Kiedy mycie DPF jest wymagane?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Kiedy filtr cząstek stałych powinien być podawany myciu? Otóż w momencie, gdy jest on maksymalnie zapchany zalegającymi złogami popiołu oraz sadzy. O ile sadza nie jest tak szkodliwa dla wkładu DPF, o tyle popiół już tak, ponieważ nie jest on palny. Czyszczenie hydrodynamiczne wykonuje się w serwisie, w specjalistycznej maszynie i przy użyciu odpowiedniego detergentu, który pomoże w rozpuszczeniu się osadów we wstępnej fazie oczyszczania. Pamiętaj, że czyszczenie DPF jest obowiązkowe i nie powinieneś o tym zapominać, jeżeli chcesz długi czas mieć sprawny podzespół w układzie wydechowym. Jeśli zbagatelizujesz, możesz się spodziewać szybkiego zużycia filtra oraz uszkodzeń innych elementów układu wydechowego łącznie z silnikiem i turbosprężarką.

Zapchany DPF

Co odpowiada za szybkie zużycie filtra DPF?

Przede wszystkim każdy kierowca powinien zwracać szczególną uwagę na styl jazdy. Istotne jest także, aby tankować dobrej jakości paliwo oraz dodatki do niego. W przypadku, gdy Twój pojazd posiada układ SCR, nie możesz zapominać o uzupełnianiu płynu AdBlue. Nie jeździj gwałtownie, nie przyspieszaj będąc na niskim biegu, wykonuj wypalanie DPF, aby pozbyć się na bieżąco sadzy.
Podsumowując, przestrzegaj zaleceń, które nałożył na Ciebie producent Twojego samochodu.

Jak to jest z czyszczeniem DPF płynem do kominków?

Nie będzie to na pewno polecana przez nas metoda na oczyszczanie filtra cząstek stałych, ponieważ wbrew pozorom, płyn ten usuwa popiół, jednakże ma on zbyt drażniący skład, co mogłoby doprowadzić do zniszczenia delikatnej powłoki katalitycznej podzespołu.

Czyszczenie DPF Kretem nie pomoże...

Kret raczej służy do udrożnienia rur, natomiast nie pomoże w odblokowaniu filtra z zanieczyszczeń, a wręcz doprowadzi do większego zapchania albo i uszkodzenia wnętrza DPF. Nie ryzykuj! Jeśli chcesz kupić preparat do oczyszczania filtra DPF, zakup go i zaaplikuj zgodnie z instrukcją obsługi.

Jaka jest skuteczność czyszczenia DPF bez demontażu?

Taki rodzaj czyszczenia jest o wiele lepszy niż używanie niewłaściwych preparatów, mających zupełnie inne zastosowanie. Bez problemu będziesz w stanie samodzielnie taki specyfik zaaplikować bez konieczności demontażu filtra DPF, a w efekcie oczyścisz zapchane kanaliki z sadzy. Wiedz jednak, że to nie jest metoda w 100% wystarczająca, dlatego że nie usuwasz popiołu, który w głównej mierze jest największym winowajcą zbyt szybkiego zużycia DPF, dlatego prędzej czy później będziesz musiał omówić się na fachową regenerację filtra cząstek stałych w autoryzowanym serwisie.

DPF regeneracja

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mycie filtra cząstek stałych (DPF) jest wymagane, gdy filtr jest zapchany i nie może wykonywać swojej pracy prawidłowo. Oto kilka sytuacji, w których mycie DPF może być konieczne: Częste jazdy po mieście: Jeśli jeździsz głównie po mieście, gdzie silnik pracuje na niższych obrotach, filtr DPF nie będzie miał szansy na automatyczną regenerację. Brak dostatecznie długiej jazdy po drogach poza miastem: Filtry DPF potrzebują odpowiedniej ilości ciepła, aby się regenerować, a jazda po drogach poza miastem pozwala na to, że silnik pracuje na wyższych obrotach. Używanie nieodpowiedniego paliwa: Używanie paliw o niskiej jakości lub zanieczyszczonego paliwa może prowadzić do zapchania filtra DPF. Nieprawidłowo działający układ wydechowy: Jeśli w układzie wydechowym występują jakieś problemy, mogą one prowadzić do zapchania filtra DPF. Uszkodzenie lub awaria filtra DPF: Filtry DPF są skomplikowanymi urządzeniami i mogą ulec uszkodzeniu lub awarii. Przekroczenie okresu eksploatacji filtra DPF. Jeśli zauważysz jakieś niepokojące objawy, takie jak spadek mocy silnika, problemy z odpalaniem, dymienie, wzrost zużycia paliwa, należy skonsultować się z serwisem samochodowym lub specjalistą zajmującym się regeneracją filtrów DPF, aby sprawdzić stan filtra i ewentualnie przeprowadzić jego mycie.
Iga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja staram się nie czekać do momentu kiedy mycie DPF będzie wymagane, bo samochód o tym przypomni. Przepalam filtr regularnie, a dodatkowo jeżdżę do serwisu na diagnostykę i tam mi wszystko Panowie sprawdzają.
Hubert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój dpf jeszcze nie był nigdy myty, staram się dbać o auto. Ale gdyby doszło do zapchania to chyba bym dał go do serwisu.
Leon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uszkodzony silnik i turbosprężarka? no to jest dobry motywator do tego, żeby wyczyścić filtr w odpowiednim momencie xD Naprawa wszystkiego naraz to chyba kredyt musiałbym wziąć!
Anna
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wystarczy, że w Twoim DPFie jest masa popiołów i problem niesprawnego filtra DPF jeszcze bardziej wzrasta... Jak się pozbyć popiołu? Tylko wodą pod ciśnieniem :)

Popularne wpisy