Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych zatyka się od zbyt dużej ilości nagromadzonych zanieczyszczeń pochodzących ze spalin. Zapchanie DPF jest naturalnym zjawiskiem, ponieważ na tym polega jego praca. Rozwiązaniem tej sytuacji jest co jakiś czas inicjowanie prób samooczyszczania podzespołu w celu udrożnienia. Jeśli zlekceważysz ten problem, to bardzo szybko doprowadzisz do całkowitego zniszczenia filtra DPF, a to wpłynie również na wydajność pozostałych podzespołów współpracujących ze sobą. Bądź świadomym kierowcą i regeneruj filtr cząstek stałych, gdy zajdzie taka konieczność.
Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF — DPF — kontrolka
Filtr DPF zapycha się od dużej ilości cząstek PM, które znajdują się w spalinach, a żeby nie zaszkodziły one w wydajności tego podzespołu, to powinno się go w miarę szybko oczyszczać (zarówno poprzez wypalanie DPF, jak i regenerację w serwisie). Gdy filtr cząstek stałych jest zapchany, to bardzo często sygnalizuje o tym kontrolka, dlatego, jeśli wyświetli się na desce rozdzielczej Twojego auta, podejmij się samoregeneracji filtra DPF.
Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - DPF w samochodzie — co to?
Filtr cząstek stałych zapycha się, ponieważ jego praca polega na wyłapywaniu i dopalaniu szkodliwych związków chemicznych pochodzących ze spalin. Zadaniem kierowców diesli jest oczyszczanie tego podzespołu zarówno poprzez wypalanie, jak i poprzez specjalistyczną regenerację. Nie wolno się poruszać autem bez DPF, a jeśli mimo wszystko usuniesz go, to nie zdziw się, jeśli zostaniesz ukarany. Filtr DPF jest bardzo istotnym elementem układu wydechowego, który powstał z zamiarem dbania o nasze środowisko.
Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne — Zapchany filtr DPF — czy można jeździć?
Filtrom cząstek stałych szkodzi jazda na krótkich dystansach, ponieważ nie mogą się wtedy wypalić. I właśnie, aby DPF bez problemu się dopalił, potrzebna jest wysoka temperatura spalin, której nie osiągniemy, jeżdżąc wyłącznie z punktu A do punktu B. Koniecznie trzeba wyjechać na drogę szybkiego ruchu (np. na autostradę), zwiększyć prędkość jazdy oraz podnieść obroty i utrzymać taki stan przez kilkanaście minut. Ponadto na żywotność DPF wpływa także sprawność innych podzespołów, w tym silnika, turbosprężarki czy EGR. Zatem, jeśli DPF jest zanieczyszczony, to wyczyść go i nie jeździj bez celu samochodem. Zadbaj także o jakość tankowanego paliwa czy stosowanych dodatków do ON, a także częściej wymieniaj filtr oleju (z olejem silnikowym). Pozostałe wskazówki znajdziesz w IO swojego pojazdu.
Komentarze