Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Użytkownicy Diesli z zamontowanym filtrem cząstek stałych często nie zdają sobie sprawy z tego, jak różnorodne mogą być przyczyny zatkania DPF. Częste zapychanie DPF/FAP może wynikać z niewłaściwego stylu użytkowania samochodu, zaniedbań eksploatacyjnych oraz z przyczyn, które po części są niezależne od kierowcy. Jeśli w przykładowej jednostce napędowej 1.9 CDTI częste wypalanie DPF uniemożliwia normalne użytkowanie pojazdu i martwisz się, jakie będą dalsze losy Twojego filtra cząstek stałych, zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem. Wiedza w zakresie tego, jak usunąć popiół z DPF oraz jakie cechy ma relacja DPF a spalanie to zestaw przydatnych wskazówek dotyczących użytkowania pojazdów wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF/FAP.
1. Obserwuj Diesla! Czyli po czym poznać, że DPF jest zapchany
Czy można zbagatelizować kwestię, jaką jest zapchany filtr DPF? Czy można jeździć bez podejmowania reakcji na ten fakt? Te pytania dotyczące zablokowanych kanalików w filtrach spędzają sen z powiek niejednemu użytkownikowi Diesla, dlatego też, we współpracy ze specjalistami z Pracowni Regeneracji Filtrów Cząstek Stałych i Katalizatorów, postanowiliśmy się do nich odnieść. Jeśli mamy w pojeździe DPF zapchany, objawy będą bardzo charakterystyczne. O tym, że drożność kanalików filtra DPF została zablokowana, świadczy między innymi zdławienie pracy i mocy silnika. Jednostka napędowa nie może pracować na pełni oczekiwanej mocy, ponieważ zakłócają ją cofnięte z filtra cząstek stałych spaliny. Nasza czujność powinna zostać także wzbudzona w zależności od tego, jaka kontrolka od DPF została aktywowana na desce rozdzielczej. Jeśli jest to kontrolka wypalania DPF, która zapala się wówczas, gdy filtr faktycznie realizuje dopalanie z taką częstością, jaką określił producent pojazdu, nie powinniśmy się niepokoić. Pamiętajmy, że przerwanie wypalania DPF wpływa na jego przyspieszoną destrukcję. Sygnałem do wzmożonej czujności jest zbyt częste włączanie kontrolki wskazującej właśnie na wypalanie bądź aktywowanie kontrolki świadczącej o zapchaniu DPF/FAP. Nie jesteśmy w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych, ponieważ jej wygląd różni się w zależności od marki, modelu oraz typu samochodu. Praca jednostki napędowej z zapchanym filtrem DPF/FAP będzie charakteryzowała się występowaniem błędów bądź przechodzeniem w tryb awaryjny. Innym, bardzo typowym objawem zużycia bądź usterki DPF/FAP jest generowanie zwiększonych ilości spalin, zazwyczaj o czarnym zabarwieniu. Kumulacja charakterystycznych objawów nie powinna pozbawić nas wątpliwości w udzieleniu odpowiedzi na pytanie, czy można jechać z zapchanym DPF. Działający nieprawidłowo filtr cząstek stałych, kontrolka aktywowana na pulpicie oraz problemy z normalnym funkcjonowaniem pojazdu powinny zaprowadzić nas prosto do serwisu czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF/FAP.
Czy to dobrze, że DPF cały czas się wypala?
W przypadku filtrów cząstek stałych wypalanie DPF jest zazwyczaj ściśle określone przez producenta i odbywa się, gdy czujniki wskażą na duże zanieczyszczenie filtra cząstek stałych. O czym świadczy częste wypalanie DPF? Przyczyny tej sytuacji leżą dosłownie w samym filtrze DPF/FAP, gdyż dotyczą nagromadzenia dużych zawartości popiołu i sadzy. Jeśli w DPF przepływ jest poważnie zablokowany, komputer będzie wymagał coraz częstszego i niestety nieskutecznego wypalania. Czy można zauważyć moment, w którym podczas jazdy zachodzi wypalanie DPF, jak rozpoznać aktywację oraz przebieg tego procesu? W większości pojazdów podczas wypalania filtra cząstek stałych obserwowalne jest zwiększone zużycie paliwa, wzrost prędkości obrotowych jednostki napędowej oraz – w niektórych przypadkach – uruchomienie tylnej wycieraczki lub podgrzewania szyb. Można szybko wywnioskować, że jeśli podejrzewamy zbliżające się wypalanie DPFa-a, poziom paliwa powinien być wystarczający, aby silnik mógł z powodzeniem je zrealizować. Jeśli mamy poważnie zapchany filtr cząstek stałych, objawy wraz z upływem czasu staną się tak uciążliwe, że będziemy poszukiwać rozwiązań naprawczych. Przestrzegamy przed podejmowaniem praktyk takich jak czyszczenie DPF płynem do kominków lub innymi niespecjalistycznymi preparatami, ponieważ ich skład może przyczynić się do jeszcze poważniejszego zatkania kanalików filtra. Sposoby na to, jak samemu wyczyścić DPF, niestety często kończą się koniecznością zakupu nowego DPF/FAP, ponieważ stary filtr został uszkodzony mechanicznie, stopiony lub całkowicie zablokowany wskutek nierozważnych działań. Jeśli interesują Cię takie tematy, jak tester do wypalania DPF lub to, ile trwa wypalanie DPF na postoju, zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów. Jeśli chcesz wiedzieć natomiast, jak usunąć popiół z DPF z najwyższą skutecznością, kontaktuj się z nami telefonicznie lub odwiedź nasz serwis, w którym skorzystasz z fachowego doradztwa oraz usługi regeneracji filtra DPF/FAP lub katalizatora samochodowego.
Komentarze