DPF – przepływ w filtrze cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Dla posiadaczy samochodów z DPF przepływ w filtrze cząstek stałych to kwestia kluczowa, ponieważ to właśnie od parametrów przepływu uzależniona jest sprawność działania DPF, FAP czy GPF. W niniejszym artykule omówimy, jak powinno zostać przeprowadzone czyszczenie filtra DPF tak, aby nie uszkodzić jego delikatnej struktury wkładu. Użytkownikom Diesli podpowiemy także, jak sprawdzić zapchany DPF oraz co zrobić, gdy już zostanie zdiagnozowany zapchany filtr DPF. Czy można jeździć samochodem z uszkodzonym lub zablokowanym filtrem cząstek stałych? Aby się tego dowiedzieć, a także poznać zalety, którymi opisywane jest wodne czyszczenie DPF, zapoznaj się z naszym artykułem.

przepływy w filtrach

1. Czy istnieje sposób na to, jak usunąć popiół z DPF?

Niekiedy już aktywowana kontrolka filtra cząstek stałych mówi nam, że masa popiołu DPF przekroczyła dopuszczalną normę. Duża zawartość popiołów i sadzy w kanalikach filtra cząstek stałych może dowodzić o tym, że DPF cały czas się wypala w pojeździe, co kierowca może stwierdzić wskutek występowania podwyższonych obrotów oraz zwiększonego zużycia paliwa. Poważne problemy mogą zacząć się wówczas, gdy wypalanie DPF będzie przerywane przez kierowcę – temat ten poruszyliśmy w naszych innych artykułach. Czy istnieje wykaz objawów, które mówią użytkownikom diesli, po czym poznać, że DPF jest zapchany? Istnieją kryteria, po których z całą pewnością możemy stwierdzić, że konieczna jest regeneracja DPF (Bosch Service Pawlik świadczy tę usługę na terenie całego kraju), ponieważ wnętrze filtra cząstek stałych jest mocno zanieczyszczone. W obliczu wystąpienia określonych objawów zalecamy czyszczenie DPF. Czy warto skorzystać z tej opcji ratunkowej dla filtra cząstek stałych? Z całym przekonaniem twierdzimy, że warto czyścić filtry cząstek stałych sprawdzonymi metodami (i nie chodzi nam tutaj o czyszczenie DPF Kretem lub czyszczenie DPF płynem do kominków!), aby pozbyć się z wnętrza filtra sadzy i popiołu. Wyczyszczony filtr może nadal spełniać swoje istotne zadanie polegające na zatrzymywaniu cząsteczek sadzy oraz innych ciał stałych o właściwościach szkodliwych dla środowiska naturalnego oraz naszego zdrowia. Jeśli chodzi o DPF, czyszczenie nie może być w nieskończoność zastępowane wypalaniem filtra. Wypalanie DPF (jak zrobić je metodą aktywną lub pasywną – o tym przeczytasz w naszych innych artykułach) to zabieg, za pomocą którego usuwana jest jedynie sadza, a w filtrze nadal zostaje popiół. Jego usunięcie jest możliwe dzięki zastosowaniu skutecznej metody termochemicznej, którą od lat z powodzeniem przeprowadzamy w naszej pracowni.

popiół na DPF

DPF | Sposoby na filtry cząstek stałych

Kierowcy, którzy obawiają się przeprowadzania dopalania filtra cząstek stałych, skłaniają się niekiedy ku opcji, jaką jest serwisowe wypalanie DPF. Cena za tę usługę mieści się zazwyczaj w przedziale kilkuset złotych, jest to jednakże działanie krótkofalowe. O wiele bardziej skuteczna okazuje się regeneracja DPF. Opinie ekspertów na temat tej usługi są jednoznaczne – regenerowane filtry DPF w znakomitej większości wykazują niemalże fabryczne parametry, co oznacza, że przepływ filtra cząstek stałych zostaje w pełni odzyskiwany. Koszt regeneracji DPF w naszym serwisie stanowi niewielką część ceny zakupu nowego filtra. Regeneracja DPF – ile kosztuje w przypadku samochodów osobowych? Zapraszamy na stronę główną www.filtry-dpf-fap.pl, gdzie można wejść w zakładkę zawierającą nas cennik. Zalecamy szybkie działanie w obliczu awarii DPF, ponieważ związki filtra cząstek stałych z działaniem innych podzespołów, np. zapchany DPF a turbina, sprawiają, że inne elementy pojazdu mogą wskutek niewłaściwego działania filtra ulegać uszkodzeniom wtórnym. Metodą profilaktyki działania filtrów DPF/FAP mogą być dostępne na rynku preparaty takie jak m.in. Liqui Moly – dodatek do paliwa oczyszczający filtr DPF lub Preparat do czyszczenia DPF K2. Opinie na ich temat są z reguły dobre, jednakże warto wiedzieć, że zastosowanie jakiegokolwiek z tych środków nie zastąpi regeneracji DPF w przypadku zablokowania drożności filtra. W czym pomoże nam zastosowany dodatek do paliwa DPF? Forum mechaników podkreśla, że jest to jedynie działanie pomocnicze, w określonych przypadkach jest jednakże konieczna regeneracja lub naprawa DPF, a następnie montaż filtra FAP/DPF po czyszczeniu w pojeździe.

Regeneracja filtra DPF/FAP

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Rafał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF jest filtrem cząstek stałych, który jest montowany w układach wydechowych samochodów z silnikami Diesla. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń z wydechu, takich jak pył i sadza. Przepływ w filtrze DPF odbywa się poprzez przepuszczanie spalin przez kanaliki, znajdujące się we wkładzie podzespołu. Cząstki stałe zostają zatrzymane na porowatych ściankach filtra, a czyste spaliny przepływają przez filtr i są wyprowadzane na zewnątrz pojazdu. Aby utrzymać wydajność filtra DPF, konieczne jest regularne czyszczenie lub wymiana filtra. Proces ten nazywany jest regeneracją: termiczną, chemiczną lub mechaniczną. Regeneracja termiczna, której zadaniem jest rozgrzać spaliny, co umożliwia spalenie zgromadzonych zanieczyszczeń. Regeneracja chemiczna polega na zastosowaniu specjalnego środka chemicznego, który rozpuszcza zanieczyszczenia, a mechaniczna jest nieco bardziej inwazyjna, ale można śmiało powiedzieć, że najskuteczniejsza, ponieważ usuwa popiół i sadzę.
Arkadiusz65
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa filtra czastek stalych jest faktycznie troche skomplikowana, ale jesli przylozymy sie do wlasciwej eksploatacji naszych pojazdow, to na pewno jego obecnosc nie przysporzy nam wielu klopotow!
Bartosz
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa DPF jest bardzo ciekawa, a zarazem skomplikowana, przepływ w filtrze cząstek stałych zależy od wielu czynników. Super, że można u was coś na ten temat poczytać.

Popularne wpisy