Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie możemy podać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od rodzaju pojazdu, silnika, mocy, prędkości oraz długości trasy, którą przemierzasz, jednak zakłada się, że musisz przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów. Pamiętaj, że duży wpływ na to ma także ilość nagromadzonych zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. Aby skutecznie przebiegł proces udrożnienia podzespołu, trzeba pamiętać o podniesieniu prędkości jazdy wraz z obrotami oraz jechać trasą niewymagającą, na której nie będziesz musiał się co chwilę zatrzymywać. Samoregeneracja jest jedną z metod regeneracji filtra DPF / FAP, ponieważ pomaga ona w usunięciu z kanalików filtrujących sadzy, jednakże nie należy traktować jej za jedyną i w pełni wystarczającą formę oczyszczania podzespołu.
Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto? - Wypalanie DPF - jakie obroty
W wypalaniu filtra cząstek stałych ważna jest odpowiednia prędkość, wysokość obrotów, trasa i przede wszystkim czas. Nie możesz tego procesu ot tak przerwać, bo zaszkodzisz filtrowi i jednostce napędowej. Każdy pojazd ma swoje określone parametry i najlepiej zapoznać się ze wskazówkami od producenta, które rozwieją Twoje wątpliwości odnośnie przeprowadzania wypalania w trasie (ile czasu powinieneś na to przeznaczyć i jakie najlepsze będą obroty, choć najczęściej wystarczy podnieść je do 3000 tysięcy). Jeżeli chodzi o spalanie ON, tak samo jest to bardzo indywidualna kwestia, dlatego sam musisz to zaobserwować podczas podjęcia przez Ciebie samooczyszczania DPF.
1. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Wypalanie DPF - kontrolka
W trakcie jazdy, gdy zapali się na komputerze pokładowym kontrolka sugerująca konieczność rozpoczęcia procedury wypalania, nie powinieneś jej zlekceważyć, a doprowadzić do jej skutecznego ukończenia. Twoim zadaniem jest kontynuowanie jazdy ze zwiększoną prędkością i obrotami do około 3 tysięcy na minutę. Najlepiej, abyś wyjechał na autostradę lub poza miasto, bo nie będziesz musiał bez sensu hamować autem, co w kontekście dopalania DPF jest niewskazane. Utrzymuj taki styl jazdy przez kilkanaście minut, chociaż w niektórych samochodach wypalanie sadzy może trwać nawet pół godziny.
2. Jak przepalić filtr DPF samemu?
Jeżeli pozwalają Ci warunki na podjęcie się regeneracji pasywnej, to najlepiej byłoby ją wykonać, ponieważ jest ona najbezpieczniejsza dla podzespołów. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości, to spróbuj wypalić sadzę na postoju, tylko pamiętaj o zaparkowaniu auta w bezpiecznym i odległym od ludzi miejscu, aby nie musieli wdychać spalin. W tym przypadku także należy podnieść obroty, aby sterownik silnika dostał sygnał o podaniu nowej dawki paliwa w celu rozgrzania spalin w silniku. Nie będziemy ukrywać, że ten rodzaj oczyszczania filtra, jak i wypalanie w trybie serwisowym (niczym nieróżniące się od siebie) jest dla silnika mocno obciążający.
3. Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Co ile km wypala się DPF?
Wypalanie sadzy powinny odbywać się co 400 do 800 kilometrów, więc jeśli zauważasz, że sterownik silnika próbuje inicjować samoregenerację tego podzespołu znacznie wcześniej, to może oznaczać, że problem leży albo w samym filtrze DPF, albo w innych podzespołach. Wymuś wypalanie, gdy zauważysz kontrolkę DPF na desce rozdzielczej, silne dymienie z układu wydechowego, jak również, gdy silnik zacznie nierówno pracować oraz przy wzroście spalania.
Komentarze