Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne

Filtr FAP redukuje toksyczne cząstki stałe, które pochodzą ze spalin. Silniki wysokoprężne są wyjątkowo trudne i emitują bardzo dużo zanieczyszczeń, których należy się pozbyć. Filtr FAP, czyli mokra odmiana DPF umieszczany jest w pojazdach z silnikami Diesla, z koncernu PSA. Ten rodzaj filtra cząstek stałych wymaga stosowania płynu katalitycznego, którego zadaniem jest obniżenie samozapłonu sadzy o nawet 100 stopni C. Teoretycznie auta z wmontowanym filtrem FAP są bardziej przystosowane do jazd w mieście i według producentów łatwiej się je regeneruje. Aby przedłużyć działanie filtra FAP, należy:
- pamiętać o wlewaniu płynu Eolys,
- tankować większą ilość oleju napędowego,
- starać się jeździć na dłuższych trasach,
- uzupełniać niskopopiołowe oleje silnikowe,
- i co najważniejsze – nie przerywać samoregeneracji FAP.
Przy odpowiedniej eksploatacji filtra cząstek stałych FAP możliwe jest, że wytrzyma około 200 tysięcy kilometrów przebiegu.
Czy można jeździć bez płynu FAP?
Nie, nie można jeździć bez płynu FAP. Płyn katalityczny jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania filtra cząstek stałych. Ciecz ta służy do obniżenia temperatury samozapłonu sadzy, która gromadzi się wewnątrz podzespołu. Pamiętaj, jeśli poziom płynu katalitycznego jest zbyt niski, to FAP może się zapchać i ulec uszkodzeniu. Co więcej, płyn Eolys możesz uzupełnić samodzielnie, dzięki czemu zaoszczędzisz trochę pieniędzy. Jednak po dolaniu płynu należy wprowadzić informacje do ECU, przy użyciu urządzenia diagnostycznego. Podczas samodzielnego uzupełniania płynu Eolys należy zachować ostrożność, ponieważ jest on silnie toksyczny.
Czym grozi jazda bez płynu FAP?

Jazda samochodem bez płynu FAP może prowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej. Ponadto użytkownik pojazdu zauważy zwiększone zużycie oleju napędowego, a także silnik będzie produkować znacznie większą ilość toksycznych spalin. Jeżeli na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka informująca o niskim poziomie płynu katalitycznego, to należy go niezwłocznie uzupełnić. Udaj się w tym celu do serwisu lub wlej płyn samodzielnie.
Ile kosztuje wymiana FAP?
Ceny mokrej odmiany filtrów cząstek stałych są naprawdę różne. Filtr FAP Peugeot 307 może być droższy niż filtr FAP Citroen C4. Warto zwrócić również uwagę na to, że znacznie droższe będą podzespoły nowe, oryginalne niż używane bądź regenerowane. Podsumowując, filtry FAP do pojazdów marek premium będą droższe niż do aut popularnych. Dobrą alternatywą dla kosztownej wymiany tego podzespołu jest regeneracja filtra FAP w specjalistycznym serwisie.
Komentarze