Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Opcja poszukiwana przez wiele firm zajmujących się przewozem pasażerskim to właśnie czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów, a Setra oraz autobusy i autokary tej marki znakomicie się do tego typu regeneracji kwalifikują. W tym artykule chcemy zaprezentować Wam metody skuteczniejsze i o wiele trwalszych efektach niż aplikacja do wypalania DPF czy dostępne na rynku preparaty do czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów, pragniemy bowiem skoncentrować się na regeneracji tych elementów układu wydechowego w profesjonalnym serwisie i z zastosowaniem specjalnie przeznaczonej do tego aparatury.
Jeżeli dysponujesz autobusem marki Setra i przekonałeś się już z wynikiem pozytywnym co to tego, czy ma DPF, zadziałaj skutecznie już przy pierwszych objawach jego awarii w Twoim autobusie. Czy można regenerować filtry cząstek stałych i katalizatory z autobusów lub autokarów? Z satysfakcją odpowiadamy na to pytanie twierdząco i zapraszamy do lektury artykułu poświęconego elementom układu oczyszczania spalin w autobusach niemieckiego producenta Setra.
1. Regeneracja DPF i SCR w autobusach Setra a usterki układu końcowej obróbki spalin
Często używane w kontekście Mercedesów określenie „usterka konc obróbki spalin” określenie dotyczy właśnie problemów z AdBlue, czyli inaczej mówiąc, z modułem selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Innego typu problemy w obrębie układu wydechowego między innymi w autobusach i autokarach produkowanych przez Setrę dotyczą filtra DPF. Zarówno niedrożne filtry cząstek stałych, jak i katalizatory SCR z powodzeniem można poddawać czyszczeniu i regeneracji, a z doświadczenia i z opinii Klientów naszego wiemy, że przynosi to długotrwałe efekty w postaci przywrócenia do 99% przepustowości podzespołu.
2. Przebieg czyszczenia i regeneracji filtrów DPF i katalizatorów w autobusach i autokarach Setra
1. Przyjmujemy podzespół (filtr cząstek stałych DPF, katalizator SCR) do pracowni, a następnie poddajemy weryfikacji jego stan techniczny.
2. Jeżeli katalizator lub DPF nie wykazuje poważnych uszkodzeń mechanicznych, zostaje on zakwalifikowany do regeneracji. Aby ją przeprowadzić, niezbędny jest wcześniejszy test przepustowości podzespołu.
3. Po teście przepustowości katalizator lub filtr cząstek stałych jest instalowany w specjalistycznej maszynie, gdzie następuje czyszczenie polegające na wpuszczaniu do kanalików filtracyjnych wody z przeznaczonym do tego detergentem. Mieszanina czyszcząca jest podawana pod odpowiednim ciśnieniem do wnętrza kanalików w dwóch kierunkach – zgodnym z przepływem spalin oraz w przeciwnym do niego. Dzięki temu mamy gwarancję, że z wnętrza czyszczonego podzespołu zostaną usunięte wszelkie zanieczyszczenia.
4. Wyczyszczony filtr cząstek stałych lub katalizator zostaje poddawany suszeniu, także z użyciem dedykowanych narzędzi.
5. Następnie przeprowadzamy ponowny test przepustowości zregenerowanego podzespołu.
6. Gotowy, w pełni wyczyszczony filtr cząstek stałych lub katalizator do autobusu/autokaru Setra zostaje przekazywany do rąk Klienta bądź wysyłany naszym kurierem na wskazany przez Klienta adres.
Zastosowanie opisanej powyżej metody, która znakomicie sprawdza się jako sposób regeneracji filtrów cząstek stałych DPF i katalizatorów SCR w autobusach Setra z silnikami wysokoprężnymi to znakomite rozwiązanie dla tych kierowców i przedsiębiorców, którzy chcą szybko i w korzystnej cenie zażegnać problemy w układzie wydechowym. Jakie objawy wskazywać mogą na to, że moduły końcowej obróbki spalin działają nieprawidłowo? Kilka słów na ten temat zawarliśmy poniżej.
3. Autobusy, autokary Setra a objawy awarii DPF i SCR
Wyposażone w silniki Diesla autobusy i autokary marki Setra mogą wykazywać zróżnicowane, lecz bardzo charakterystyczne objawy awarii postępującej w układzie wydechowym. Jest to nie tylko przyczyna sytuacji, w której zadajemy pytanie o to, dlaczego DPF się nie wypala, ale także bezpośredni powód pogorszenia osiągów pojazdu i zwiększonego poboru paliwa w autobusie/autokarze.
Rozmaite problemy pojawiają się także w kwestii tego, jak pojazd realizuje zarówno wypalanie DPF na postoju, jak i wypalanie filtra cząstek stałych w autokarze podczas jazdy. Zazwyczaj kierowcy autobusów i autokarów Setra oraz innych marek kierują swe kroki do warsztatów, gdzie podejmowane jest serwisowe wypalanie DPF. Cena, jak to zazwyczaj bywa, jest uzależniona od wielu czynników, jednakże jest ona na tyle opłacalna, że praktycznie każdy autobus wykazujący problemy z DPF trafia na wymuszone dopalanie. Jak wytłumaczyć, dlaczego DPF się nie wypala? Być może poziom jego zapchania w autobusie jest zbyt wysoki bądź doszło do uszkodzenia czujników filtra cząstek stałych. Jeżeli nie znajdujesz już konwencjonalnego sposobu na to, jak w Setrze wymusić wypalanie DPF, skontaktuj się z serwisem oferującym czyszczenie i regenerację filtrów cząstek stałych.
Tego typu pracownia z pewnością będzie także doskonałym sposobem na rozwiązanie problemów z SCR AdBlue i z katalizatorem w Twoim autokarze. Pozbawione jakiejkolwiek reakcji objawy awarii zarówno DPF, jak i SCR, w prostej linii prowadzą do przejścia pojazdu w tryb awaryjny, czego już nie trzeba tłumaczyć żadnemu kierowcy, ponieważ autobusu po prostu nie sposób użytkować, co nawet w krótkim okresie generuje straty dla przedsiębiorstwa. Aby uniknąć tych kłopotliwych, niekorzystnych, a przede wszystkim niebezpiecznych konsekwencji w układzie oczyszczania spalin, należy odpowiednio, zgodnie z zaleceniami producenta serwisować autobus bądź autokar, a także reagować natychmiastowo na występowanie pierwszych objawów awarii.
Czym grozi zapchany DPF/SCR/katalizator w autokarze Setra?
Gdy podczas bieżącego użytkowania autobusu Setra Euro 5 lub Setra Euro 6 elementy układu oczyszczania spalin nie działają prawidłowo i nie pomaga już na nie wypalanie serwisowe DPF ani inne metody oczyszczania go z sadzy, każda chwila opóźnienia oznacza zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii w obrębie jednostki napędowej. Serwis DPF Setra w kontekście autobusów i autokarów początkowo wydaje się być dużym wydatkiem, jednakże warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, autobus lub autokar Setra, który z powodu niesprawnego filtra cząstek stałych lub katalizatora nie spełnia norm czystości spalin, nie może się poruszać po wielu strefach ekologicznych miast, co w dalszej perspektywie przekłada się na zyski całej floty. Kolejnym argumentem jest porównanie kosztów regeneracji, która przywraca podzespołom do 99% fabrycznych parametrów, do ceny nowego katalizatora lub filtra DPF Setra. Warto mieć na uwadze, że lekceważenie oznak niesprawnego układu końcowej obróbki spalin w pojazdach każdego rodzaju i przeznaczenia, w tym w autobusach i autokarach, oznacza występowanie awarii wtórnych, których niestety nie naprawimy tanio.
Zapchany DPF lub SCR to poważne zagrożenie dla funkcjonowania, bezpieczeństwa i generowania zysków wynikających z użytkowania autokaru, dlatego też warto znaleźć serwis, który skutecznie wyczyści problematyczny podzespół. Kwestia tego, jak wypalić DPF podczas jazdy bądź jak wypalić DPF Setra na postoju staje się niemożliwa do realizacji np. wówczas, gdy filtr jest mocno zablokowany nagromadzonymi substancjami. Wskutek eksploatacji pojazdu, zwłaszcza w jeździe, podczas której autobus często rusza z miejsca i zatrzymuje się, filtr cząstek stałych DPF ulega zapchaniu nie tylko przez sadzę i popiół, ale także przez resztki niespalonego paliwa i oleju. Każde tego typu zanieczyszczenie DPF lub katalizatora Setra można usunąć dzięki zastosowaniu opisanej w niniejszym artykule hydrodynamicznej metodzie regeneracji wykonywanej w sprawdzonym, cieszącym się dobrymi opiniami serwisie. Przywrócona żywotność filtrów DPF, SCR i katalizatorów z autobusów i autokarów Setra będzie porównywalna do trwałości nowego filtra i będzie sprzyjać temu wiedza kierowcy pojazdu w zakresie tego, jak jeździć z DPF i katalizatorem, aby się nie zapchał.
Komentarze