Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
- Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
- Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
- Wydruk protokołu z parametrami przepustowości
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
- Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
- Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
- Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem
Filtr cząstek stałych jest umiejscowiony w autach z silnikami wysokoprężnymi i wymagają one odpowiedniej eksploatacji oraz pamięci o procedurze regeneracji. Ważne jest jednak, żeby nie przesadzić z częstotliwością czyszczenia filtra cząstek stałych, ponieważ efekt może być odwrotny od zamierzonego. To, jak często trzeba oczyszczać filtr DPF, zależy od rodzaju pojazdu, silnika, spalania paliwa itd., dlatego nie jesteśmy w stanie podać jednoznacznej liczby czyszczeń filtra cząstek stałych w przeciągu na przykład pół roku. Sprawny filtr powinien wypalać się po przejechaniu od 400 do 700 kilometrów, jeśli jednak u Ciebie chce wypalać się stanowczo za wcześnie, to prawdopodobnie jest coś z nim nie tak i należy to sprawdzić w autoryzowanym serwisie, a więc odpowiedź na pytanie, co ile km wypala się DPF, znajduje się właśnie w tym zdaniu. Zbyt częste mycie wkładu filtra cząstek stałych też może doprowadzić do wypłukania właściwości ochronnych, które wchodzą w skład całkowitej budowy podzespołu. Zapoznaj się także z zaleceniami od producenta, ponieważ na pewno będą podane tak ważne informacje odnośnie dbania o filtr cząstek stałych.
Jaki jest wniosek na temat tego, ile razy można czyścić filtr DPF? Otóż tylko wtedy, gdy faktycznie tego wymaga. Na pewno musisz obserwować pojazd i gdy tylko pojawią się pierwsze niepokojące sygnały, należy czym prędzej podjąć się samoregeneracji lub od razu udać się do serwisu na mechaniczne czyszczenie filtra cząstek stałych.
1. Po czym poznać, że DPF jest zapchany i jak temu zaradzić?
- po pierwsze: wzmożone dymienie z układu wydechowego, którego nie sposób nie zauważyć;
- pojawiają się sygnalizujące nam problem kontrolki filtra DPF oraz check engine;
- znaczny spadek osiągów odczuwalnych w trakcie jazdy;
- spalanie ropy jest nienaturalnie duże.
Wymienione powyżej objawy są tylko przykładami, ponieważ w każdym pojeździe mogą wystąpić całkowicie inne, warto jednak mieć je na uwadze i pod żadnym pozorem ich nie lekceważyć.
2. Zajmijmy się teraz tematem dotyczącym czyszczenia DPF i czy w ogóle warto?
Pamiętaj, że filtr cząstek stałych musi być czyszczony i jest to obowiązek każdego użytkownika auta z dieslem. Podzespół czyszczony metodą wodną pozwala odzyskać mu utracone właściwości i sprawi, że auto będzie jeździło bez problemu i dodatkowo inne elementy nie ucierpią.
3. Czy czyszczenie DPF bez demontażu pozwoli pozbyć się popiołu?
Niestety, ale ten rodzaj oczyszczania nie będzie w stanie skutecznie pozbyć się najbardziej kłopotliwego popiołu. Metoda, która jest w tym celu zalecana, to wspomniane już mycie wodne pod ciśnieniem. Proces mycia przebiega w maszynie, a sam filtr cząstek stałych jest bezpieczny. Koszt usługi niedrogi, natomiast efekty są bardzo zadowalające i pozwalające cieszyć się sprawnością podzespołu przez długi czas.
Jak wypalić DPF w pojazdach z zamontowanym silnikiem diesla?
Sadza z filtra cząstek stałych wypala się stosunkowo łatwo, jednak powinieneś przestrzegać odpowiednich zaleceń, a mianowicie:
- poświęcić na nią więcej czasu (nawet około 30 minut);
- znaleźć odpowiednie miejsce postojowe (w przypadku regeneracji aktywnej) albo wjechać na drogę szybkiego ruchu (regeneracja pasywna);
- podwyższenie obrotów i prędkości oraz utrzymanie jest kluczowe, aby podnieść temperaturę spalin (nawet 600 stopni C), która odpowiedzialna jest za dopalenie sadzy;
- nie przerywaj procedury samoregeneracji, jeśli chcesz ją pomyślnie ukończyć i nie uszkodzić przy tym filtra oraz innych podzespołów!
Popularne wpisy
Jak wyczyścić katalizator domowym sposobem?
Aby udrożnić katalizator z zalegających w nim osadów, możesz bez problemu kupić i zaaplikować specjalistyczny preparat zwany Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, a następnie dodać specjalny dodatek do paliwa podtrzymujący efekt domowego oczyszczania Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110. ...
Filtry FAP w pojazdach z silnikami benzynowymi czy w silnikach Diesla? - poznaj różnice
Filtry FAP to elementy montowane w układach wydechowych pojazdów z silnikami Diesla. Ich zadaniem jest wychwytywanie cząstek stałych, powstających w procesie spalania paliwa. Dzięki temu filtry FAP przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i zmniejszenia emisji zanieczyszczeń. ...
Komentarze