Brak płynu AdBlue grozi przejściem pracy jednostki napędowej w tryb awaryjny lub niekiedy całkowitym unieruchomieniem samochodu, którego ponowne odpalenie będzie możliwe dopiero po uzupełnieniu brakującego płynu.
AdBlue jest niezbędnym dodatkiem do aut, które posiadają układ SCR, który odpowiada za neutralizację szkodliwych tlenków azotu, by nie przedostawały się do środowiska.
Brak płynu AdBlue znacznie utrudnia obniżanie emisji toksycznych spalin i niesie za sobą nieprzyjemne konsekwencje zarówno dla kierowcy, jak i środowiska. Płyn na szczęście możemy uzupełnić samodzielnie, bez konieczności korzystania z wizyty w serwisie. AdBlue jest dostępny na wszystkich stacjach benzynowych w butelkach lub specjalnie przeznaczonych do jego tankowania dystrybutorach oraz sklepach motoryzacyjnych. Dzięki układowi SCR i niezbędnemu do jego pracy płynowi AdBlue silniki diesla są dużo bardziej ekologiczne.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy można wlać wodę do AdBlue?
Uzupełnienie zbiornika AdBlue wodą, zamiast właściwym płynem AdBlue nie jest dobrym pomysłem. Wlanie wody może poskutkować fatalnie. Przy minusowej temperaturze na zewnątrz woda zamarza, dlatego stwarzać będzie niebezpieczeństwo dla układu wtryskowego, SCR, jak i pozostałych elementów pojazdu. Płynu AdBlue nie można mieszać ani rozcieńczać z innymi środkami, nawet z wodą, ponieważ może to doprowadzić do uszkodzenia katalizatora w systemie SCR. Jeśli uzupełnimy zbiornik płynu AdBlue wodą, powinniśmy niezwłocznie go opróżnić i prawidłowo uzupełnić, właściwą ilością AdBlue.
W jakiej temperaturze zamarza płyn AdBlue?
Płyn AdBlue zamarza w temperaturze -11°C. AdBlue to roztwór mocznika i demineralizowanej wody, mieszanka może zamarznąć w okresie niskich temperatur. Płyn nie lubi minusowych temperatur, dlatego warto samochód wyposażony w system SCR, w miarę możliwości garażować. W samochodach wyposażonych w AdBlue stosuje się grzałki, które mają za zadanie rozgrzać substancje po uruchomieniu silnika. AdBlue wraca do swej pierwotnej postaci, lecz cząsteczki płynu osadzają się skrystalizowane na elementach układu. Każde rozmarznięcie oraz ponowne zamarznięcie AdBlue powoduje zmniejszenie stężenia płynu w zbiorniku, dlatego powinniśmy na bieżąco monitorować jego poziom.
O czym należy pamiętać, decydując się na wyłącznie AdBlue?
Decydując się na wyłączenie AdBlue, musimy liczyć się z możliwością poniesienia konsekwencji, w postaci otrzymania mandatu, czy zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu. Warto wiedzieć, że procedura wyłączenia Adblue jest nielegalna, ponieważ pojazd będzie emitował więcej toksycznych spalin, w których obecne będą tlenki azotu. Dużo kierowców decyduje się na krok w postaci wyłączenia AdBlue, ponieważ wystąpienie jakiejkolwiek usterki jest drogie w naprawie oraz dodatkowo dochodzą koszty zakupu płynu. Diesel z działającym poprawnie systemem SCR jest naprawdę czystym dieslem. Stosowanie AdBlue przynosi korzyści zarówno dla środowiska, jak i kierowcy, ponieważ odpowiednio ustawiona jednostka napędowa pozwala zmniejszać poziom zużycia paliwa oraz awaryjności pojazdu.
Komentarze