Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych w swojej budowie jest dość skomplikowany, a precyzyjność jego wykonania nie budzi żadnych wątpliwości; dodatkowo zawiera w sobie bardzo wartościowe metale szlachetne, jak złoto, co znacząco wpływa na zwiększenie wartości podzespołu. Nie zapomnij także o tym, że każdy pojazd ma swój indywidualny filtr cząstek stałych, więc tym bardziej cena różni się od pozostałych. Przekonaj się sam i sprawdź, ile wart jest ten podzespół konkretnie do Twojego auta. Najdroższe filtry cząstek stałych są w pojazdach ciężarowych oraz w japońskich modelach (Toyota, Mazda, Suzuki, Honda itd.). Cena za filtr DPF wynosi w tych samochodach nawet 10 tysięcy złotych. Jak więc się uchronić przed wygenerowaniem sobie tak ogromnych kosztów? Najwłaściwszym wyborem będzie regeneracja filtra cząstek stałych, która może kosztować maksymalnie 500 złotych. Czyli nietrudno zauważyć, że cena jest kilkukrotnie niższa niż zakup nowego podzespołu.
1. Czyszczenie DPF i cena usługi
Kwestia ceny za przeprowadzenie oczyszczania filtra DPF w ASO została rozwiązana powyżej. Otóż regeneracja filtra cząstek stałych w serwisie nie jest tak droga, jak wymiana całego elementu, a skuteczność regeneracji jest bardzo wyraźna, o czym sam się zresztą możesz przekonać. DPF jest odblokowany z zalegających w nim zanieczyszczeń, przez co powracają jego utracone i jednocześnie początkowe parametry. Ciekawostka; regeneracja używanego DPF pozwala na odzyskanie właściwości, które porównywane są do fabrycznych.
2. Kiedy DPF do wymiany – odpowiadamy
Czasami pomimo wykonanej regeneracji, problem z filtrem cząstek stałych nie znika i może być to spowodowane uszkodzeniem mechanicznym, niewłaściwie przeprowadzoną regeneracją albo jest on już po prostu wyeksploatowany. Bez problemu możesz kupić tańszą wersję filtra cząstek stałych, jeżeli nie masz pieniędzy na fabryczny. Taki używany DPF może kosztować do około 2,5 tysięcy złotych i jest on w stanie wytrzymać o połowę mniejszą liczbę kilometrów. Szczególnie ważną kwestią przy montażu nowego podzespołu jest adaptacja DPF po wymianie lub po regeneracji, aby uaktywnić nowe dane filtra cząstek stałych.
Cennik filtrów DPF w różnych modelach samochodowych
Przyglądając się cenom poszczególnych filtrów do indywidualnych pojazdów, można się zdziwić, jak duża jest różnica. A więc w autach marki Fiat – cena wynosi około 2500 zł, do Mercedesa 5000 zł, Bmw, Volvo już 6000 zł, a najdroższy do Mitsubishi – 10000 zł!
Z całkowicie nowym podzespołem kierowca może przejechać od około 150 do 300 tysięcy kilometrów.
Komentarze