Filtr cząstek stałych (DPF) to element układu wydechowego w dieslach, który wychwytuje i zatrzymuje szkodliwe cząsteczki sadzy. Niestety, z czasem DPF może ulec uszkodzeniu, co negatywnie wpływa na pracę silnika i komfort jazdy.
Przyczyny uszkodzenia filtra DPF:
• Główną przyczyną uszkodzeń filtrów DPF jest gromadzenie się popiołu z cząstek spalinowych wewnątrz filtra. W rezultacie może to prowadzić do jego zapchania i utraty funkcjonalności.
• Niewłaściwe użytkowanie: Krótkie podróże, częste postoje, poruszanie się z niską prędkością - skutkuje to zatykaniem się filtra DPF.
• Niedostatecznie wysoka temperatura: Oczyszczenie filtra DPF wymaga osiągnięcia temperatury na poziomie 600°C lub wyższej. Podróżowanie zimą na krótkich trasach może zakłócić proces regeneracji filtra DPF.
• Komplikacje z silnikiem: Wycieki w układzie dolotowym lub wydechowym, trudności z wtryskiem paliwa, niewłaściwy olej silnikowy - mogą prowadzić do uszkodzenia filtra DPF.
Objawy uszkodzonych filtrów DPF:
• Uszkodzony lub zapchany filtr DPF może ograniczyć przepływ spalin, co prowadzi do spadku mocy silnika i osiągów pojazdu.
• Problemy z filtrem DPF mogą skutkować zwiększonym zużyciem paliwa ze względu na pogorszone spalanie.
• Pojawienie się lampki kontrolnej silnika lub lampki ostrzegawczej związanej z filtrem DPF może wskazywać na problemy z jego działaniem.
• Uszkodzenie filtra DPF może prowadzić do nieprawidłowego przepływu spalin, co może skutkować głośniejszymi dźwiękami wydechu.
Rozwiązania w przypadku uszkodzonego filtra DPF:
• Wypalanie serwisowe: Wymuszone wypalanie sadzy w serwisie.
• Mycie hydrodynamiczne: Skuteczne usuwanie sadzy i popiołu z filtra DPF.
• Regeneracja filtra DPF: Czyszczenie i przywracanie funkcjonalności filtra DPF.
• Wymiana filtra DPF: Ostateczność, gdy filtr jest całkowicie zapchany lub uszkodzony.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak sprawdzić, w jakim stanie jest DPF?
Aby sprawdzić stan filtra DPF, można skorzystać z kilku metod. Jedną z nich jest monitorowanie komunikatów na desce rozdzielczej pojazdu, gdzie pojawienie się lampki kontrolnej silnika lub specjalnej lampki związanej z filtrem DPF może wskazywać na problemy. Dodatkowo skanowanie pojazdu za pomocą diagnostycznego skanera OBD-II może dostarczyć szczegółowych informacji o stanie filtra DPF oraz ewentualnych błędach w systemie wydechowym. Ostatecznie, profesjonalne badanie dokonywane przez specjalistyczny warsztat samochodowy może precyzyjnie ocenić stan filtra DPF i zalecić odpowiednie działania konserwacyjne.
Czy przepalanie DPF jest czasochłonne?
Tak, przepalanie DPF może być czasochłonne, ponieważ proces regeneracji, który usuwa gromadzący się popiół z filtra, wymaga podgrzewania go do wysokiej temperatury, co może potrwać nawet kilkadziesiąt minut. Czas potrzebny na przepalanie filtra DPF może być zależny od stopnia jego zanieczyszczenia oraz specyfikacji pojazdu.
Czy zapchany DPF może pobierać olej?
Tak, zapchany filtr DPF może prowadzić do pewnych problemów z układem smarowania silnika. Gdy DPF jest zapchany, silnik może zacząć pobierać więcej oleju, co może być spowodowane zwiększonym ciśnieniem w układzie wydechowym. W rezultacie olej może przedostać się do systemu wydechowego i być spalony wraz z popiołem, co może negatywnie wpłynąć na wydajność silnika i wymagać pilnej interwencji.
Komentarze