FAP - różnica ciśnień

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Czy można podać konkretną wartość prawidłowej różnicy ciśnień FAP?

W niniejszym artykule zwrócimy uwagę na FAP i różnicę ciśnień, jaka powinna w nim występować. Otóż na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a prawidłowa różnica ciśnień DPF, czy też FAP ustalana jest zazwyczaj w sposób indywidualny według zaleceń producenta danego podzespołu.

Zalecamy, aby tego typu pomiarów, a także analizy uzyskanego odczytu dokonywał zawsze diagnosta, który to najlepiej wie, czy dana wartość różnicy ciśnień FAP nie odbiega od normy.
Diagnoza usterki będzie polegała na:
- pomiarze wartości różnicy ciśnień,
- sprawdzeniu sprawności czujnika i stanu połączeń przewodów,
- ewentualnej wymianie uszkodzonego czujnika/przewodu,
- czyszczeniu FAP (jeżeli to zapchany podzespół doprowadzał do nieprawidłowego wyniku, czy też uległ zapchaniu na skutek długotrwałej usterki czujnika różnicy ciśnień),
- ponownej adaptacji poddanych ingerencji podzespołów w komputerze ECU.

Tester diagnostyczny, jakiego w pierwszej kolejności używa fachowiec ukaże, jaka jest różnica ciśnień DPF w VCDS. Pamiętajmy jednak, iż niepokojący wynik pomiaru różnicy ciśnień może wynikać nie tylko z zapchania FAP, ale również z uszkodzenia czujnika. Doświadczony specjalista więc zaraz po pomiarze wartości różnicy ciśnień, przed podjęciem jakichkolwiek działań, dokona również przeglądu stanu czujnika i jego przewodów. Nie warto eksperymentować z samodzielnymi próbami namierzenia usterki, czy też stawiania diagnozy. To profesjonaliści na co dzień zajmujący się regeneracją podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin najlepiej wiedzą, jaka powinna być różnica ciśnień FAP, a także jakich kroków się podjąć, aby ją przywrócić.

 

Czujnik różnicy ciśnień

Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF i objawy, jakie współwystępują

Niezależnie czy mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem różnicy ciśnień DPF, czy też FAP to symptomy, jakie będzie można zauważyć, będą podobne, jak w przypadku filtra pozbawionego drożności. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ czujnik ściśle współpracuje z filtrem, a jego odpowiednia praca i wiarygodne pomiary, pozwalają na regenerację się filtra w odpowiednim czasie. Gdy czujnik ten przestaje działać, a FAP – różnica ciśnień szwankuje, zaczną się problemy ze spadkiem mocy jednostki napędowej, znacząco wzrośnie pobór paliwa, pojawi się kontrolka na desce rozdzielczej, wskazująca na błąd, a aktywna regeneracja filtra zostaje skutecznie uniemożliwiona.

Niesprawny czujnik różnicy ciśnień
Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Różnica ciśnień przed i za filtrem cząstek stałych (FAP) jest ważnym parametrem, który wskazuje na jego skuteczność i stan. W przypadku, gdy różnica ciśnień jest zbyt duża, może to oznaczać, że filtr jest zatkany i potrzebuje czyszczenia lub regeneracji. Pomiar różnicy ciśnień jest przeprowadzany przy pomocy specjalnych czujników, które są montowane przed i za filtrem. Te czujniki mierzą ciśnienie powietrza w układzie wydechowym i przesyłają te informacje do komputera samochodu. Normalnie, różnica ciśnień między przed i za filtrem powinna być niewielka, co oznacza, że filtr jest czysty i skutecznie oczyszcza spaliny. Jeśli jest inaczej, to należy zgłosić się do zaufanego serwisu.
Aga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałam nigdy żadnej wiedzy o FAP, dlatego cenię sobie takie artykuły. Zdecydowanie warto było przeczytać!
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja jeszcze nie sprawdzałem u siebie różnicy ciśnień Dpf-a. Czeka mnie nie długo serwis, więc zapytam jak to z tym jest.
Miłosz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No to ciekawostka. Ważne jeszcze, żeby czujnik odpowiadający za pomiar temperatury był sprawny, bo w innym przypadku sterownik może informować o błędzie, którego wcale nie ma.
Staszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim aucie ta różnica ciśnień była właśnie nieprawidłowa i doprowadziło to do zapchania FAP... Wydatek spory i niepotrzebny, bo mogłem w porę zareagować!
Dawid
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Prawidlowa roznica cisnien DPF i FAP jest bardzo wazna, bo inaczej zostana odczytywane bledne dane i nawet nie bedziemy zdawac sobie z tego prawy. Raz mialem taki przypadek w mojej Alfie i skonczylo sie to na licznych diagnozach i naprawach!

Popularne wpisy

8 listopada 2021

Różnica: katalizator a strumienica

Różnica między katalizatorem a strumienicą jest znacząca, ponieważ ten drugi element nawet w małym procencie nie oczyszcza spalin z trujących pierwiastków, po prostu stanowi ona alternatywę dla katalizatora. ...