Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Stopień zapełnienia filtra cząstek stałych najlepiej sprawdza się w ASO przy użyciu testera diagnostycznego. W ten sposób mechanik określi stopień jego zanieczyszczenia i zostanie podjęta decyzja o regeneracji. Filtr DPF warto wyczyścić metodą wodną pod ciśnieniem, bo dzięki niej podzespół odzyska 100% parametrów. Zapchany DPF wpływa negatywnie na kondycję silnika, przez co możesz odczuć utratę mocy, jak również stracisz kontrolę nad utrzymaniem równych obrotów. Nie będzie to ani trochę komfortowe dla Twojej jazdy, więc wszelkie nieprawidłowości związane z jakimkolwiek innym podzespołem należy jak najszybciej rozwiązywać.
Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Jak sprawdzić, czy jest filtr cząstek stałych?
Obecność lub brak filtra cząstek stałych najlepiej weryfikować w serwisie. Podajesz mechanikowi numer VIN i dzięki niemu zarówno on, jak i Ty otrzymujecie informacje o pojeździe. Niektórzy specjaliści decydują się na demontaż podzespołu z układu wydechowego i sprawdzają obudowę, a inni też ją przecinają, aby upewnić się, czy w jej wnętrzu jest monolit, czy go nie ma. Na pewno, jeśli okazałoby się, że brakuje tego elementu w układzie wydechowym, to Twoim zadaniem jest go zakupić i ponownie wmontować. Specjalista nie może również zapomnieć o adaptacji podzespołu w sterowniku silnika.
Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Jak sprawdzić poziom zapchania DPF?
Jeśli interesuje Cię, ile popiołów i sadzy znajduje się w monolicie filtra cząstek stałych, to powinieneś zgłosić się z tym do serwisu, ponieważ przy pomocy odpowiedniego sprzętu mechanik będzie w stanie to sprawdzić. Na własną rękę możesz sprawdzić jedynie końcówkę układu wydechowego i sam stwierdzić, czy nazbierało się dużo sadzy, czy też nie. Oczywiście to, ile dokładnie może znajdować się popiołu i sadzy wewnątrz tego podzespołu, zależy od wypisanych zaleceń producentów marek samochodowych, które znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego auta. Na pewno, jeśli te konkretne wartości zostaną przekroczone, to istnieje duże ryzyko występowania problemów z pracą zarówno filtra cząstek stałych, jak i innych podzespołów
Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów – Zatkany DPF – czym grozi?
Niedrożny filtr cząstek stałych znacznie pogarsza pracę jednostki napędowej, tak więc nie zdziw się, gdy nagle odczujesz spadek mocy, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, zaświecą się kontrolki, pojazd zacznie kopcić i nie będziesz mógł utrzymać równych obrotów. Oczywiście, gdy takie objawy wystąpią, to powinieneś jak najszybciej doprowadzić do skutecznego dopalenia sadzy, przez którą pojawiły się te problemy. Oprócz wypalania DPF zadbaj również o jakość uzupełnianego oleju napędowego, o sprawność wtryskiwaczy, turbiny, naprawiaj usterki, wymieniaj częściej olej silnikowy, stosuj dodatki z obniżoną zawartością siarczanów i fosforanów, które powodują szybsze powstawanie popiołu, a także raz na jakiś czas umów się na dokładną diagnostykę tego podzespołu i na regenerację. Niektórzy sumiennie bagatelizują zatkany filtr DPF i nie wypalają go, a to niestety może skutkować uszkodzeniem zarówno jego, jak i silnika.
Komentarze