Subpage photo

Jak sprawdzić stan filtra DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Stopień zapełnienia filtra cząstek stałych najlepiej sprawdza się w ASO przy użyciu testera diagnostycznego. W ten sposób mechanik określi stopień jego zanieczyszczenia i zostanie podjęta decyzja o regeneracji. Filtr DPF warto wyczyścić metodą wodną pod ciśnieniem, bo dzięki niej podzespół odzyska 100% parametrów. Zapchany DPF wpływa negatywnie na kondycję silnika, przez co możesz odczuć utratę mocy, jak również stracisz kontrolę nad utrzymaniem równych obrotów. Nie będzie to ani trochę komfortowe dla Twojej jazdy, więc wszelkie nieprawidłowości związane z jakimkolwiek innym podzespołem należy jak najszybciej rozwiązywać.

Zdemontowany filtr DPF

Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Jak sprawdzić, czy jest filtr cząstek stałych?

Obecność lub brak filtra cząstek stałych najlepiej weryfikować w serwisie. Podajesz mechanikowi numer VIN i dzięki niemu zarówno on, jak i Ty otrzymujecie informacje o pojeździe. Niektórzy specjaliści decydują się na demontaż podzespołu z układu wydechowego i sprawdzają obudowę, a inni też ją przecinają, aby upewnić się, czy w jej wnętrzu jest monolit, czy go nie ma. Na pewno, jeśli okazałoby się, że brakuje tego elementu w układzie wydechowym, to Twoim zadaniem jest go zakupić i ponownie wmontować. Specjalista nie może również zapomnieć o adaptacji podzespołu w sterowniku silnika.

Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Jak sprawdzić poziom zapchania DPF?

Jeśli interesuje Cię, ile popiołów i sadzy znajduje się w monolicie filtra cząstek stałych, to powinieneś zgłosić się z tym do serwisu, ponieważ przy pomocy odpowiedniego sprzętu mechanik będzie w stanie to sprawdzić. Na własną rękę możesz sprawdzić jedynie końcówkę układu wydechowego i sam stwierdzić, czy nazbierało się dużo sadzy, czy też nie. Oczywiście to, ile dokładnie może znajdować się popiołu i sadzy wewnątrz tego podzespołu, zależy od wypisanych zaleceń producentów marek samochodowych, które znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego auta. Na pewno, jeśli te konkretne wartości zostaną przekroczone, to istnieje duże ryzyko występowania problemów z pracą zarówno filtra cząstek stałych, jak i innych podzespołów

Sprawdzanie stanu filtra DPF

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów – Zatkany DPF – czym grozi?

Niedrożny filtr cząstek stałych znacznie pogarsza pracę jednostki napędowej, tak więc nie zdziw się, gdy nagle odczujesz spadek mocy, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, zaświecą się kontrolki, pojazd zacznie kopcić i nie będziesz mógł utrzymać równych obrotów. Oczywiście, gdy takie objawy wystąpią, to powinieneś jak najszybciej doprowadzić do skutecznego dopalenia sadzy, przez którą pojawiły się te problemy. Oprócz wypalania DPF zadbaj również o jakość uzupełnianego oleju napędowego, o sprawność wtryskiwaczy, turbiny, naprawiaj usterki, wymieniaj częściej olej silnikowy, stosuj dodatki z obniżoną zawartością siarczanów i fosforanów, które powodują szybsze powstawanie popiołu, a także raz na jakiś czas umów się na dokładną diagnostykę tego podzespołu i na regenerację. Niektórzy sumiennie bagatelizują zatkany filtr DPF i nie wypalają go, a to niestety może skutkować uszkodzeniem zarówno jego, jak i silnika.

Komentarze

Janka 2022-12-30 10:08:32

Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie stanu filtra DPF (filtra cząstek stałych):

Komputer samochodu - Można podłączyć samochód do komputera diagnostycznego i sprawdzić stan filtra DPF za pomocą specjalnych narzędzi diagnostycznych.

Visual check - Poprzez odkręcenie pokrywy filtra DPF i sprawdzenie, czy nie ma na nim widocznych zanieczyszczeń lub innych uszkodzeń.

Test sprawności - Polegający na zmierzeniu ilości tlenku węgla (CO) i tlenku azotu (NOx) emitowanych przez samochód.

Test oporu - Polegający na zmierzeniu oporu przepływu powietrza przez filtr.

Aby dokładnie sprawdzić stan filtra DPF, najlepiej jest skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę do tego celu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.