Jaka jest różnica między DPF a FAP? - Wybierz mądrze!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracownia regeneracji filtrów DPF

Pierwszą podstawową różnicą między DPF a FAP jest podział na filtr suchy i mokry. Filtr FAP jest mokrą odmianą DPF, co oznacza, że aby miał możliwość działać skutecznie, potrzebuje płynu katalitycznego. Zupełne przeciwieństwo stanowi filtr suchy DPF, który działa bez pomocy płynu. Kolejna różnica znajduje się na poziomie określenia rodzaju części. Filtr FAP z założenia powstał jako część eksploatacyjna, co oznacza konieczność wymieniania go co 180 tys. kilometrów. Natomiast filtry DPF zostały określone przez producentów filtrami bezobsługowymi. W teorii miały efektywnie działać przez cały czas użytkowania samochodu. Jednak w praktyce okazało się, że nie tylko wymagają systematycznego oczyszczania, ale też wymiany.

Jak poznać wypalanie FAP?

Wypalanie filtra FAP przebiega bardzo podobnie do DPF. Uszkodzony FAP – objawy:  zwiększone obroty, wzrost spalania, głośniejsza praca silnika. Chcąc przeprowadzić regenerację filtra samodzielnie, można do tego podejść jak do oczyszczania filtra DPF, czyli np. poprzez odbycie dłuższej trasy . Jednak filtr FAP dzięki płynowi katalitycznemu, który obniża temperaturę wypalania się spalin, jest w stanie znacznie szybciej się oczyścić. Jeśli interesuje cię wygodniejsza opcja, proponujemy skorzystać z usług serwisu.

Jak wymusić wypalanie DPF bez komputera?

Jak wymusić wypalanie DPF bez udziału komputera?

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF można wymusić poprzez np. około 20-minutową jazdę na autostradzie, czy drodze ekspresowej. Aby wypalanie przebiegło efektywnie, należy trzymać się pewnych zasad. Musisz przez okres oczyszczania filtra utrzymać samochód na obrotach od 2500 do 3500 obr./min.  W trakcie procesu staraj się nie zmieniać biegów oraz w razie potrzeby hamuj silnikiem. Zapewnienie takich warunków dostarcza informację do samochodu o możliwości przeprowadzenia regeneracji filtra cząstek stałych.

W jakich samochodach jest FAP?

Filtry cząstek stałych FAP znajdziemy w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. FAP jest wynaleziony przez Francuzów z koncernu PSA. Filtr cząstek stałych znajdziemy w Citroenie i Peugeocie,  ma swoje miejsce również w układzie wydechowym Forda, Volvo i Renault, a nieco rzadziej – również Nissana, Dacii i Volkswagena. Filtry FAP są bardzo wygodną opcją dla kierowców poruszających się głównie w miastach. Dzięki płynowi do FAP filtry są w stanie łatwiej i szybciej usuwać zanieczyszczenia, najczęściej bez konieczności wymuszania wypalania. Natomiast, filtr DPF świetnie sprawdza się na długich dystansach. Jeśli użytkowany jest we właściwy sposób, będzie w stanie wytrzymać nawet o 70tys. kilometrów więcej niż filtr mokry. FAP czy DPF, który lepszy? Trzeba przyznać, że oba filtry mają zarówno sporo zalet, jak i wad. Rodzaj filtru należy wybrać, biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu. 

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

18 Grudzień 2020

Cennik katalizatorów

Niejednokrotnie dostajemy zapytanie o cennik katalizatorów, a tym artykułem chcemy zakomunikować, iż nie oferujemy i nie popieramy usług związanych z nieuzasadnionym usuwaniem i utylizacją tego podzespołu w ...