Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pełna procedura oczyszczania filtra cząstek stałych łącznie z suszeniem i ponownym montażem podzespołu do układu wydechowego zajmuje maksymalnie jeden / dwa dni robocze, więc klient nie musi długo czekać na odbiór pojazdu. Regeneracja filtra DPF powinna być raczej wykonywana przez fachowców, który znają się na technikach efektywnego udrożnienia zapchanych kanalików filtrujących osadami, a już teraz możemy przedstawić Ci najlepszą metodę regeneracji, jaką jest mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej „pralce” DPF. Przed rozpoczęciem procedury mycia, filtr jest demontowany z układu wydechowego, później dochodzi do weryfikacji stanu podzespołu, a dopiero potem filtr jest przepłukiwany gorącą wodą pod ciśnieniem z dodatkiem środka zmiękczającego osady. Po wszystkim filtr jest suszony, wykonuje się test przepustowości oraz ponownie umieszcza w układzie wydechowym. Jest to jedyna metoda, która całkowicie usuwa wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia (sadzę oraz popiół). Pamiętaj też, że nie tylko odpowiednia eksploatacja jest istotna, ale także obowiązek przeprowadzania raz na jakiś czas regeneracji.
1. Wypalanie DPF na postoju i w trakcie podróży
Filtr cząstek stałych nie tylko wymaga fachowej regeneracji, ale także samooczyszczania, które inicjuje sterownik silnika. Ty musisz bacznie obserwować, czego chce Twój pojazd i w razie wystąpienia kontrolki DPF, powinieneś podjąć się próby wypalania. Jeśli chodzi o regenerację aktywną, to sterownik silnika, dzięki podniesieniu obrotów, zaczyna inicjować wypalanie poprzez podanie nowej porcji paliwa w celu rozgrzania spalin. Metoda ta nie jest do końca dobra, ponieważ powtarzanie jej może ostatecznie doprowadzić do zatarcia silnika przez rozcieńczenie resztek niespalonej ropy z olejem silnikowym. Naturalnym zaś sposobem, który ułatwia pozbycie się sadzy, jest regeneracja pasywna. Podczas dłużej podróży będziesz w stanie wypalić nagromadzoną sadzę; potrzebne są jednak warunki, aby proces ten ukończył się pomyślnie. Warto w tym miejscu też wspomnieć, ile trwa wypalanie DPF na postoju oraz w trasie, a zatem trzeba przeznaczyć od około 15 do 30 minut.
2. Filtr DPF - czyszczenie samemu preparatami
Jak najbardziej masz możliwość oczyścić samodzielnie zapchany filtr cząstek stałych, jednak musisz mieć do tego celu odpowiednie preparaty, które nie zaszkodzą delikatnej powłoce katalitycznej. Nie możesz stosować przykładowo Domestosa, Kreta czy płynu do kominków, tylko środki, które faktycznie są do tego stworzone. Pogrzeb w Internecie albo zapytaj fachowca, który z pewnością Ci doradzi. Nie zapomnij też przed aplikacją zapoznać się z instrukcją obsługi.
Czyszczenie DPF - czy warto oraz jakie są w temacie czyszczenia DPF opinie?
Jeśli chodzi o to, czy warto regenerować ten podzespół, to oczywiście warto, a nawet trzeba go oczyszczać, ponieważ jest to obowiązek każdego posiadacza diesla.
Czyszczenie DPF pozwala go udrożnić i tym sposobem zyskuje na dłuższej i bezproblemowej pracy, a jeżeli jesteś ciekaw opinii w tej kwestii, to są one podzielone, ponieważ dla każdego inny sposób regeneracji będzie bardziej skuteczny. Jeśli o nas chodzi i o tym zresztą napisaliśmy na samym początku tego artykułu, najlepszą i najbezpieczniejszą dla filtra cząstek stałych jest mycie wodne pod ciśnieniem.
Komentarze