Filtr cząstek stałych, znany również jako DPF (ang. Diesel Particulate Filter), jest kluczowym elementem współczesnych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Jego głównym zadaniem jest redukcja emisji cząstek stałych z wydechu pojazdu. Pomimo tego, że DPF jest skutecznym rozwiązaniem, użytkownicy często napotykają na różne problemy związane z jego funkcjonowaniem. W tym artykule przyjrzymy się najczęstszym problemom z DPF i przedstawimy skuteczne metody ich zapobiegania.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Do najczęściej występujących problemów z filtrem DPF kierowcy oraz mechanicy zwykle zaliczają:
- Gromadzenie się nagaru;
- Zatykanie się filtra przy częstych i wyłącznie krótkich trasach;
- Awaria czujnika temperatury;
- Problem z wystąpieniem samoregeneracji.
Możesz zapobiegać tym problemom z DPF dzięki:
- Regularnym korzystaniu z paliw wysokiej jakości;
- Unikaniu nadmiernego zużycia oleju silnikowego;
- Systematycznym przeglądom pojazdu w celu monitorowania ilości nagaru;
- Regularnym wykonywaniu dłuższych tras, aby podnieść temperaturę układu wydechowego;
- Stopniowym rozgrzewaniu silnika przed rozpoczęciem jazdy;
- Regularnym przeglądom pojazdu, w tym diagnostyka czujników temperatury;
- Natychmiastowa wymiana uszkodzonych czujników;
- Ręczna regeneracja DPF, zgodnie z zaleceniami producenta;
- Unikanie wyłączania silnika w trakcie procesu regeneracji.
Filtr DPF w obiektywie
Jazda pojazdem z zapchanym filtrem cząstek stałych (DPF) może prowadzić do poważnych problemów, takich jak ograniczenie mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa, spadek momentu obrotowego i ograniczona prędkość maksymalna. Aby zapobiec zapychaniu się DPF, zalecane jest regularne przepalanie filtra, unikanie krótkich tras, stosowanie odpowiedniego oleju silnikowego oraz regularne czyszczenie lub regeneracja filtra DPF w specjalistycznych zakładach. Skuteczne metody zapobiegania obejmują także profesjonalną regenerację i czyszczenie filtrów DPF, które mogą przywrócić filtr do stanu niemal fabrycznego.
Profesjonalna regeneracja filtra cząstek stałych DPF
W przypadku zapchania filtra DPF zalecane jest skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym, ponieważ kontynuowanie jazdy z zapchanym DPF może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika i innych komponentów pojazdu. W przypadku zapchania się tego komponentu, najczęściej najlepszym rozwiązaniem okazuje się czyszczenie go w specjalnej myjce.
Komentarze