Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy można podać konkretną wartość prawidłowej różnicy ciśnień FAP?
W niniejszym artykule zwrócimy uwagę na FAP i różnicę ciśnień, jaka powinna w nim występować. Otóż na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a prawidłowa różnica ciśnień DPF, czy też FAP ustalana jest zazwyczaj w sposób indywidualny według zaleceń producenta danego podzespołu.
Zalecamy, aby tego typu pomiarów, a także analizy uzyskanego odczytu dokonywał zawsze diagnosta, który to najlepiej wie, czy dana wartość różnicy ciśnień FAP nie odbiega od normy.
Diagnoza usterki będzie polegała na:
- pomiarze wartości różnicy ciśnień,
- sprawdzeniu sprawności czujnika i stanu połączeń przewodów,
- ewentualnej wymianie uszkodzonego czujnika/przewodu,
- czyszczeniu FAP (jeżeli to zapchany podzespół doprowadzał do nieprawidłowego wyniku, czy też uległ zapchaniu na skutek długotrwałej usterki czujnika różnicy ciśnień),
- ponownej adaptacji poddanych ingerencji podzespołów w komputerze ECU.
Tester diagnostyczny, jakiego w pierwszej kolejności używa fachowiec ukaże, jaka jest różnica ciśnień DPF w VCDS. Pamiętajmy jednak, iż niepokojący wynik pomiaru różnicy ciśnień może wynikać nie tylko z zapchania FAP, ale również z uszkodzenia czujnika. Doświadczony specjalista więc zaraz po pomiarze wartości różnicy ciśnień, przed podjęciem jakichkolwiek działań, dokona również przeglądu stanu czujnika i jego przewodów. Nie warto eksperymentować z samodzielnymi próbami namierzenia usterki, czy też stawiania diagnozy. To profesjonaliści na co dzień zajmujący się regeneracją podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin najlepiej wiedzą, jaka powinna być różnica ciśnień FAP, a także jakich kroków się podjąć, aby ją przywrócić.
Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF i objawy, jakie współwystępują
Niezależnie czy mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem różnicy ciśnień DPF, czy też FAP to symptomy, jakie będzie można zauważyć, będą podobne, jak w przypadku filtra pozbawionego drożności. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ czujnik ściśle współpracuje z filtrem, a jego odpowiednia praca i wiarygodne pomiary, pozwalają na regenerację się filtra w odpowiednim czasie. Gdy czujnik ten przestaje działać, a FAP – różnica ciśnień szwankuje, zaczną się problemy ze spadkiem mocy jednostki napędowej, znacząco wzrośnie pobór paliwa, pojawi się kontrolka na desce rozdzielczej, wskazująca na błąd, a aktywna regeneracja filtra zostaje skutecznie uniemożliwiona.
Komentarze