Przyczyną pojawienia się tego komunikatu (code 55) w Driver Information Center (DIC) może być brak najnowszego oprogramowania sterownika silnika albo zakłócenie regeneracji filtra cząstek stałych DPF. Jednocześnie mogą wtedy wystąpić nietypowe odgłosy z układu wydechowego oraz nierówna praca silnika. Dodatkowo niekiedy w sterowniku silnika zapisywany jest kod błędu P2459.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pojawienie się symbolu żarówki na desce rozdzielczej
Kiedy symbol żarówki na desce rozdzielczej świeci się, oznacza to, że filtr cząstek stałych w Twoim pojeździe jest zapchany i wymaga uwagi. Jeśli symbol żarówki zaczyna migać, sugeruje to, że filtr osiągnął maksymalny poziom nasycenia. Co więcej, jeśli na wyświetlaczu pojawi się symbol "Serwis", oznacza to, że regeneracja filtra nie jest już możliwa i konieczna jest wizyta w serwisie. Aby uniknąć potencjalnych uszkodzeń silnika, należy jak najszybciej podjąć kroki w kierunku rozpoczęcia cyklu regeneracji filtracji. W przypadku gdy regeneracja się nie powiedzie, zastanów się nad profesjonalnym czyszczeniem filtra DPF.
Profesjonalne czyszczenie filtra DPF z Opla
Profesjonalne czyszczenie filtra DPF (Diesel Particulate Filter) w Oplu zazwyczaj wymaga specjalistycznych narzędzi i wiedzy technicznej. Możesz skorzystać z usług serwisu samochodowego lub warsztatu specjalizującego się w czyszczeniu i regeneracji filtrów DPF. Proces ten może obejmować kilka kroków, w tym usuwanie filtra DPF z pojazdu, czyszczenie go za pomocą specjalistycznych substancji chemicznych lub urządzeń, a następnie ponowne zamontowanie go w pojeździe. Ważne jest, aby ten proces został przeprowadzony prawidłowo, aby uniknąć uszkodzenia filtra lub innych części układu wydechowego.
W jaki sposób dochodzi do zapchania się filtra cząstek stałych DPF?
Najczęstszą przyczyną zapychania się filtra DPF jest krótka jazda na niskich obrotach, gdzie temperatura spalin nie osiąga poziomu wystarczającego do uruchomienia procesu regeneracji. W takich warunkach filtr nie może oczyścić się ze zgromadzonej sadzy, co prowadzi do stopniowego ograniczania przepływu spalin i w efekcie do utraty mocy silnika. Ponadto, częsta jazda na krótkich dystansach sprzyja akumulacji cząstek sadzy w filtrze DPF, gdyż nie ma wystarczająco dużo czasu na efektywne spalanie zgromadzonych zanieczyszczeń. To prowadzi do systematycznego pogarszania się wydajności silnika oraz zwiększonego zużycia paliwa. Aby uniknąć tych problemów, zaleca się regularne wydłużanie tras, szczególnie podczas regeneracji filtra DPF, oraz stosowanie się do zaleceń dotyczących eksploatacji pojazdu podanych przez producenta.
Komentarze