Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W tym czasie nie było jeszcze obowiązkowe posiadanie DPF...
Bez wątpienia moment wejścia w życie rygorystycznej normy emisji spalin kilkanaście lat temu, odmienił całkowicie oblicze Diesla, a wówczas pytania o EURO 4 bez DPF zaczęły padać coraz częściej. Nic w tym dziwnego, filtr cząstek stałych zazwyczaj bowiem kojarzy się kierowcom z drogimi wymianami i częstą awaryjnością.
W przypadku normy Euro 4 bez DPF, to istnieją jeszcze takie warianty. Niektórzy bowiem producenci jeszcze przez kilka lat byli w stanie mieścić się w tej normie na pograniczu przy braku DPF. Niestety wraz z wejściem w życie jeszcze bardziej rygorystycznej normy Euro 5 w 2009 roku, już żaden Diesel nie był w stanie stanowić takiego odstępstwa od reguły i musiał posiadać w swym wyposażeniu filtr cząstek stałych.
Jeżeli chodzi o DPF – od kiedy jest montowany, to pierwsze DPF można było spotkać w autach osobowych z silnikiem wysokoprężnym już w 1996 roku. Jednak, jak możemy się domyśleć, było to rozwiązanie mało popularne, a ilość jednostek wyposażonych w taki filtr cząstek stałych była w porównaniu z dzisiejszymi czasami znikoma.
Obecnie odpowiedź na pytanie o DPF – w jakich samochodach będzie również utrudniona. Fakt ten wynika z tego, iż od 2014 roku filtr cząstek stałych możemy odnaleźć również w samochodach benzynowych. Pomimo takiego samego przeznaczenia, praca filtra dedykowanego silnikom benzynowym nieco różni się od pracy filtra w silniku wysokoprężnym Diesla. A mianowicie:
- filtr GPF pozbywa się sadzy wyłącznie w trakcie wypalania pasywnego,
- proces wypalania GPF przebiega częściej i sprawniej,
- w autach benzynowych temperatura spalin jest naturalnie wyższa i nie potrzeba tu dodatkowej podaży paliwa.
Mimo zalet nowatorskiego GPF, nie brakuje pytań o to, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych. Zalecamy, aby wówczas szukać ich najpewniej wśród aut sprzed 2017 – 2018 roku. Miejmy jednak na uwadze, iż w przypadku Mercedesa warto uważać już na auta z rocznika 2014, gdzie jak wspominaliśmy, już wówczas zaczęto stosować pierwsze filtr GPF.
Auta bez DPF - podsumowanie
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż w dzisiejszych czasach poszukiwanie auta bez DPF będzie stanowiło nie lada wyzwanie. Jak możemy się domyśleć auta takie, jak chociażby te z grupy EURO 4 bez DPF zazwyczaj mają już dobrych kilkanaście lat, a więc i najpewniej potrzebują również dużego wkładu finansowego. Pamiętajmy, iż odpowiednia eksploatacja auta wyposażonego w filtr cząstek stałych, a mamy tu na myśli unikanie jazdy wyłącznie w warunkach miejskich, a także chociażby stosowanie dedykowanych do DPF olejów niskopopiołowych, w znacznym stopniu przedłuży żywotność naszego filtra cząstek stałych.
Komentarze