Prawidłowa różnica ciśnień DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż prawidłowa różnica ciśnień DPF ma znaczący wpływ na jakość pracy filtra. Bardzo często różnica ciśnień DPF wskazuje na wartość odbiegającą od normy. Nie oszukujmy się. Przyczyn takiego stanu może być wiele… Od zwykłego odłączenia się węża, czy też przewodu naszego czujnika, jego stopienia, zerwania, aż po uszkodzenia dotyczące bezpośrednio samego czujnika. Pamiętajmy, iż bez prawidłowej różnicy ciśnień DPF trudno będzie o zainicjowanie w razie potrzeby procesu wypalania naszego podzespołu, a to prowadzi z czasem do jego całkowitego zapchania. Należy pamiętać, aby nigdy nie odkładać decyzji o wymianie czujnika, ponieważ z czasem uszkodzi ona nie tylko DPF, ale również zacznie działać w sposób destrukcyjny na inne podzespoły, a także silnik.

1. Czy objawy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień DPF różnią się od symptomów zapchanego filtra?

Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF i objawy będą synchroniczne do objawów zapchanego DPF. Trudno się temu dziwić, grają bowiem do jednej bramki. Obniży się moc silnika, wyświetli błąd filtra cząstek stałych, a i być może z naszego układu wydechowego zacznie wydostawać się dym w nadmiarze. Warto wówczas jak najprędzej wybrać się do serwisu, gdzie po nitce do kłębka, czyli od sprawdzenia stanu węży, samego czujnika, aż po stan DPF - przeprowadzony zostanie przegląd naszego samochodu w celu oszacowania zniszczeń. Gwarantujemy, iż wymiana przewodu, czujnika, czy też w razie konieczności regeneracja DPF, który w czasie awarii czujnika mógł ulec nadmiernemu zapchaniu, przywróci DPF mBar o prawidłowej wartości.

Filtr cząstek stałych

Jak oszukać czujnik DPF?

Jest to częste pytanie kierowców, którzy po pozbyciu się filtra cząstek stałych mają kłopot z pamiętliwym czujnikiem pomiaru różnicy ciśnień. Niezależnie czy to będzie czujnik różnicy ciśnień DPF Ford, Opel lub też każda inna marka – nie oszukujmy go. Jak wiadomo, wycinanie DPF jest nielegalne i ma bardzo zły wpływ nie tylko na środowisko, ale i na pracę całego samochodu. Możemy zapewnić, iż taka jazda zostanie przerwana już na pierwszym przeglądzie. A pamiętajmy, iż wycięcie podzespołu, a następnie modyfikacje elektroniczne w ECU nie będą tanią sprawą. Mając na uwadze, iż jest to tylko chwilowe obejście problemu, które i tak zostanie przerwane najpewniej podczas kontroli, my skłaniamy Was ku regeneracji i wymianie zepsutego czujnika w celu przywrócenia prawidłowej różnicy ciśnień DPF. Przyniesie to korzyści nie tylko dla naszego zdrowia, ale wbrew pozorom również i naszego portfela.

Czujnik DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Bartosz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Różnica ciśnień DPF jest mierzona między ciśnieniem na wejściu filtra cząstek stałych (DPF), a ciśnieniem na wyjściu. Prawidłowa różnica ciśnień jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania filtra i redukcji emisji cząstek stałych. Optymalna różnica ciśnień dla DPF jest zwykle określona przez producenta pojazdu lub DPF. Jeśli różnica ciśnień jest zbyt niska, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony lub zapchany i może wymagać czyszczenia lub wymiany. Natomiast, jeśli różnica ciśnień jest zbyt wysoka, może to oznaczać, że filtr jest uszkodzony lub że nie jest odpowiednio dostarczane powietrze do filtra, co może wymagać naprawy. Dlatego ważne jest, aby regularnie monitorować różnicę ciśnień DPF i odpowiednio reagować na nieprawidłowe wyniki. Zalecane jest skonsultowanie się z profesjonalistami z branży motoryzacyjnej w przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub problemów związanych z różnicą ciśnień DPF.
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czujnik ciśnień miałem ostatnio do wymiany. Był uszkodzony i przez to świeciła się kontrolka DPF. Ostatecznie okazało się, że z filtrem jest w porządku.
Leszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Też wydaje mi się, że objawy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień i zapchanego DPF są tak podobne, że ciężko je od siebie rozróżnić. Trzeba dobrze obserwować swój samochód, bo takie coś może doprowadzić do poważnych i kosztownych usterek.
Rawik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jejku, dobrze, że trafiłem na ten artykuł, bo nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że ta różnica ciśnień ma tak ogromny wpływ na pracę filtra. Dobrze, że ktoś pisze takie artykuły, bo z czego tu się niby można teraz dowiedzieć, jak nie z internetu
Koleszka_@876
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że objawy zapchanego dpf-a są takie jak objawy uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień. Warto jednak coś poczytać, aby się dowiedzieć.
Grześ
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem i siebie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF Ford i niestety ale skończyło się to zatkanym filtrem cząstek stałych, trzeba było czyścić, a czujnik wymienić na nowy.

Popularne wpisy

3 stycznia 2022

Jak usunąć DPF?

Filtr cząstek stałych może zostać usunięty poprzez wycięcie go ze swojego miejsca albo poprzez wyłączenie go ze sterownika jednostki napędowej i oczywiście czynności te powinny zostać przeprowadzone przez specjalistów, gdyż zapomnienie, chociaż o jednej rzeczy podczas pozbywania się tego podzespołu z samochodu, może przynieść masę problemów ...