Subpage photo

Jaka jest najlepsza metoda czyszczenia DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Serwis regeneracji DPF / FAP
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jedną z najlepszych, najbezpieczniejszych i najskuteczniejszych metod regeneracji filtra cząstek stałych jest czyszczenie hydrodynamiczne DPF w specjalistycznej maszynie. Zanim podzespół zostanie umieszczony w pralce, należy go namoczyć w odpowiednim środku zmiękczającym, aby łatwiej było się pozbyć zanieczyszczeń. Czyszczenie wodne pod ciśnieniem sprawi, że z wnętrza tego podzespołu wydostaną się sadza, nagar, resztki oleju oraz popiół, przez które DPF/FAP utracił początkową wydajność. Proces mycia hydrodynamicznego w pralce DPF trwa 30 - 60 minut, następnie filtr cząstek stałych jest testowany, suszony i ponownie wmontowywany do pojazdu. Jeżeli przeprowadzone testy na stole probierczym wykazałyby, że filtr DPF nie odzyskał drożności, to kąpiel podzespołu jest ponawiana aż do momentu uzyskania zadowalającego wyniku z testu przepustowości.

Czym najlepiej wyczyścić DPF?


Tak jak napisaliśmy wyżej, filtr DPF powinno się czyścić metodą wodną pod ciśnieniem, gdyż jest to najbardziej bezpieczny sposób regeneracji. Oczywiście należy zachować ostrożność, gdyż w monolicie podzespołu są obecne metale szlachetne, których nie wolno wypłukać. W przeciwnym razie podzespół utraci swoje właściwości. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dostępność na rynku odpowiednich preparatów do czyszczenia filtrów cząstek stałych (Liqui Moly lub K2 DPF Cleaner), ponieważ są w stanie pozbyć się lekkich zabrudzeń i utrzymać podzespół w dobrej kondycji przez dłuższy czas. Nie zalecamy czyścić DPF-a w domu sprężonym powietrzem tudzież Kretem, bo prawdopodobnie będziesz musiał zakupić nowy element, przez co wygenerujesz sobie ogromne i niepotrzebne koszty.

Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?

Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?


Przy odpowiednim użytkowaniu pojazdu i stosowaniu się do zaleceń producenta filtr cząstek stałych po regeneracji powinien być sprawny przez około 200 tysięcy kilometrów. Warunkiem, aby tak się stało, jest: tankowanie dobrej jakości paliwo, wymienianie oleju silnikowego wraz z filtrem, wypalanie DPF, aplikowanie polecanych środków do silnika, ekonomiczna i nieagresywna jazda oraz bieżące sprawdzanie innych podzespołów w Twoim samochodzie. Ponadto istotne jest, aby szybko naprawiać występujące usterki, które mogłyby wpłynąć na inny element. Jeśli chciałbyś umówić się na regenerację DPF na Śląsku, w Lublinie, Łodzi lub w każdym innym mieście w Polsce, to jest to jak najbardziej możliwe - wystarczy zadzwonić do konkretnego ASO.

Czy czyszczenie DPF jest skuteczne?


Bez wątpienia czyszczenie DPF jest skuteczne z racji wielu zalet. Wybór skutecznej metody czyszczenia filtra cząstek stałych jest bardzo ważny, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto i nie musieć kupować nowego podzespołu. Prawidłowo wykonane czyszczenie filtra DPF pozwoli odzyskać utracone parametry wraz z właściwościami, Zachęcamy więc do wybrania serwisu zajmującego się regeneracją DPF, którego opinie są pozytywne, i w którym specjaliści czyszczą ten podzespół nowoczesnymi metodami.

Użytkownicy pojazdów z silnikiem wysokoprężnym powinni pamiętać również o regeneracji aktywnej DPF, jak i pasywnej w celu usunięcia sadzy. Jeśli zaś chodzi o czyszczenie/regenerację DPF i cenę w serwisie, to jest to kwestia indywidualna, ponieważ każda firma dysponuje własnym cennikiem.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.