Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. DPF - Co to jest?
DPF, filtr cząstek stałych, albo po prostu filtr DPF, to urządzenie, które pracuje w naszym samochodzie w możliwie najbardziej zanieczyszczonym środowisku – w układzie wydechowym. Filtr DPF zbudowany jest z ceramicznego wkładu i obudowy odpornej na wysokie temperatury. Zadaniem obudowy jest oczywiście ochrona filtra przed uszkodzeniami mechanicznymi i mocowanie w układzie, natomiast zadaniem wkładu jest filtrowanie spalin.
DPF - Jak to wygląda?
Filtr DPF umiejscowiony jest w układzie wydechowym za katalizatorem utleniającym, a przed katalizatorem SCR (jeśli jest) lub przed tłumikiem. Z wyglądu przypomina bardzo duży katalizator lub duży tłumik. Ciężko jest dokładnie opisać wygląd filtra DPF, rozmieszczenie mocowań, czy miejsca, w których montowane są współpracujące ze sterownikiem silnika czujniki, ponieważ każdy model filtra DPF jest inny, dedykowany do konkretnego modelu samochodu. Zdarza się także, że do jednego modelu samochodu produkowane były różne filtry DPF, na przykład lewo i prawostronne, zależnie od tego, na jaki rynek przygotowany był model samochodu, lub w jakiej serii był produkowany.
DPF - Ile to kosztuje?
Filtr DPF to spory wydatek, najtańsze, nieoryginalne zamienniki do popularnych modeli kosztują najmniej 1500 złotych, a przeciętna cena filtra cząstek stałych waha się w granicach 3000 złotych. Filtry do mniej popularnych modeli, egzotycznych lub azjatyckich aut, to wydatek w granicach 5000 polskich nowych złoty i więcej, do samochodów ciężarowych zaś taki filtr to na pewno wydatek ponad 10000 złotych. Oczywiście wymiana nie zawsze jest niezbędna, niekiedy i to stosunkowo często (gdy wkład nie jest pokruszony lub stopiony, a korpus nie jest pęknięty lub pocięty) udaje się zregenerować, co oznacza, że przywracana mu jest sprawność fabryczna. Koszt regeneracji filtra DPF to zależnie od modelu od 500 do 1500 złotych, a cena najczęściej uzależniona jest od rozmiarów filtra – ciężarowe kosztują więcej.
Komentarze