Sygnały awarii DPF to ważny temat dla kierowców, którzy chcą uniknąć poważnych problemów z układem wydechowym. Oto kilka wskazówek, jak reagować na sygnały awarii DPF i unikać poważnych problemów:
1. Znajomość sygnałów awarii DPF: Naucz się rozpoznawać sygnały awarii DPF, takie jak kontrolka check engine, kontrolka DPF, bądź komunikaty na tablicy rozdzielczej informujące o problemach z filtrem cząstek stałych.
2. Nie ignoruj ostrzeżeń, jeśli zauważysz jakiekolwiek sygnały awarii DPF, nie ignoruj ich. Kontynuowanie jazdy może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń, które będą wymagały drogiej naprawy.
3. Niezwłoczne działanie- jeśli kontrolka DPF lub check engine się zaświeci, skonsultuj się z mechanikiem lub serwisem samochodowym, aby sprawdzić przyczynę problemu i podjąć odpowiednie działania.
4. Krótkie trasy w mieście, gdzie silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury, mogą przyczynić się do szybszego zapełniania się DPF. Staraj się wydłużać trasy, aby umożliwić regenerację DPF poprzez wyższą temperaturę spalin.
5. Okresowo prowadź dłuższe trasy po autostradach lub drogach szybkiego ruchu, aby umożliwić systemowi DPF wykonanie procesu regeneracji poprzez wyższą temperaturę spalin.
6. Utrzymywanie regularnych przeglądów pojazdu jest kluczowe aby zapobiegać awariom DPF. Upewnij się, że filtr cząstek stałych jest sprawdzany podczas rutynowych przeglądów i wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta.
7. Postaw na paliwo wysokiej jakości, które wspiera czystość silnika oraz układu wydechowego, co może przedłużyć trwałość filtru cząstek stałych (DPF).
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy można gasić samochód w trakcie wypalania DPF?
Nie zaleca się wyłączania silnika podczas procesu wypalania DPF, ponieważ może to skutkować uszkodzeniem filtra i silnika. W trakcie wypalania DPF temperatura spalin może osiągać nawet 800°C. W takiej sytuacji niespalony olej napędowy może ulec rozkładowi na mniejsze cząsteczki, które potem mogą przedostać się do oleju silnikowego. To z kolei może prowadzić do rozcieńczenia oleju i utraty jego właściwości smarnych, co potencjalnie grozi uszkodzeniem silnika.
Jaka jest kontrolka od DPF?
Kontrolka DPF zazwyczaj wygląda jak ikona silnika z napisem "DPF" lub "Diesel Particulate Filter". Może ona pojawić się na desce rozdzielczej samochodu, gdy filtr DPF jest zapchany lub występują problemy z jego funkcjonowaniem. Kontrolka DPF może również pojawić się w przypadku innych usterek związanych z filtrem, dlatego zawsze zaleca się skonsultowanie jej zapalenia z profesjonalnym mechanikiem. Regularna regeneracja i konserwacja filtra DPF są kluczowe dla utrzymania jego skuteczności w redukcji emisji cząstek stałych i uniknięcia poważnych problemów z układem wydechowym.
Przy jakiej temperaturze silnika wypala się DPF?
Proces wypalania DPF zachodzi w temperaturze powyżej 600 stopni Celsjusza. Wypalanie może nastąpić w wyniku automatycznej regeneracji filtra DPF, która jest wykonywana przez samochód podczas jazdy, gdy silnik jest rozgrzany. W przypadku ręcznej regeneracji filtra DPF, temperatura wypalania może być kontrolowana za pomocą specjalnego urządzenia, takiego jak np. termometr podłączony do sondy lambda. Warto jednak pamiętać, że proces wypalania DPF jest skomplikowany i powinien być przeprowadzany przez profesjonalnego mechanika, który posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie w tym zakresie
Komentarze