Filtr FAP to mokry filtr cząstek stałych, który w swojej konstrukcji przypomina filtr DPF. Główną różnicą jest zastosowanie płynu katalitycznego (Eolys), który obniża temperaturę zapłonu sadzy z 600 stopni do zaledwie 300 stopni Celsjusza. Dzięki temu filtr ten może spalać się nawet podczas jazdy miejskiej i na krótkich dystansach. Niestety istnieje pewien problem związany z koniecznością regularnego uzupełniania płynu katalitycznego. Dodatkowo obecność tego płynu skróciła znacznie żywotność filtrów FAP, co sprawia, że są one traktowane jako element podlegający wymianie w trakcie eksploatacji pojazdu. Mokra odmiana filtra cząstek stałych jest umieszczana w pojazdach należących do koncernu PSA i nie jest to prawdą, że FAP jest bardziej wytrzymały od suchego DPF. Nieistotne czy jest to DPF, czy FAP, ponieważ trzeba regenerować oba w celu wydłużenia ich działania. Podsumowując, FAP czy DPF - który lepszy? Otóż nie ma dobrej i złej odpowiedzi na to pytanie.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak sprawdzić, czy jest wycięty DPF?
Aby sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty z pojazdu, można zastosować kilka metod:
• Sprawdzenie numeru VIN - numer VIN dostarcza szeregu cennych informacji na temat pojazdu, w tym o silniku i normie, jaką spełnia. Warto rozszyfrować numer VIN, aby sprawdzić, czy filtr DPF powinien być w pojeździe.
• Wygląd pojazdu - sprawdź, czy pojazd posiada puszkę filtra DPF. Brak puszki może być pierwszym sygnałem, że filtr został usunięty.
• Wycięcie wkładu - specjalistyczne warsztaty mogą zostać zmuszone do zastąpienia wkładu filtra DPF zwykłą rurą. Aby wykryć taki proceder, sprawdź, czy wkład filtra DPF został zastąpiony.
• Podpięcie pojazdu do systemu diagnostycznego - mechanicy mogą odczytać informacje o obecności filtra DPF z komputera podpiętego do pojazdu.
Czy DPF ma sens?
Tak, montaż DPF w układach wydechowych pojazdów ma sens. Filtr cząstek stałych służy do oczyszczania spalin z cząstek stałych, takich jak sadza i popiół. Cząstki te są toksyczne dla zdrowia i środowiska, ponieważ mogą powodować choroby układu oddechowego, a także przyczyniać się do zmian klimatycznych. DPF jest skuteczny w usuwaniu cząstek stałych ze spalin. Według badań samochody wyposażone w DPF emitują o ponad 90 procent mniej szkodliwych związków w porównaniu z autami bez filtrów cząstek stałych. Obecnie filtr DPF jest obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów z silnikami Diesla sprzedawanych w Unii Europejskiej.
Czy zapchany DPF zmniejsza moc?
Tak, zatkany filtr cząstek stałych (DPF) może znacząco zmniejszyć moc silnika. Gromadzenie się zanieczyszczeń w DPF, takich jak sadza i popiół, może prowadzić do spadku wydajności silnika. Zanieczyszczony DPF może również wpływać na inne podzespoły, takie jak wtryskiwacze czy turbosprężarka, co dodatkowo obniża moc pojazdu i generuje wysokie koszty naprawcze. W przypadku zapchania filtra DPF zaleca się jego regenerację lub czyszczenie w specjalistycznym warsztacie, aby przywrócić jego sprawność i uniknąć dalszych problemów z mocą silnika.
Komentarze