DPF zapchany - objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Jakie najczęściej oznaki wykazuje zapchany podzespół?

W wyniku długotrwałej eksploatacji naszego Diesla z czasem DPF zapchany i objawy tego stanu rzeczy szybko dają o sobie znać. Często zastanawiają się Państwo, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Otóż, są to:
- znaczna utrata mocy jednostki napędowej,
- pojawiająca się kontrolka DPF na desce rozdzielczej naszego Diesla,
- utrata płynności jazdy i skoki obrotów silnika,
- włączanie się trybu awaryjnego w takim aucie.

Pytania wówczas o zapchany filtr DPF i czy można jeździć na nim, są niedopuszczalne, ponieważ długotrwała jazda przy niesprawnym podzespole w krótkim czasie doprowadzi do obciążenia innych podzespołów i silnika. Jak wiemy, sterownik silnika przy zapchanym DPF zazwyczaj w sposób wzmożony inicjuje proces dopalania sadzy, chcąc tym samym niejako „uwolnić filtr”. Do zaistnienia tego procesu stosuje dodatkową podaż paliwa, ta zaś w nadmiarze doprowadza z czasem do rozrzedzenia oleju silnika naszego Diesla, a tu już tylko krok od skrócenia żywotności silnika poprzez zatarcie. Nie wspominając również o turbinie, która również może ulec zniszczeniu na skutek takiego stanu rzeczy.

Zachęcamy więc, aby reagować już na pierwsze objawy zapchanego DPF, a wtedy nie tylko zaoszczędzimy kosztów związanych z poważnymi i bardzo kosztownymi naprawami podzespołów, które na skutek takiej jazdy uległy destrukcji, ale także potęgujemy szansę na przywrócenie w naszym zapchanym podzespole niemal fabrycznej przepustowości przy pomocy czyszczenia serwisowego.

Zdemontowany DPF w pracowni

Zapchany filtr DPF - co robić wówczas?

W przypadku pojawienia się problemów z podzespołem istnieje wiele sposobów działania. Jednego można być pewnym, odradzamy praktykowanego wycinania DPF i nielegalnej wówczas jazdy takim samochodem, który nie spełnia norm dopuszczalnej emisji spalin. Najbardziej skuteczną metodą jest skorzystanie z usługi oferowanej przez specjalistyczne serwisy, zajmujące się regeneracją podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.

Pamiętajmy, iż serwisowe czyszczenie metodą wodną wykonywane przy pomocy specjalistycznych maszyn i środków jako jedyne radzi sobie nie tylko z sadzą, ale i również z odpornym na proces wypalania, zalegającym w filtrze popiołem. Mając więc na uwadze DPF zapchany i jego objawy, a także skutki, jakie niesie za sobą długotrwałe bagatelizowanie tych symptomów, zachęcamy, aby nigdy nie odkładać w czasie decyzji o skorzystaniu z pomocy serwisowej. Gwarantujemy, iż koszta, na jakie naraziłaby nas taka jazda, w znacznym stopniu przekroczyłyby koszt samej regeneracji takiego filtra cząstek stałych.

Regeneracja filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) jest zapchany, mogą pojawić się następujące objawy: Kontrolka filtra DPF: Kiedy filtr jest zapchany, kontrolka filtra DPF zapala się na desce rozdzielczej samochodu. Spadek mocy silnika: Jeśli filtr jest zapchany, może dojść do spadku mocy silnika, co prowadzi do słabszej przyspieszenia i niższej prędkości maksymalnej. Zwiększone zużycie paliwa: Zapchany filtr DPF może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby osiągnąć tę samą moc. Dymienie: Jeśli filtr jest zapchany, może dojść do dymienia z rury wydechowej. Błąd komputera pokładowego: W przypadku zapchania filtra DPF, mogą pojawić się błędy w systemie komputera pokładowego, które mogą być odczytywane przez mechanika podczas diagnozy samochodu.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja jak miałem zatkany DPF, to odczułem, że moje auto traci moc. Niestety to wtedy zbagatelizowałem i otrzeźwiło mnie dopiero wtedy, gdy zaczął mi gasnąć w najmniej oczekiwanych momentach... ważna jest więc dokładna obserwacja.
King_95657
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem jeszcze zapchanego dpf-a, ale dobrze , że mogłem tutaj poczytać o objawach takiego stanu filtra. Nigdy nie wiadomo czy mój dpf się za chwilę nie zapcha.
Mechanik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto znać objawy informujące o zapchanym DPF, ale tak czy siak musi się to skończyć diagnostyką. Ważne, żeby nie ignorować sygnałów, bo może dojść do znacznie gorszej usterki.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Objawy zapchanego filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne, więc można je z łatwością rozpoznać. Ja wiem, kiedy z moim DPF jest coś nie tak, bo zawsze wtedy zauważam kopcenie z wydechu i zwiększa się spalanie ON
Rafał
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pierwsze objawy zapchanego DPF to przede wszystkim zwiększone spalanie i spadek mocy, ale też często auto się dławi. Już przy pierwszych objawach trzeba wybrać się do mechanika i nie ryzykować większym zapchaniem, albo uszkodzeniem filtra.

Popularne wpisy