Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr DPF możemy wypalić samodzielnie na dwa sposoby:
• podczas jazdy,
• na postoju.
Jak samemu wymusić wypalanie DPF? Zasada w obu przypadkach pozostaje niezmienna. Obroty silnika należy podnieść do poziomu 2500-3000obr./min i utrzymać je przez kilkanaście minut. Najlepszym i naturalnym sposobem jest wypalanie DPF podczas dłuższej trasy, gdzie mamy lepsze warunki do osiągnięcia odpowiedniej temperatury, która jest niezbędna do zainicjowania procesu wypalania sadzy z filtra DPF. Najmniej zalecaną metodą jest jednak wypalanie filtra cząstek stałych na postoju, nie należy wykonywać tego procesu w niedalekiej odległości od ludzi oraz w zamkniętych pomieszczeniach jak garaże czy parkingi podziemne.
Czy można samemu wyczyścić filtr DPF?
Można samodzielnie wyczyścić filtr cząstek stałych za pomocą przeznaczonych do tego preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Boll itp. Przed użyciem któregokolwiek warto zapoznać się z instrukcją dokładnego przeprowadzania procesu, aby odpowiednio i efektownie wykonać oczyszczanie. Jednak sposób takiego czyszczenia chemicznymi środkami nie przynosi długotrwałych efektów, ponieważ nie jest w stanie usunąć nagromadzonego podczas wypalania sadzy popiołu. Jego usunięcie wymaga już profesjonalnego oczyszczania, które wykonywane jest różnymi metodami np. poprzez czyszczenie hydrodynamiczne, obróbkę termiczną czy ultradźwiękową w profesjonalnych warsztatach samochodowych.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Typowymi objawami zapchanego filtra cząstek stałych są:
• spadki w osiągach, a także ociężała praca silnika,
• zapalenie kontrolki DPF,
• nieuzasadnione zwiększanie obrotów jednostki napędowej,
• przechodzenie jednostki napędowej w awaryjny tryb.
Zapchanie filtra DPF powoduje zbyt duże nagromadzenie się w jego wnętrzu popiołu powstałego podczas procesu spalania sadzy. Nie należy lekceważyć żadnych objawów związanych z zatkanym filtrem, ponieważ może dojść do powstania dużo poważniejszych awarii, chociażby silnika, co generować będzie również wysokie koszty.
Czy można jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych?
Jazda z zapchanym filtrem cząstek stałych jest niewskazana, ponieważ może doprowadzić do szeregu poważnych uszkodzeń np. jednostki napędowej, co wiązać się będzie również ze sporymi kosztami napraw. Zapchany filtr DPF zwiększa obciążenie silnika i negatywnie wpływa na pracę całego układu napędowego, jak i wydechowego, doprowadzić może do całkowitego unieruchomienia pojazdu. Zapchany DPF niezwłocznie należy poddać regeneracji, udrożnienie pomoże przywrócić mu pełną sprawność, a w tym celu najlepiej skorzystać z usługi warsztatów samochodowych, które profesjonalnie wykonują oczyszczanie filtra cząstek stałych.
Komentarze