Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli chcesz przepalić katalizator, to tylko na własne ryzyko, ponieważ jest to proces bardzo ryzykowny z racji delikatności wkładu tego podzespołu; tak więc jazda na podwyższonych obrotach mimo zatkanego i prawie niedrożnego katalizatora, która teoretycznie powinna pomóc, pogorszy tylko stan tego elementu i doprowadzi do zniszczenia. Gdy masz całkowicie zapchany katalizator, to albo pomoże mu w udrożnieniu porządnie wykonana regeneracja, albo wymiana, która niestety będzie kosztowna. Katalizator podobnie do filtra cząstek stałych posiada w sobie metale szlachetne, które tworzą powłokę katalityczną i trzeba wybierać ostrożnie metodę oczyszczania, aby nieświadomie ich nie wypłukać, ponieważ to one są odpowiedzialne za redukcję szkodliwych substancji. Aby nie wydostawały się do powietrza. Reaktor katalityczny w aucie musi być sprany, inaczej pojazd może stracić homologację, a Ty otrzymasz mandat.
Czy można przepalić katalizator? - Środek do czyszczenia katalizatora K2 (polecany)
Odpowiedź na to pytanie znajduje się na samym początku artykułu – nie zalecamy przepalać katalizatora, bo nie przyniesie to oczekiwanych skutków, a wręcz doprowadzi do zniszczenia. Innym i zdecydowanie rozsądniejszym sposobem oczyszczania katalizatora jest zastosowanie preparatu typu K2, który faktycznie ma potwierdzoną skuteczność i po nim można na nowo cieszyć się sprawnym podzespołem, natomiast z czasem taka forma oczyszczania nie będzie wystarczająca i wtedy należy skontaktować się z serwisem w celu umówienia się na fachową regenerację.
1. Prosty sposób na zatkany katalizator - Liqui Moly - Jak wyczyścić katalizator domowym i nieszkodliwym dla niego sposobem?
Kolejny preparat, który jest chyba jednym z najpopularniejszych do oczyszczania brudnych katalizatorów, to Liqui Moly i on również jest zalecany do stosowania go w domowym zaciszu, ponieważ efekt jest zauważalny i odczuwa się to podczas jazdy. Warto jednak przed aplikacją przeczytać instrukcję i zgodnie z jej wskazówkami postępować.
2. Katalizator samochodowy: co to jest? Budowa, objawy usterki - Czyszczenie katalizatora Kretem
Katalizator może mieć wkład ceramiczny lub metalowy i w nim znajduje się mnóstwo kanalików, przez które przepływają spaliny, a we wnętrzu tego podzespołu są metale szlachetne wchodzące w reakcje z toksycznymi substancjami, które zagrażają środowisku. Katalizator podobnie do innych podzespołów ulega awarii, a ma to związek albo z jego niesprawnością, co oddziałuje na inne podzespoły, albo odwrotnie. Nie ma innej rady, jak zadbać o dany podzespół i trzeba jak najszybciej zareagować na pierwsze oznaki nieprawidłowości pracy poszczególnych elementów. Jeśli chodzi o zapchany katalizator, należy go oczyścić, aby nie sprawiał kłopotu na przykład silnikowi. Odradzamy eksperymentów używania Kreta do udrożnienia kanalików katalizatora, ponieważ jest duża szansa, że go zniszczysz.
3. Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Zapchany katalizator – benzyna i objawy to sugerujące
Objawami zanieczyszczonego katalizatora mogą być: znaczne zwiększenie spalania oraz problem z osiągnięciem mocy, a niekiedy również słyszalny hałas spod podwozia oraz nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym. Warto też pamiętać, że akurat objawy zapchanego katalizatora w pojazdach z silnikiem benzynowym mogą nie być tak bardzo odczuwalne, jak w autach z silnikiem wysokoprężnym. Aby nie doprowadzić do zbyt szybkiej wymiany podzespołu, najlepiej w celu oczyszczania zgłosić się do ASO, ponieważ dzięki metodzie wodnej pod ciśnieniem, zostaną usunięte wszelkiego typu zanieczyszczenia.
Komentarze