Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym jest DPF?
Co to jest DPF, to częste pytanie. DPF to potoczna nazwa filtra cząstek stałych, a skrót pochodzi od angielskiej nazwy "diesel particule filter". Filtr ten znaleźć można w samochodach z silnikiem diesla wyprodukowanych po 2000 roku, natomiast od 2011 roku znaleźć go można w zasadzie we wszystkich modelach samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Do czego służy DPF zamontowany w naszym samochodzie? Filtr cząstek stałych DPF ma za zadanie zmniejszanie emisji spalin, czyli ograniczenie przedostawania się do atmosfery trujących tlenków azotu, siarki i metali ciężkich zbudowanych na cząsteczkach węgla. Ponieważ cząsteczki te są stosunkowo duże, filtr mechanicznie oddziela je od gazów spalinowych i zatrzymuje wewnątrz swojej konstrukcji. Warto również wspomnieć, że dzięki wbudowanej platynie i cerynie, niewielka część wiązana jest również chemicznie.
Rodzaje DPF
Jakie są rodzaje DPF, jakie możemy znaleźć w samochodach? Generalnie filtry cząstek stałych dzielimy na 3 grupy DPF, FAP i GPF. DPF to filtr cząstek stałych odmiany suchej w samochodach z silnikiem diesla, FAP to filtr cząstek stałych odmiany mokrej, natomiast GPF to filtr cząstek stałych wykorzystywany w silnikach benzynowych.
Komentarze