Jak sprawdzić stan filtra DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Regeneracja DPF

Stopień zapełnienia filtra cząstek stałych najlepiej sprawdza się w ASO przy użyciu testera diagnostycznego. W ten sposób mechanik określi stopień jego zanieczyszczenia i zostanie podjęta decyzja o regeneracji. Filtr DPF warto wyczyścić metodą wodną pod ciśnieniem, bo dzięki niej podzespół odzyska 100% parametrów. Zapchany DPF wpływa negatywnie na kondycję silnika, przez co możesz odczuć utratę mocy, jak również stracisz kontrolę nad utrzymaniem równych obrotów. Nie będzie to ani trochę komfortowe dla Twojej jazdy, więc wszelkie nieprawidłowości związane z jakimkolwiek innym podzespołem należy jak najszybciej rozwiązywać.

Zdemontowany filtr DPF

Jak można sprawdzić, czy filtr DPF został usunięty? - Jak sprawdzić, czy jest filtr cząstek stałych?

Obecność lub brak filtra cząstek stałych najlepiej weryfikować w serwisie. Podajesz mechanikowi numer VIN i dzięki niemu zarówno on, jak i Ty otrzymujecie informacje o pojeździe. Niektórzy specjaliści decydują się na demontaż podzespołu z układu wydechowego i sprawdzają obudowę, a inni też ją przecinają, aby upewnić się, czy w jej wnętrzu jest monolit, czy go nie ma. Na pewno, jeśli okazałoby się, że brakuje tego elementu w układzie wydechowym, to Twoim zadaniem jest go zakupić i ponownie wmontować. Specjalista nie może również zapomnieć o adaptacji podzespołu w sterowniku silnika.

Czy można sprawdzić, w jakim stopniu zużyty jest filtr DPF? - Jak sprawdzić poziom zapchania DPF?

Jeśli interesuje Cię, ile popiołów i sadzy znajduje się w monolicie filtra cząstek stałych, to powinieneś zgłosić się z tym do serwisu, ponieważ przy pomocy odpowiedniego sprzętu mechanik będzie w stanie to sprawdzić. Na własną rękę możesz sprawdzić jedynie końcówkę układu wydechowego i sam stwierdzić, czy nazbierało się dużo sadzy, czy też nie. Oczywiście to, ile dokładnie może znajdować się popiołu i sadzy wewnątrz tego podzespołu, zależy od wypisanych zaleceń producentów marek samochodowych, które znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego auta. Na pewno, jeśli te konkretne wartości zostaną przekroczone, to istnieje duże ryzyko występowania problemów z pracą zarówno filtra cząstek stałych, jak i innych podzespołów

Sprawdzanie stanu filtra DPF

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów – Zatkany DPF – czym grozi?

Niedrożny filtr cząstek stałych znacznie pogarsza pracę jednostki napędowej, tak więc nie zdziw się, gdy nagle odczujesz spadek mocy, zwiększy się zapotrzebowanie na paliwo, zaświecą się kontrolki, pojazd zacznie kopcić i nie będziesz mógł utrzymać równych obrotów. Oczywiście, gdy takie objawy wystąpią, to powinieneś jak najszybciej doprowadzić do skutecznego dopalenia sadzy, przez którą pojawiły się te problemy. Oprócz wypalania DPF zadbaj również o jakość uzupełnianego oleju napędowego, o sprawność wtryskiwaczy, turbiny, naprawiaj usterki, wymieniaj częściej olej silnikowy, stosuj dodatki z obniżoną zawartością siarczanów i fosforanów, które powodują szybsze powstawanie popiołu, a także raz na jakiś czas umów się na dokładną diagnostykę tego podzespołu i na regenerację. Niektórzy sumiennie bagatelizują zatkany filtr DPF i nie wypalają go, a to niestety może skutkować uszkodzeniem zarówno jego, jak i silnika.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Arkadiusz R.
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry. Mam problem z filtrem cząsteczek stałych. Diagnozę postawił mi mój mechanik, że prawdopodobnie jest to przyczyna uszkodzonej turbosprężarki, która puściła dużo oleju. Mam zdemontowany, tylko proszę o informację na temat kosztów i czasu oczekiwania. Pacjent to opel corsa 2011 rok. Pozdrawiam cały zespół
Janka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie stanu filtra DPF (filtra cząstek stałych): Komputer samochodu - Można podłączyć samochód do komputera diagnostycznego i sprawdzić stan filtra DPF za pomocą specjalnych narzędzi diagnostycznych. Visual check - Poprzez odkręcenie pokrywy filtra DPF i sprawdzenie, czy nie ma na nim widocznych zanieczyszczeń lub innych uszkodzeń. Test sprawności - Polegający na zmierzeniu ilości tlenku węgla (CO) i tlenku azotu (NOx) emitowanych przez samochód. Test oporu - Polegający na zmierzeniu oporu przepływu powietrza przez filtr. Aby dokładnie sprawdzić stan filtra DPF, najlepiej jest skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który posiada odpowiednie narzędzia i wiedzę do tego celu.

Popularne wpisy