnie często lub nie dochodzi do niego w ogóle, to znak, że warto filtr sprawdzić.
Czujnik różnicy ciśnień DPF - DAF
Oprócz tego warto też spojrzeć na stan elementu, którym jest czujnik różnicy ciśnień DPF - DAF, gdyż ten także może ulec awarii. Gdy naoczne sprawdzenie wzbudza jakiekolwiek wątpliwości, czyli czujnik jest mocno zabrudzony, jego obudowa nadtopiona, a przyłącza są zatkane czy uszkodzone mechanicznie, potrzebne będzie w najlepszym przypadku oczyszczenie, a w najgorszym wymiana poszczególnych elementów na nowe. Jeśli taka interwencja nie poprawi sytuacji, to należy dokładnie sprawdzić stan zapełnienia filtra, a najlepiej to i tak po wymianie wspomnianych wcześniej podzespołów, go wyprać i sprawić, by jego fabryczne właściwości zostały przywrócone.
AdBlue - naprawa
Warto wiedzieć, że w przypadku systemu AdBlue - naprawa jest jak najbardziej możliwa, także gdy na desce rozdzielczej w autokarze pojawi się wspomniana wcześniej kontrolka i/lub wystąpi ograniczenie mocy DAF, może to znaczyć, że zabrakło płynu katalitycznego. W takiej sytuacji należy możliwie jak najszybciej go uzupełnić, by system oczyszczania spalin mógł działać jak należy.
Taki uszkodzony system AdBlue to zmora zimą, kiedy temperatury spadają poniżej 0, a jak wiadomo ta specjalistyczna ciecz może się skrystalizować w temperaturze -11,5 stopnia Celsjusza. W sytuacji takiej, jak krystalizacja AdBlue, usterka układu wydechowego DAF wymaga wyczyszczenia całego systemu z kryształków - wszystkich przyłączy i wtrysku. Najlepiej z takim problemem od razu zgłosić się do ASO, który szybko go rozwiąże, odpowiednio oczyszczając cały układ i problem ten nie będzie już przeszkadzać w użytkowaniu pojazdu.
Odradzić możemy jazdę bez tego płynu, choć ta może być utrudniona ze względu na to, że w DAF brak mocy skutecznie wpłynie na komfort jazdy. Dodatkowo chcemy podkreślić, że usuwanie AdBlue w pojazdach takich, jak autobusy nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ gdyby nie było konieczne, nie zostałoby zastosowane, jego obecność trzeba więc przełknąć i ze względu na specyfikę pracy autokarów oraz ich kontrole, nie wycinać go.
Warto wiedzieć, że istnieje możliwość, jaką jest regeneracja pomp AdBlue DAF i autobusów innych marek. Zabieg ten, tak jak i regeneracja filtra czy katalizatora ratuje podzespół, umożliwiając jego funkcjonowanie tak, jakby był nowy.
Tak samo będzie z kwestią taką, jak czyszczenie wtryskiwacza AdBlue, warto kierować się do fachowców, którzy sprawnie przywrócą dedykowane funkcje elementowi.
DAF - błąd 120
Jednym z najczęściej polecanych sposobów na diagnozę wymienionych wcześniej usterek, czy każdej innej awarii, jest podpięcie autokaru pod komputer diagnostyczny. Takie badanie gwarantuje nakierowanie na przyczynę problemu, dlatego, gdy w przypadku DAF - błąd 120 wyświetli się na ekranie, będzie chodziło o wydajność systemu AdBlue, doświadczony mechanik będzie wiedział, co zrobić, by rozwiązać ten problem. W tym kontekście warto wiedzieć, że samo wyłączenie, czy naprawa sterowników AdBlue nie rozwiąże istoty problemu, nie zwalczy go u źródła. Dlatego zawsze odczyt błędów z komputera powinien być poparty aktywnym działaniem naprawczym danego elementu.
Tym artykułem chcemy przekazać, że regeneracja AdBlue czy SCR, DPF i katalizatorów jest jak najbardziej możliwa, nawet mimo utartego przekonania, że te podzespoły są zawodne i gdy się zepsują, należy je natychmiast wymienić na nowe. Dobrze jest też zdawać sobie sprawę, że pompa czy wtrysk AdBlue jak najbardziej nadaje się do regeneracji i jeżdżąc, czy będąc właścicielem autokaru, inwestycja w nowe podzespoły nie jest jedynym rozwiązaniem na problemy z układem oczyszczania spalin czy AdBlue właśnie.
Komentarze