EURO 4 bez DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

W tym czasie nie było jeszcze obowiązkowe posiadanie DPF...

Bez wątpienia moment wejścia w życie rygorystycznej normy emisji spalin kilkanaście lat temu, odmienił całkowicie oblicze Diesla, a wówczas pytania o EURO 4 bez DPF zaczęły padać coraz częściej. Nic w tym dziwnego, filtr cząstek stałych zazwyczaj bowiem kojarzy się kierowcom z drogimi wymianami i częstą awaryjnością.

W przypadku normy Euro 4 bez DPF, to istnieją jeszcze takie warianty. Niektórzy bowiem producenci jeszcze przez kilka lat byli w stanie mieścić się w tej normie na pograniczu przy braku DPF. Niestety wraz z wejściem w życie jeszcze bardziej rygorystycznej normy Euro 5 w 2009 roku, już żaden Diesel nie był w stanie stanowić takiego odstępstwa od reguły i musiał posiadać w swym wyposażeniu filtr cząstek stałych.

Jeżeli chodzi o DPF – od kiedy jest montowany, to pierwsze DPF można było spotkać w autach osobowych z silnikiem wysokoprężnym już w 1996 roku. Jednak, jak możemy się domyśleć, było to rozwiązanie mało popularne, a ilość jednostek wyposażonych w taki filtr cząstek stałych była w porównaniu z dzisiejszymi czasami znikoma.

Obecnie odpowiedź na pytanie o DPF – w jakich samochodach będzie również utrudniona. Fakt ten wynika z tego, iż od 2014 roku filtr cząstek stałych możemy odnaleźć również w samochodach benzynowych. Pomimo takiego samego przeznaczenia, praca filtra dedykowanego silnikom benzynowym nieco różni się od pracy filtra w silniku wysokoprężnym Diesla. A mianowicie:
- filtr GPF pozbywa się sadzy wyłącznie w trakcie wypalania pasywnego,
- proces wypalania GPF przebiega częściej i sprawniej,
- w autach benzynowych temperatura spalin jest naturalnie wyższa i nie potrzeba tu dodatkowej podaży paliwa.

Mimo zalet nowatorskiego GPF, nie brakuje pytań o to, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych. Zalecamy, aby wówczas szukać ich najpewniej wśród aut sprzed 2017 – 2018 roku. Miejmy jednak na uwadze, iż w przypadku Mercedesa warto uważać już na auta z rocznika 2014, gdzie jak wspominaliśmy, już wówczas zaczęto stosować pierwsze filtr GPF.

 

Filtr cząstek stałych do regeneracji

Auta bez DPF - podsumowanie

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż w dzisiejszych czasach poszukiwanie auta bez DPF będzie stanowiło nie lada wyzwanie. Jak możemy się domyśleć auta takie, jak chociażby te z grupy EURO 4 bez DPF zazwyczaj mają już dobrych kilkanaście lat, a więc i najpewniej potrzebują również dużego wkładu finansowego. Pamiętajmy, iż odpowiednia eksploatacja auta wyposażonego w filtr cząstek stałych, a mamy tu na myśli unikanie jazdy wyłącznie w warunkach miejskich, a także chociażby stosowanie dedykowanych do DPF olejów niskopopiołowych, w znacznym stopniu przedłuży żywotność naszego filtra cząstek stałych.

Wymontowany filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajny artykuł :) <a href="https://google.com">EURO 5</a>
Leon
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
EURO 4 to norma emisji spalin, która określa poziomy emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu (NOx), tlenki węgla (CO), tlenek węgla (CO2), metale ciężkie i cząstki stałe (PM) jakie mogą być emitowane przez samochód. Norma ta została wprowadzona w 2006 roku. W przypadku silników diesla norma EURO 4 wymaga stosowania filtra cząstek stałych (DPF) w celu ograniczenia emisji cząstek stałych. Jednakże były produkowane samochody diesla spełniające normy EURO 4 bez filtra DPF. Te samochody, które spełniały normę EURO 4 bez DPF, posiadały inne rozwiązania takie jak m.in. specjalne układy wtryskowe, które pozwalały na osiągnięcie poziomów emisji cząstek stałych spełniających normy EURO 4 bez konieczności stosowania filtra DPF.
qwerty.1
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że ktoś tu napisał o temacie Euro 4. Bardzo ciekawy tekst , pozdrawiam!
Barbak_87
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie interesowałem się za bardzo tematem Euro 4, więc moja wiedza była nie wielka. Ale fajnie było tutaj o tym poczytać. Świetny artykuł!
Aśka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz normy europejskie są naprawdę bardzo restrykcyjne, jeśli chodzi o ekologię. Może to i dobrze, bo za niedługo nie będzie czym oddychać.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój samochód nie ma filtra cząstek stałych, więc nie muszę się szczególnie przykładać do eksploatacji swojego diesla. Natomiast znajomy ma już ten filtr i zdążył go chyba z 5 razy czyścić :D
Karel
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł!

Popularne wpisy

30 Grudzień 2020

Czujnik ciśnienia spalin - czyszczenie

Czujnik różnicy ciśnień jest niezwykle istotnym elementem w układzie oczyszczania, jego zadaniem jest kontrola stanu zapełnienia filtra i informowanie o tym komputer, ale czy czujnik ciśnienia spalin - czyszczenie jest możliwe w tym przypadku? ...

30 listopada 2021

Co grozi za usunięcie filtra DPF?

Usuwanie filtra cząstek stałych jest niezgodne z prawem z racji obowiązujących i ciągle zmieniających się dopuszczalnych norm emitowania sadzy do środowiska; tak więc w przypadku pozbycia się DPF / FAP z auta i podczas rutynowej kontroli Policji możesz otrzymać mandat, zabiorą Ci dowód rejestracyjny ...