Od czego zatyka się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów

Filtr cząstek stałych zatyka się od zbyt dużej ilości nagromadzonych zanieczyszczeń pochodzących ze spalin. Zapchanie DPF jest naturalnym zjawiskiem, ponieważ na tym polega jego praca. Rozwiązaniem tej sytuacji jest co jakiś czas inicjowanie prób samooczyszczania podzespołu w celu udrożnienia. Jeśli zlekceważysz ten problem, to bardzo szybko doprowadzisz do całkowitego zniszczenia filtra DPF, a to wpłynie również na wydajność pozostałych podzespołów współpracujących ze sobą. Bądź świadomym kierowcą i regeneruj filtr cząstek stałych, gdy zajdzie taka konieczność.

Dlaczego filtr DPF się zapycha? Przyczyny zapchanego filtra DPF — DPF — kontrolka

Filtr DPF zapycha się od dużej ilości cząstek PM, które znajdują się w spalinach, a żeby nie zaszkodziły one w wydajności tego podzespołu, to powinno się go w miarę szybko oczyszczać (zarówno poprzez wypalanie DPF, jak i regenerację w serwisie). Gdy filtr cząstek stałych jest zapchany, to bardzo często sygnalizuje o tym kontrolka, dlatego, jeśli wyświetli się na desce rozdzielczej Twojego auta, podejmij się samoregeneracji filtra DPF.

Zapchany DPF w aucie

Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - DPF w samochodzie — co to?

Filtr cząstek stałych zapycha się, ponieważ jego praca polega na wyłapywaniu i dopalaniu szkodliwych związków chemicznych pochodzących ze spalin. Zadaniem kierowców diesli jest oczyszczanie tego podzespołu zarówno poprzez wypalanie, jak i poprzez specjalistyczną regenerację. Nie wolno się poruszać autem bez DPF, a jeśli mimo wszystko usuniesz go, to nie zdziw się, jeśli zostaniesz ukarany. Filtr DPF jest bardzo istotnym elementem układu wydechowego, który powstał z zamiarem dbania o nasze środowisko.

Diagnostyka DPF

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne — Zapchany filtr DPF — czy można jeździć?

Filtrom cząstek stałych szkodzi jazda na krótkich dystansach, ponieważ nie mogą się wtedy wypalić. I właśnie, aby DPF bez problemu się dopalił, potrzebna jest wysoka temperatura spalin, której nie osiągniemy, jeżdżąc wyłącznie z punktu A do punktu B. Koniecznie trzeba wyjechać na drogę szybkiego ruchu (np. na autostradę), zwiększyć prędkość jazdy oraz podnieść obroty i utrzymać taki stan przez kilkanaście minut. Ponadto na żywotność DPF wpływa także sprawność innych podzespołów, w tym silnika, turbosprężarki czy EGR. Zatem, jeśli DPF jest zanieczyszczony, to wyczyść go i nie jeździj bez celu samochodem. Zadbaj także o jakość tankowanego paliwa czy stosowanych dodatków do ON, a także częściej wymieniaj filtr oleju (z olejem silnikowym). Pozostałe wskazówki znajdziesz w IO swojego pojazdu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry DPF, czyli filtry cząstek stałych montowane w samochodach z silnikami Diesla, mogą ulegać zapchaniu, jeśli nie są odpowiednio eksploatowane lub konserwowane. Przyczyny zapchania filtra DPF mogą być różne i zależą od kilku czynników, takich jak: styl jazdy: krótkie odcinki jazdy lub niskie obciążenia silnika powodują, że temperatura spalin nie osiąga wystarczająco wysokiego poziomu, co uniemożliwia skuteczne wypalanie zanieczyszczeń. jakość paliwa: używanie niskiej jakości paliwa lub paliwa zanieczyszczonego może prowadzić do zapchania filtra DPF. stan techniczny samochodu: brak odpowiedniego oleju silnikowego, nieodpowiedni stan filtra powietrza lub układu dolotowego, niedziałające podgrzewacze lub złe parametry spalania mogą prowadzić do zapchania filtra DPF. nieodpowiednia konserwacja: brak regularnego oczyszczania lub wymiany filtra DPF oraz brak odpowiedniego płynu do FAP (filtrów cząstek stałych) może prowadzić do zapchania filtra. Aby zapobiec zapchaniu filtra DPF, należy dbać o odpowiedni styl jazdy i eksploatacji samochodu, korzystać z wysokiej jakości paliw, utrzymywać samochód w odpowiednim stanie technicznym oraz regularnie oczyszczać lub wymieniać filtr DPF zgodnie z zaleceniami producenta lub specjalisty.

Popularne wpisy

26 stycznia 2022

Zapchany katalizator – jak wyczyścić?

Najprostszym sposobem oczyszczania katalizatora z zabrudzeń jest zastosowanie Liqui Moly o numerze 8931, a po ukończonym procesie dla przedłużenia efektów dodać specjalny dodatek również tej samej marki, z różnicą numeru 7100 ...

2 listopada 2020

Jak przebiega czyszczenie DPF? Długołęka

Wyszukując oferty dotyczące regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP z pewnością zastanawiasz się, jak przebiega czyszczenie DPF. Długołęka jako kolejna lokalizacja naszych usług spotyka się z dużym zainteresowaniem użytkowników Diesli, a ostatnio także samochodów z silnikami benzynowymi, w których układac ...