Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Setra | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Opcja poszukiwana przez wiele firm zajmujących się przewozem pasażerskim to właśnie czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów, a Setra oraz autobusy i autokary tej marki znakomicie się do tego typu regeneracji kwalifikują. W tym artykule chcemy zaprezentować Wam metody skuteczniejsze i o wiele trwalszych efektach niż aplikacja do wypalania DPF czy dostępne na rynku preparaty do czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów, pragniemy bowiem skoncentrować się na regeneracji tych elementów układu wydechowego w profesjonalnym serwisie i z zastosowaniem specjalnie przeznaczonej do tego aparatury.

Jeżeli dysponujesz autobusem marki Setra i przekonałeś się już z wynikiem pozytywnym co to tego, czy ma DPF, zadziałaj skutecznie już przy pierwszych objawach jego awarii w Twoim autobusie. Czy można regenerować filtry cząstek stałych i katalizatory z autobusów lub autokarów? Z satysfakcją odpowiadamy na to pytanie twierdząco i zapraszamy do lektury artykułu poświęconego elementom układu oczyszczania spalin w autobusach niemieckiego producenta Setra.

Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów - Setra | Autobusy, autokary

1. Regeneracja DPF i SCR w autobusach Setra a usterki układu końcowej obróbki spalin

Często używane w kontekście Mercedesów określenie „usterka konc obróbki spalin” określenie dotyczy właśnie problemów z AdBlue, czyli inaczej mówiąc, z modułem selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Innego typu problemy w obrębie układu wydechowego między innymi w autobusach i autokarach produkowanych przez Setrę dotyczą filtra DPF. Zarówno niedrożne filtry cząstek stałych, jak i katalizatory SCR z powodzeniem można poddawać czyszczeniu i regeneracji, a z doświadczenia i z opinii Klientów naszego wiemy, że przynosi to długotrwałe efekty w postaci przywrócenia do 99% przepustowości podzespołu.

Regeneracja DPF i SCR w autobusach Setra a usterki układu końcowej obróbki spalin

2. Przebieg czyszczenia i regeneracji filtrów DPF i katalizatorów w autobusach i autokarach Setra

1. Przyjmujemy podzespół (filtr cząstek stałych DPF, katalizator SCR) do pracowni, a następnie poddajemy weryfikacji jego stan techniczny.
2. Jeżeli katalizator lub DPF nie wykazuje poważnych uszkodzeń mechanicznych, zostaje on zakwalifikowany do regeneracji. Aby ją przeprowadzić, niezbędny jest wcześniejszy test przepustowości podzespołu.
3. Po teście przepustowości katalizator lub filtr cząstek stałych jest instalowany w specjalistycznej maszynie, gdzie następuje czyszczenie polegające na wpuszczaniu do kanalików filtracyjnych wody z przeznaczonym do tego detergentem. Mieszanina czyszcząca jest podawana pod odpowiednim ciśnieniem do wnętrza kanalików w dwóch kierunkach – zgodnym z przepływem spalin oraz w przeciwnym do niego. Dzięki temu mamy gwarancję, że z wnętrza czyszczonego podzespołu zostaną usunięte wszelkie zanieczyszczenia.
4. Wyczyszczony filtr cząstek stałych lub katalizator zostaje poddawany suszeniu, także z użyciem dedykowanych narzędzi.
5. Następnie przeprowadzamy ponowny test przepustowości zregenerowanego podzespołu.
6. Gotowy, w pełni wyczyszczony filtr cząstek stałych lub katalizator do autobusu/autokaru Setra zostaje przekazywany do rąk Klienta bądź wysyłany naszym kurierem na wskazany przez Klienta adres.

Zastosowanie opisanej powyżej metody, która znakomicie sprawdza się jako sposób regeneracji filtrów cząstek stałych DPF i katalizatorów SCR w autobusach Setra z silnikami wysokoprężnymi to znakomite rozwiązanie dla tych kierowców i przedsiębiorców, którzy chcą szybko i w korzystnej cenie zażegnać problemy w układzie wydechowym. Jakie objawy wskazywać mogą na to, że moduły końcowej obróbki spalin działają nieprawidłowo? Kilka słów na ten temat zawarliśmy poniżej.

3. Autobusy, autokary Setra a objawy awarii DPF i SCR

Wyposażone w silniki Diesla autobusy i autokary marki Setra mogą wykazywać zróżnicowane, lecz bardzo charakterystyczne objawy awarii postępującej w układzie wydechowym. Jest to nie tylko przyczyna sytuacji, w której zadajemy pytanie o to, dlaczego DPF się nie wypala, ale także bezpośredni powód pogorszenia osiągów pojazdu i zwiększonego poboru paliwa w autobusie/autokarze.

Rozmaite problemy pojawiają się także w kwestii tego, jak pojazd realizuje zarówno wypalanie DPF na postoju, jak i wypalanie filtra cząstek stałych w autokarze podczas jazdy. Zazwyczaj kierowcy autobusów i autokarów Setra oraz innych marek kierują swe kroki do warsztatów, gdzie podejmowane jest serwisowe wypalanie DPF. Cena, jak to zazwyczaj bywa, jest uzależniona od wielu czynników, jednakże jest ona na tyle opłacalna, że praktycznie każdy autobus wykazujący problemy z DPF trafia na wymuszone dopalanie. Jak wytłumaczyć, dlaczego DPF się nie wypala? Być może poziom jego zapchania w autobusie jest zbyt wysoki bądź doszło do uszkodzenia czujników filtra cząstek stałych. Jeżeli nie znajdujesz już konwencjonalnego sposobu na to, jak w Setrze wymusić wypalanie DPF, skontaktuj się z serwisem oferującym czyszczenie i regenerację filtrów cząstek stałych.

Tego typu pracownia z pewnością będzie także doskonałym sposobem na rozwiązanie problemów z SCR AdBlue i z katalizatorem w Twoim autokarze. Pozbawione jakiejkolwiek reakcji objawy awarii zarówno DPF, jak i SCR, w prostej linii prowadzą do przejścia pojazdu w tryb awaryjny, czego już nie trzeba tłumaczyć żadnemu kierowcy, ponieważ autobusu po prostu nie sposób użytkować, co nawet w krótkim okresie generuje straty dla przedsiębiorstwa. Aby uniknąć tych kłopotliwych, niekorzystnych, a przede wszystkim niebezpiecznych konsekwencji w układzie oczyszczania spalin, należy odpowiednio, zgodnie z zaleceniami producenta serwisować autobus bądź autokar, a także reagować natychmiastowo na występowanie pierwszych objawów awarii.

Autobusy, autokary Setra a objawy awarii DPF i SCR

Czym grozi zapchany DPF/SCR/katalizator w autokarze Setra?

Gdy podczas bieżącego użytkowania autobusu Setra Euro 5 lub Setra Euro 6 elementy układu oczyszczania spalin nie działają prawidłowo i nie pomaga już na nie wypalanie serwisowe DPF ani inne metody oczyszczania go z sadzy, każda chwila opóźnienia oznacza zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii w obrębie jednostki napędowej. Serwis DPF Setra w kontekście autobusów i autokarów początkowo wydaje się być dużym wydatkiem, jednakże warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, autobus lub autokar Setra, który z powodu niesprawnego filtra cząstek stałych lub katalizatora nie spełnia norm czystości spalin, nie może się poruszać po wielu strefach ekologicznych miast, co w dalszej perspektywie przekłada się na zyski całej floty. Kolejnym argumentem jest porównanie kosztów regeneracji, która przywraca podzespołom do 99% fabrycznych parametrów, do ceny nowego katalizatora lub filtra DPF Setra. Warto mieć na uwadze, że lekceważenie oznak niesprawnego układu końcowej obróbki spalin w pojazdach każdego rodzaju i przeznaczenia, w tym w autobusach i autokarach, oznacza występowanie awarii wtórnych, których niestety nie naprawimy tanio.

Zapchany DPF lub SCR to poważne zagrożenie dla funkcjonowania, bezpieczeństwa i generowania zysków wynikających z użytkowania autokaru, dlatego też warto znaleźć serwis, który skutecznie wyczyści problematyczny podzespół. Kwestia tego, jak wypalić DPF podczas jazdy bądź jak wypalić DPF Setra na postoju staje się niemożliwa do realizacji np. wówczas, gdy filtr jest mocno zablokowany nagromadzonymi substancjami. Wskutek eksploatacji pojazdu, zwłaszcza w jeździe, podczas której autobus często rusza z miejsca i zatrzymuje się, filtr cząstek stałych DPF ulega zapchaniu nie tylko przez sadzę i popiół, ale także przez resztki niespalonego paliwa i oleju. Każde tego typu zanieczyszczenie DPF lub katalizatora Setra można usunąć dzięki zastosowaniu opisanej w niniejszym artykule hydrodynamicznej metodzie regeneracji wykonywanej w sprawdzonym, cieszącym się dobrymi opiniami serwisie. Przywrócona żywotność filtrów DPF, SCR i katalizatorów z autobusów i autokarów Setra będzie porównywalna do trwałości nowego filtra i będzie sprzyjać temu wiedza kierowcy pojazdu w zakresie tego, jak jeździć z DPF i katalizatorem, aby się nie zapchał.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie i regeneracja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Setra jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z wnętrza podzespołu, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego wydajną pracę. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Gutek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie i regeneracja DPF to naprawdę super opcja. Z racji tego, że trafiłem na ten artykuł, a sam jestem właścicielem autobusu SETRA, to skorzystam z rad i wybiorę się na diagnostykę.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze wiedzieć, jakie są konsekwencję jazdy z zapchanym filtrem DPF. Wielu niestety to lekceważy albo i lepiej - wycina DPF i myśli, że pozbył się kłopotu.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie to nigdy nie zagłębiałem się w temat czym grozi zapchany katalizator czy dpf w autobusie. Ciekawe informację, bardzo przydatne.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio oddałem do serwisu filtr cząstek stałych i niestety po diagnostyce okazało się, że mogę go wyrzucić do kosza i kupić nowy. Tak też zrobiłem...
Billy
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wodne czyszczenie DPF w przypadku filtrów do aut takich jak Setra to super opcja, bo nie ma co się oszukiwać auta te robią duże przebiegi i filtr będzie zapchany na pewno.

Popularne wpisy

6 listopada 2023

Jakie są korzyści wynikające z regeneracji filtra cząstek stałych?

Regeneracja filtra cząstek stałych to proces usuwania toksycznych związków ze spalin. Cząstki te gromadzą się w DPF podczas normalnej pracy silnika i mogą powodować problemy, takie jak spadek wydajności silnika, wzrost temperatury spalin i uszkodzenie silnika. Dowiesz się w poniższym artykule, jakie są więc korzyści z regeneracji filtra DPF. ...