Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie najczęściej oznaki wykazuje zapchany podzespół?
W wyniku długotrwałej eksploatacji naszego Diesla z czasem DPF zapchany i objawy tego stanu rzeczy szybko dają o sobie znać. Często zastanawiają się Państwo, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Otóż, są to:
- znaczna utrata mocy jednostki napędowej,
- pojawiająca się kontrolka DPF na desce rozdzielczej naszego Diesla,
- utrata płynności jazdy i skoki obrotów silnika,
- włączanie się trybu awaryjnego w takim aucie.
Pytania wówczas o zapchany filtr DPF i czy można jeździć na nim, są niedopuszczalne, ponieważ długotrwała jazda przy niesprawnym podzespole w krótkim czasie doprowadzi do obciążenia innych podzespołów i silnika. Jak wiemy, sterownik silnika przy zapchanym DPF zazwyczaj w sposób wzmożony inicjuje proces dopalania sadzy, chcąc tym samym niejako „uwolnić filtr”. Do zaistnienia tego procesu stosuje dodatkową podaż paliwa, ta zaś w nadmiarze doprowadza z czasem do rozrzedzenia oleju silnika naszego Diesla, a tu już tylko krok od skrócenia żywotności silnika poprzez zatarcie. Nie wspominając również o turbinie, która również może ulec zniszczeniu na skutek takiego stanu rzeczy.
Zachęcamy więc, aby reagować już na pierwsze objawy zapchanego DPF, a wtedy nie tylko zaoszczędzimy kosztów związanych z poważnymi i bardzo kosztownymi naprawami podzespołów, które na skutek takiej jazdy uległy destrukcji, ale także potęgujemy szansę na przywrócenie w naszym zapchanym podzespole niemal fabrycznej przepustowości przy pomocy czyszczenia serwisowego.
Zapchany filtr DPF - co robić wówczas?
W przypadku pojawienia się problemów z podzespołem istnieje wiele sposobów działania. Jednego można być pewnym, odradzamy praktykowanego wycinania DPF i nielegalnej wówczas jazdy takim samochodem, który nie spełnia norm dopuszczalnej emisji spalin. Najbardziej skuteczną metodą jest skorzystanie z usługi oferowanej przez specjalistyczne serwisy, zajmujące się regeneracją podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.
Pamiętajmy, iż serwisowe czyszczenie metodą wodną wykonywane przy pomocy specjalistycznych maszyn i środków jako jedyne radzi sobie nie tylko z sadzą, ale i również z odpornym na proces wypalania, zalegającym w filtrze popiołem. Mając więc na uwadze DPF zapchany i jego objawy, a także skutki, jakie niesie za sobą długotrwałe bagatelizowanie tych symptomów, zachęcamy, aby nigdy nie odkładać w czasie decyzji o skorzystaniu z pomocy serwisowej. Gwarantujemy, iż koszta, na jakie naraziłaby nas taka jazda, w znacznym stopniu przekroczyłyby koszt samej regeneracji takiego filtra cząstek stałych.
Komentarze