Regeneracja DPF - Czy to klucz do dłuższej żywotności silnika diesla?


Regeneracja DPF może przyczynić się do dłuższej żywotności silnika Diesla poprzez zapewnienie zgodności z regulacjami emisji spalin, poprawę wydajności silnika i ochronę środowiska. Oto kilka powodów, dlaczego regeneracja DPF jest kluczowa dla długowieczności silnika diesla:

Zapobieganie zatorom i utrudnieniom w układzie wydechowym:
DPF zbiera sadzę i inne cząstki stałe z gazów spalinowych. Regularna regeneracja pozwala na usuwanie nagromadzonej sadzy, eliminując ryzyko zatkania i awarii w układzie wydechowym.
Ochrona przed nadmiernym ciśnieniem w układzie wydechowym:
Zatkany DPF generuje wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, co może prowadzić do dodatkowego obciążenia dla silnika. Regeneracja pomaga utrzymać zdrowe ciśnienie w systemie.
Wydajność paliwowa na najwyższym poziomie:
DPF w dobrym stanie wspomaga utrzymanie optymalnej wydajności paliwowej, co ma bezpośredni wpływ na ekonomię paliwową pojazdu.

Procedura regeneracji DPF polega na oczyszczeniu zapchanego popiołem filtra cząstek stałych, co może przynieść długoterminowe oszczędności i utrzymanie optymalnej mocy samochodu. Częstotliwość regeneracji DPF zależy od sposobu eksploatacji pojazdu, a regularne przeprowadzanie tej procedury może znacząco przyczynić się do dłuższej żywotności filtra i silnika.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Obrotomierz w aucie

Ile wytrzymuje nowy DPF?

Nowy filtr cząstek stałych posiada potencjał utrzymania swojej skuteczności w przedziale od 150 do 250 tysięcy kilometrów. Niemniej jednak, poprzez właściwą eksploatację pojazdu, istnieje możliwość osiągnięcia nawet 300 tysięcy kilometrów. Zazwyczaj producenci pojazdów udostępniają ogólne wskazówki dotyczące trwałości DPF, lecz te informacje są jedynie przybliżonymi szacunkami i mogą się różnić w zależności od warunków eksploatacji. W praktyce żywotność DPF może być zróżnicowana i wynosić od kilku do kilkunastu lat. Na trwałość wpływają różnorodne czynniki, takie jak przebieg pojazdu, styl jazdy, jakość paliwa oraz regularne prace konserwacyjne.

Czy zapchany DPF może uszkodzić turbo?

Filtr DPF w pudełku

Tak, zatkany filtr cząstek stałych (DPF) może potencjalnie spowodować uszkodzenie turbosprężarki w silniku. Kiedy filtr cząstek stałych (DPF) jest zablokowany, silnik może być zmuszony do działania w bardziej wymagających warunkach, co z kolei skutkuje zwiększonym obciążeniem turbosprężarki. Długotrwałe obciążenie może prowadzić do przyspieszonego zużycia i uszkodzenia turbosprężarki. Ponadto zatkany DPF może spowodować wzrost temperatury spalin, co również ma wpływ na pracę turbosprężarki. Wysoka temperatura może przyspieszyć zużycie niektórych elementów turbosprężarki.

Z jaką prędkością trzeba jechać żeby wypalić DPF?

Najlepszą prędkością do przeprowadzenia regeneracji DPF jest około 100 km/h. W obrębie tego zakresu prędkości silnik działa przy wyższych obrotach, jednocześnie utrzymując umiarkowane obciążenie, co przyczynia się do uniknięcia nadmiernego wzrostu temperatury. Ważne jest również zachowanie właściwego zakresu obrotów silnika, zalecanego w większości sytuacji między 2500 a 3500 obrotów na minutę.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy